| |
Olasz évkezdés (AFM 2012/4-5 - Tereprali)
2012.04.04, szerda 09:24

Kilencedik alkalommal vett részt Varga Imre az olasz világkupa versenyen, amelyet tavaly a 13. pozícióban fejezett be. Azóta sok kilométer került az autóba, egy komplett hazai tereprali bajnokságot diktáltak bele, de mindig szép emlékekkel tér vissza Itáliába a Varga Racing Team.

A rendezők idén több mint 410 km-t írtak elő az egységek számára. Az indulók nagy örömére ismét része volt a pályának a Tagliamento folyó medre, amelyet tavaly a nagy esőzések miatt vettek ki az utolsó napokban a szelektívekből. Pénteken egy rövid, 11,56 km-s szakasszal melegítettek be a versenyzők, amely rövidségében volt nehéz. Talaja néhol murvás-kemény volt, helyenként pedig kavicsos, a nagyobb vizes részeknél nagyon megcsúszhatott a jármű, főként erre kellett figyelnie a Varga Imre – Szegedi Ferenc párosnak is. Leggyorsabb az orosz címvédő Boris Gadasin tudott lenni, aki 9perc 15másodperc alatt ért célba. Imréék a 16. pozícióban fejezték be az első napot, a páros inkább tartalékolta az energiát, ez volt a taktika, hogy meglássák az autó mennyire versenyképes a téli szünet utána.

Szombaton elsőre 80,71 km várt a résztvevőkre, amelyen a mélyebb vízátmosásos és a szűk fás részekkel kellett megküzdeni. A versenyt megelőző hetekben Imrééknél az autó felkészítésén volt a hangsúly. Így most jött el az ideje hogy Ferivel kellőképpen összeszokjon a kocsiban, és a lehető legeredményesebbek legyenek. Hamar megtalálták a közös hangot a fiúk, és az első szakaszt 1 óra 5 századmásodperc alatt fejezték be, a 17. helyen zárták összetettben. Szerviz következett, amelyre 40 percet kaptak, majd tankolás, gyűjtő jött, és a szombati második szelektív, amely pontosan megegyezett a reggelivel. A nap végén talán még Michael Schumacherék is megirigyelhették volna a csapat kiegyensúlyozott teljesítményét, hiszen 3 századmásodpercet tudott javítani az első SS-hez képest délutánra a Varga-Szegedi páros.

Másnap ugyanaz a két szelektív várt az egységekre, csak fordított irányban, ami így új nehézségeket és feladatokat állított a versenyzők elé. A rajt előtt pedig az égi áldás is megjött, elkezdett esni az eső, ami az eddigi poros szakaszokat is csúszóssá tette. A szombati nap folyamán fellépő műszaki problémát itt nem tudták orvosolni a szervizes fiúk, de a versenyt emiatt feladni szerencsére nem kellett.

A célban aztán boldogan nyilatkozta a Varga Imre: „Biztos vagyok benne, hogy az út mellett messziről felismerhető volt, hogy mi érkezünk, mert azok a hangok, amik a váltóból jöttek… Embertelen lehetett, a kocsiban ülve is szörnyű volt. Nagyon örülök, hogy másodízben tudtuk teljesíteni az eddig ’mumusversenynek’ számító Italian Baját. Köszönettel tartozunk támogatóinknak, szerelőinknek, szurkolóinknak, és mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy be tudtuk fejezni. Fő célkitűzésünk az volt, hogy mindenféleképpen überelnünk kell a tavalyi eredményünket. Azzal nem számoltunk, hogy ilyen erős mezőny fog rajthoz állni. Ha tehetem, ígérem, jövőre ugyanitt, ugyanekkor is láthat a köznség!”

Abszolútban Boris Gadasin csapattársa, a szintén orosz Vasilyev – Yevtyekhov páros tudott az első helyen végezni a 19. Italian Baján. Ezüstérmes a holland Van Merksteijn volt a Toyota Hilux-szal, míg a dobogó harmadik fokára a G-Force Protoval Novitskij álhatott a vasárnap délutáni díjkiosztón.

Varga Racing Team


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek