| |
Bahrein: Csapatról csapatra
2012.04.23, hétfő 17:18

A csapatok a hétvégén a Bahreini Nagydíjat futották. Lássuk, hogyan szerepeltek.

Red Bull
A Red Bull negyedik konstruktőrként győzni tudott az idei negyedik versenyen, 2011 világbajnoka remek teljesítményt nyújtott, kétségtelen ehhez hozzásegítette a fejlesztés, melyet az RB8-hoz készítettek a hétvégére. Vettel és Webber egész hétvégén jó sebességet mutatott, Vettel indulhatott a pole pozícióból. A német pilótát Räikkönen üldözte a verseny során, de az utolsó etapban Vettelnek sikerült elhúznia és három másodperces előnnyel megnyerte a futamot. Webber a negyedik helyen ért célba, egymás után negyedik versenyén.

McLaren
Miután három egymást követő versenyen dobogóra állhattak, a McLaren nagyon rossz hétvégét teljesített Bahreinben, csak egy nyolcadik helyre futotta erejükből. A wokingi csapat számára minden jónak tűnt a verseny elején, de hosszú távon az MP4-27 nem bizonyult versenyképesnek. Hamiltonnal az első két kerékcsere során probléma akadt, 13 másodpercet veszített, ha ez nem történik meg, az ötödik helyen végezhetett volna. Így csak a nyolcadik lett. Button a hetedik helyen állt öt körrel a leintés előtt, ám a technika ördöge közbeszólt. Először a kipufogóval akadt probléma, majd defektet kapott, végül a differenciálmű problémája miatt kiállni kényszerült.

Ferrari
A Ferrari első kettős pontszerzését könyvelhette el egy eseménydús versenyt követően, Massa idei első pontjait szerezte a kilencedik helyen. Mindkét pilóta jól rajtolt, az első körben Alonso a kilencedikről az ötödik helyre ugrott előre, Massa a 14.-ről a nyolcadikra. A lassú első kerékcsere miatt Massa helyezést veszített Rosberggel szemben, míg Alonsót a német pilóta leszorította a pályáról a hármas és négyes kanyar között. A spanyol végül a Force Indiás Paul di Resta mögött végzett a hetedik helyen, míg Massa az utolsó körökben lelassult, mert abroncsai elkoptak.

Mercedes
Miután hét nappal korábban, Kínában megszerezték újkori történetük első győzelmét, a Mercedes Bahreinben újra visszaesett a középmezőnybe. Annak ellenére, hogy a szabadedzést megnyerték, Rosberg csak az ötödik rajtkockából kezdhette meg a versenyt, ám rossz rajtjának köszönhetően az első körben a kilencedik helyre esett vissza. A verseny során visszakapaszkodott az ötödik helyre és büntetés nélkül megúszott két vizsgálatot is. Schumacher a 22. helyről indult egy elhibázott időmérő edzés és sebességváltó csere után, végül a 10. helyen ért célba.

Lotus
A Lotus, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean látványos teljesítménnyel rukkolt elő Bahreinben, a Red Bullal tudtak harcolni az első helyért. Räikkönen négy szett új abronccsal kezdhette meg a versenyt, miután az időmérő edzés második etapjában kiesett. A finn pilóta a 11. helyről a verseny elején a második helyre lépett előre. Azonban fontos másodperceket veszített Grosjean mögött, máskülönben komolyabb nyomás alá helyezhette volna Vettelt. Az utolsó etapban már nem volt megfelelő sebessége ahhoz, hogy meg tudja szorongatni a német pilótát és a második helyen végzett. Grosjean első Formula-1-es dobogós helyét szerezte meg a harmadik helyen, hét másodperccel maradt el csapattársa mögött.

Force India
Paul di Resta hatodik helyezése megfelelő jutalom a csapatot ért szerda éjszakai támadásért. Di Resta teljesítménye még dicséretesebb annak fényében, hogy a csapat úgy döntött, biztonsági okokból kihagyja a pénteki második szabadedzést. A skót pilóta ki tudta használni a két kiállásos taktikát, a 10. helyről indulva a hatodik helyen ért célba. Abroncsai elég jó állapotban voltak ahhoz, hogy állni tudja Alonso utolsó körökben intézett intenzív nyomását. Hülkenberg versenye a rajtnál elromlott, kuplungproblémával küzdött és a 19. helyre esett vissza, innen végül a 12. helyet szerezte meg.

Sauber
A Sauber 1.3 másodperccel maradt le a pontszerzésről Bahreinben, de a C31 sebességhiánya miatt nem is tudtak volna az első tízbe kerülni. Perez és Kobayashi megosztott stratégiával kezdték a versenyt, habár Kobayashinak az elkopott gumik miatt harmadszor is ki kellett állnia kereket cserélni. Perez a hagyományos, három kiállás mellett döntött, de a lassú utolsó kerékcsere miatt helyezést veszített Schumacherrel szemben. A hét tizedmásodperc elveszítése nélkül a mexikói pilóta a tizedik lett volna.

Toro Rosso
A katasztrofális rajtot követő első vezetőszárny sérülés miatt a Toro Rosso pontszerzési esélyei elszálltak, Daniel Ricciardo Formula-1-es pályafutása legjobb rajthelyét nem tudta pontokra váltani. Az ausztrál pilóta a hatodik rajthelyet szerezte meg, de nem indult jól a lámpák kialvása után, a sérült első vezetőszárny miatt a tervezettnél korábban kellett első boxkiállását végrehajtania. Vergne sokkal simább versenyt futott a 17. helyről indulva, de a futam nagy részében a középmezőnyt üldözte és soha nem került elég közel hozzájuk.

Williams
A kínai kettős pontszerzés után Bahreinben a Williams mindkét autója kiesett. Maldonado az időmérő edzés után öt helyes rajtbüntetést kapott sebességváltó cseréért, de csak a 25. körig jutott, az egyes kanyarnál defektet kapott, a hármas kanyarnál megpördült és versenye véget ért. Senna az 54. körben esett ki, miután vibrációt érzett a fékpedálnál, Maldonado a 11. helyen állt kiesése előtt, míg Senna a 14. helyről búcsúzott.

Caterham
Kovalainen heroikus küzdelemmel az időmérő edzésen bejutott a második etapba, először a tavalyi Belga Nagydíj óta. A futamon már az első körben problémái akadtak, a 10. körben bal hátsó defektet kapott. A második körtől azon dolgozott, hogy Petrovval szemben 35 másodperces hátrányát le tudja faragni, végül 11 másodperccel ért célba csapattársa mögött. Petrov a verseny nagy részében a Toro Rosso pilótájával, Daniel Ricciardóval harcolt, de az utolsó etapban szem elől veszítette.

HRT
A HRT elérte célját a Bahreini Nagydíj hétvégéjén, mindkét autójukkal célba értek. Az időmérő edzésen de la Rosának sikerült a Marussia pilótáját, Timo Glockot megelőznie, ám a versenyen már nem tudta megismételni teljesítményét. A 20. helyről indulva De la Rosa a kiesések után megtartotta pozícióját míg csapattársa, Narain Karthikeyan az utolsó helyről vágott neki a versenynek és utolsóként is futott be, két kör hátránnyal.

Marussia
A Marussia tökéletes megbízhatósági rekordja vasárnap megszakadt, Charles Pic kiesett, miután a nyomás elment autóján. Addig a francia pilóta versenyképes teljesítményt nyújtott, csapattársát, Timo Glockot megelőzte szombaton és az első 24 körben el is tudott húzni tőle, ám kiállni kényszerült. Glock autója teljesen vezethetetlen volt egész hétvégén és a fékstabilitás sem volt rendben. Több, mint két perccel végzett a Caterham mögött, megerősítve, mennyire nehéz versenyt futott.
f1hungary.fw.hu


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek