DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Gokart

Sövér László: Az utolsó futamra maradt a döntés

Az MGSZ-MNASZ MAGYAR Országos Gokart Bajnokság 2014-es kiírásában mindközül a legszorosabb versenyfutás a Rotax Max Junior bajnoki címéért zajlik. A 13 éves Sövér László és a 12 éves Kovács Zsombor már évek óta együtt versenyzik a különböző kategóriákban. Jelenleg egy pont köztük a különbség Sövér Laci javára. Vele beszélgettünk.

- Mikor kezdtél el versenyszerűen gokartozni, és milyen eredményeket sikerült eddig elérned ebben a sportban?

- Ez a harmadik évem az ob-n, előtte az amatőr gokart bajnokságban mentem három évig. Amatőrben kétszer lettem magyar bajnok, az ob-n az első évemben a 4., a második évemben a 2. helyen végeztem a Rotax MiniMax kategóriában.



 



 

- Idén rendkívül szorosan alakul a bajnoki versenyfutás közted és Kovács Zsombor között. A dobásokat is figyelembe véve mindössze 1 pont választ el titeket egymástól a tabellán, ennyi az előnyöd az utolsó forduló előtt. Ennél szorosabb nem is lehetne, nem igaz?

- Hát igen, tényleg nagyon szoros a küzdelem közöttünk. Zsomborral már az előző években is együtt mentem Rotax MiniMaxban, de a bajnokságban előtte végeznem eddig még nem sikerült. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ő két éve még a világ- és Európa-bajnok Kálmán Motorsport színeiben ment, és tavaly is nagyon profi szerelői voltak, míg nekem édesapám szerel, és elég alacsony költségvetésből versenyzünk. örülök, hogy idén sikerült ekkora csatára késztetnünk Zsombort, de kicsit sajnálom, hogy az utolsó futamra maradt a döntés, mert az előző, brucki hétvégén már lett volna esélyem bebiztosítani a bajnoki címet, csak nem úgy alakult.



 



 

- Mi történt?

- Egész hétvégén nagyon gyorsak voltunk, körülbelül 3-4 tizeddel voltunk csak elmaradva az Európa-bajnoktól, de a szerencse az első futamon elpártolt tőlünk. Az időmérőn 8. lettem, az első versenyen innen jöttem fölfelé, de az egyik lengyel versenyző rám húzta a kormányt és kiforgatott, így visszaestem az utolsó helyre. A leintésig innen sikerült visszajönnöm a magyar értékelés 3. helyére, de a második futamot csak a 19. helyről kezdhettem meg, míg Zsombor a 9.-ről. Tudtam, hogy ha mögötte végzek, azzal minden elszállhat a magyar bajnokságban, amit az év korábbi részében felépítettünk, úgyhogy mindent beleadtam, amit tudtam. Végül sikerült előtte végeznem, és 2. helyemmel életben tartottam a bajnoki esélyemet. Az előnyöm viszont csak egy pont, úgyhogy tényleg minden a végén fog eldőlni.



 



 

- Az ob utolsó fordulóját is ugyanitt, Bruckban rendezik, de egy másik nyomvonalon, mint amit most használtatok. Hogy fekszik neked az a vonalvezetés?

- Tavaly versenyeztem először azon a nyomvonalon, akkor 24 pilóta közül sikerült megnyernem az időmérőt, a versenyen végül 2. lettem. Szeretem a brucki 2-es pályát, és bízom benne, hogy sikerül majd megszereznem ott a bajnoki címet.



 



 

- Nemzetközi versenyeken indultál már? Ott milyen eredményeket sikerült elérned?

- A Közép-Európai Bajnokság néhány futamán indultam már. Ezen kívül idén januárban rajthoz álltam a teremgokart Európa-bajnokságon, ahol 9. lettem.



 



 

- Mennyire különbözik a teremgokart a "pályás", kültéri gokarttól?

- Nagyon más világ a kettő. A teremgokartban mindegy, hogy kinek mennyi pénze van, hiszen ott az összes gokartot ugyanazok a szakemberek készítik fel a versenyre. Ott viszont szerencse kell, mert úgy húzzuk ki, hogy ki melyik gokarttal megy, és mivel ott is vannak azért különbségek a technikák, főként a beállítások között, így nem mindegy, ki milyen gépet húz. Emellett nagyon kiegyenlített a mezőny, és nagyon jól kell menni ahhoz, hogy valaki elöl végezzen.



 



 

- Nagyon fiatal vagy még. Mik a közelebbi és mik a távolabbi terveid a gokartban, illetve az autósportban?

- Most először is szeretném megnyerni a magyar bajnokságot, kijutni a világkupára és ott minél jobban szerepelni. Jövőre szeretnék az Eb-n indulni, aztán a világkupán is, és egyre feljebb és feljebb kapaszkodni. Aztán, ha lesz rá lehetőségünk, akkor szeretnék egy nap továbblépni, lehetőleg a formulaautók világa felé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: