DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
Gokart

Fiatal mérnökhallgatóként a gokart bajnoki címért

Az MGSZ-MNASZ MAGYAR Országos Gokart Bajnokság Rotax Max Senior kategóriájában idén két 20 év alatti pilóta vív egymással hétvégéről hétvégére ádáz csatát a bajnoki címért. Az utolsó forduló előtt Ferencz Márk áll jobban, de az őt üldöző Fodor Árpád nem fogja olcsón adni a bőrét. Vele beszélgettünk.

- Szorosabban nem is alakulhatna a bajnoki csata, hiszen a múlt hétvégi, brucki verseny előtt 2 ponttal még te vezetted a bajnokságot, míg most két ponttal már Ferencz Márk vezet előtted. Hogyan alakult eddig az idei év, és hogyan éled meg belülről ezt a párharcot?

- Nagyon jól indult ez az év, hiszen az első versenyt megnyertem, és az utána levő néhány futamon is szinte mindig növelni tudtam valamelyest az előnyömet. Az utóbbi néhány verseny viszont már nem úgy alakult, ahogy szerettük volna, így a dobásokat is figyelembe véve Márk már a múlt hétvégi verseny előtt átvette tőlem a vezetést pár ponttal az összetettben. A brucki futam a Közép-Európai Bajnokság versenye is volt egyben, úgyhogy jó nagy mezőny volt, sok külföldi versenyzővel. Márk két második helyet szerzett, míg én 5. lettem, úgyhogy sajnos - a dobásokkal együtt - 9 pontra nőtt a hátrányom az utolsó forduló előtt. Innen már nem lesz egyszerű befogni őt, de nem is lehetetlen, úgyhogy nem adom fel!



 

 



 

- A bajnokság utolsó fordulóját is az ausztriai Bruckban rendezik, de ha jól tudom, nem ugyanazt a nyomvonalat fogjátok használni, mint most. Hogy fekszik neked a másik nyomvonal? Lesz esélyed legyőzni fő riválisod?

- Így igaz, most a 3-as nyomvonalon mentünk, ami itt a leggyorsabb. A szezonzáró a 2-es nyomvonalon lesz, amit én nagyon kedvelek, ezért arra számítok, hogy ott közelebb leszek Márkhoz. Tavaly sajnos nem tudtam teljes szezont futni, de amikor ezen a 2-es nyomvonalon ment a mezőny, akkor pont ott voltam én is, és elég jó tempót tudtam diktálni egész hétvégén, ezért bizakodó vagyok. Remélem, hogy a futamgyőzelem össze fog jönni. Ez lesz a célom, onnantól már nem az én kezemben lesz a sorsom.



 



 

- A korábbi eredményeidet böngészve szemet szúr, hogy mindig ott voltál a legjobb 3-4 pilóta között az év végi összesítésben, de a bajnoki címről egy kevéssel mindig lemaradtál. Hogy érzed, idén sikerülhet megtörni a jeget, és az utolsó versenyen magad felé billenteni a mérleg nyelvét?

- Nagyon bízom benne. 2010 volt az első teljes évem az ob-n, akkor az utolsó versenyen buktam el a Rotax Max bajnoki címet 3 ponttal, az egy nagy pofon volt. 2011-ben 3. lettem, 2012-ben pedig az utolsó versenyen egy technikai szabályszegés miatt kizártak, így végül lemaradtam a dobogóról és 4. lettem az összetettben. A bajnoki cím mellett az is nagyon motivál, hogy nagyon szeretnék kijutni a világkupára, oda pedig a bajnoki címen keresztül vezet az út. Úgyhogy nem kérdés, hogy a záró futamon minden tőlem telhetőt meg fogok tenni a siker érdekében.  De bárhogy is alakuljon, összességében nagyon csalódott már nem leszek az idei évemmel, mert tavaly alig tudtam versenyezni, és ennek fényében biztató, hogy idén fel tudtam venni a versenyt egy olyan erős ellenféllel, mint Márk. Ez pozitív a jövőre nézve.



 



 

- Mi volt az egy év kihagyás oka? Miért indultál tavaly csak három bajnoki futamon?

- 2012-ben nem sikerült túl jól a szezon, pedig nagy reményekkel vágtunk neki. Az utolsó versenyről kizártak, és ekkor nagyapám úgy döntött, egyelőre nem támogat tovább. Előbb érettségizzek le, utána beszélhetünk róla. Azóta leérettségiztem, és most bejutottam az egyetemre, úgyhogy újra előtérbe kerülhetett kicsit a versenyzés is.



 



 

- Hol tanulsz?

- A BME mérnök-informatikus szakos hallgatója vagyok.



 

- Praktikus választásnak tűnik egy fiatal versenyző számára. Segít a versenypályán, illetve a gokart beállításánál, hogy kicsit mérnöki szemmel is látod a dolgokat?

- Hogyne! Különösen most, hogy bekerültem a BME Formula Racing Teambe mint pilóta. Amikor jelentkeztem a csapatba, az volt a fő cél, hogy tanuljak. Ez egy nagy, 60-70 fős csapat, és nem egyszerű összedolgozni a különböző részegységeknek. A tesztek és a versenyek alkalmával nagyon fontos a pilóta visszajelzése, és ez nekem is nagyon jó, mert ez által sokat fejlődhetek abban, hogy minél pontosabb visszajelzéseket tudjak adni a szerelőknek és mérnököknek arról az autóról, amit épp vezetek. Ahogy mondtad, kicsit mérnöki szemmel is látom a dolgokat, és jobban átlátom az egész folyamatot, ami az autó fejlesztését, vagy a megfelelő setup megtalálását illeti. Emellett persze hatalmas élmény is, a győri Formula Student Hungary-n már versenyben is vezettem a csapat autóját, és csodálatos érzés volt.



 

Télen sincs megállás...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: