DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Tereprali (TR)

Bajnokavatás felhőszakadással

A lengyel Marcin Lukaszewski - Magdalena Duhanik Persson páros nyerte az Adrenalin Energiaital Kupát. Fekete Antal és Tóth György az itteni második helyükkel megszerezték a bajnoki címet. A fordulatokban bővelkedő viadal végén az utolsó dobogós pozícióra a Tomas Ourednicek - Pavel Vaculik duó ért oda.

Nagykálló az a hely, ahol bármi megtörténhet, és rendszerint meg is történik. Ezt már az Adrenalin Energiaital Kupa mezőnye is tudja, akikre kalandos pillanatok vártak a verseny zárónapján. A délelőtti első két gyorsot rendben teljesítette a mezőny. A Kaposi Zoltán - Szőke Nikolett páros ugyan forfaitolni kényszerült, a többiek azonban nagyobb probléma nélkül lejöttek a pályáról. A címvédő Fodor Imre - Mesterházi Márk - a Ford Ranger technikai problémája ellenére - egy percre növelte az összetettben előnyét a nagykállói futamon szárnyaló Lukaszewski - Duhanik (BMW) páros előtt, akiket a bajnoki címre esélyes, a ponttáblázatot vezető Fekete Antal - Tóth György (Toyota) követett. Utóbbi 3 perc 9 másodperces hátránnyal várta a délutáni utolsó két gyorsaságit.

 

 



Akik emlékeznek a tavalyi versenyre, tudják, hogy a nyírségi homokon mekkora rendezőnek bizonyulhat az időjárás, és nem volt ez máshogy idén sem. Az élmezőny már az utolsó, kilencedik szelektív rajtjára készülődött, amikor eleredt az eső. És ha már esett, esett rendesen: olyan felhőszakadás alakult ki a Dél-Nyírségben, ami pillanatok alatt korcsolyapályává változtatta a talajt. Az élmezőny komoly küzdelemmel, de rendben befejezte a szelektívet, kivéve az összetettben vezető Fodor - Mesterházi kettőst, akik a lesodródtak a pályáról, s ugyan az autónak nem esett baja, a pályára nem tudtak visszaevickélni, s később egy traktor segítségével sikerült csak kiszabadítani a Fordot.

 

Mondhatnánk, a történelem ismétli önmagát, hiszen Fodorék a tavalyi évben is a győzelem kapujában kényszerültek búcsúzni a verseny zárónapján, és akkor is egy lengyel kettősnek kellett kényszerűen átengedniük a dobogó legfelső fokát.

 

A Lukaszewski - Duhanik Persson párosnak azonban - a megváltozott körülmények ellenére is - sikerült a tegnapi jó formáját átmenteni a mai napra, így első magyarországi versenyüket rögtön győzelemmel zárták.

 

"Triálban már sokszor nyertünk Lengyelországban és nemzetközi szinten is, terepraliban egy másik autóval lettünk elsők egyszer Openben, de a T1-ben ez az első győzelmünk. Ezt szinte még fel sem fogtuk. Az autónknak ez még csak az ötödik versenye. A vége nagyon izgalmas volt, próbáltuk behozni az egy perc hátrányt, tövig nyomtuk a gázt, és már szinte láttuk Fodor porát, azt hittük, sikerült nagyon közel kerülnünk hozzá, de később láttuk, hogy lecsúszott a pályáról. Sajnáltuk, mert az lett volna az igazi, ha úgy nyerünk, hogy mindketten célba értünk. A verseny nagyon jó volt, nagyon jól szervezett, a pálya egyszerűen csodálatos, mindenképpen visszajövünk, sőt a többi lengyel versenyzőnek is szólunk, hogy jöjjenek, mert egyszerűen tökéletes a verseny" - nyilatkozta a győztes páros.

 

Fodorék búcsúja nemcsak az Adrenalin Kupa végelszámolására, hanem a bajnokságra is nagy hatással volt, ugyanis kiesésükkel az egész hétvégén megfontoltan versenyző Fekete Antal és Tóth György érhetett oda a dobogó második fokára, akik ezzel begyűjtötték a magyar bajnoki címet is.

 

 

Az abszolút értékelés harmadik helyén a cseh Tomas Ourednicek - Pavel Vaculik duó zárt. Eredményük azért számít mérföldkőnek a pályafutásuk során, mert a korábban navigátorként magyar bajnok, de pilótaként első szezonját futó Ouredniceknek ez az első dobogós helyezése.

 

Őket Maciej Stanco követi a negyedik helyen. Eredményét akár kisebb csodának is tekinthetjük, ugyanis az egész hétvégéjük kalandosra sikerült. A lengyel pilóta szombat délelőtt felborult a Chevrolet-val, délután egy fatuskóval találkozott, vasárnap pedig az őt elengedő Varga Imrééket találta el, de mindhárom esetből szerencsésen jött ki. És ha mindehhez hozzávesszük, hogy ő az a versenyző, aki tavaly - szintén egy borulás következtében - szélvédő nélkül volt kénytelen teljesíteni a hétvégét, és még így is elcsípte az összetett nyolcadik helyet, megállapíthatjuk, hogy tényleg szerencsés csillagzat alatt született.

 

Varga Imre egy komolyabb problémáktól mentes hétvége után az ötödik helyen zárt. A lengyel Robert Kufel hatodik helye egyben a T2 kategóriaelsőséget is jelenti. Sebestyén Sándor szombati két defektje után vasárnap az ötödikről a második helyre jöttek fel a T2-ben, és a tizenkettedikről a hetedikre az összetettben. A T2 kategória dobogójának legalsó fokára a lengyel Mariusz Andrych állhatott fel, ő az összetettben nyolcadik lett.

 

Josef Machacek a pénteki 1 óra 21 perc büntetés dacára is bejött a kilencedik helyre a Klement Mosquitóval. Az ötszörös quados Dakar-győztes cseh klasszisnak egész hétvégén nem volt ablaktörlője, így az utolsó szelektívre elég veszélyes lett volna kimenni, ezért forfaitolt. Ulrichék látványos Ford Raptora eleinte csak szervóproblémával küzdött, vasárnap azonban a búcsúszimfóniát kezdték előadni a főbb alkatrészek, így a szlovák házaspár a kiesés helyett inkább a forfaitot választotta, végül a tizedik helyen zártak.

 

Horváth Béla, azaz Gombi egy elszakadt ékszíj, illetve inkább az általa elnyírt vezeték miatt a szombati nap egy részét töltötte kényszerűen a szervizparkban, de az ezért kapott öt óra időbüntetéssel is örült a tizenegyedik helynek, ugyanis érezhetően összeállt a Dodge Dakota. Tizenkettedik lett a mezőny egyetlen hölgy pilótája, a lengyel Katarzyna Jankowska, aki szombaton eléggé el volt keseredve, mert Nissanjában megadta magát az első difi, vasárnap azonban már nagyon élvezte a versenyt. Ami a problémákat illeti azokból Sólyom Olivérnek is kijutott, féltengelyt, trafót és ventillátort is javított a szervizcsapat, végül a tizenharmadik helyen zárt a HAWKING. Kaposi Zoltánék életét szombaton a féltengely és a difi, vasárnap a kuplung keserítette meg, végül forfaittal a tizennegyedik helyen végeztek.

 

A TH kategóriában a lengyel Piotr Bialkowski győzött Lovász György előtt. A motoros quados mezőnyben a mindössze második tereprali versenyén induló Pajer Csaba végzett az első helyen, hősiesen teljesítve az ominózus utolsó szelektívet is az addigra már igen veszélyessé vált pályán.

 

Az Adrenalin Energiaital Kupa végeredménye:
1. Lukaszewski - Duhanik (BMW GPR F20)
2. Fekete - Tóth (Toyota Hilux), + 00:07:47
3. Ourednicek - Vaculik (Hummer H3 Evo1), + 00:21:16
4. Stanco - Kolodziej (Chevrolet S10), + 00:56:01
5. Varga - Szegedi (Nissan), + 00:58:53
6. Kufel - Klein (Nissan), + 01:06:41
7. Sebestyén - Csató (Toyota), + 01:11:27
8. Andrych - Trzcinski (Toyota), + 01:31:08
9. Machacek (Klement Mosquito), + 04:03:48
10. Ulrich - Ulrichova (Ford), + 06:05:06

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: