DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Tereprali (TR)

Nagy csatát ígér a terepralisok domonyi ""szaporája"

Izgalmas napnak ígérkezik július 12-e Domony térségében, ahol az előzetes nevezési lista alapján népes nemzetközi mezőny csatázik majd egymással az Adrienn-Gombi Kupán, a Nyílt Terep-rallye Országos Bajnokság idei negyedik futamán, amely az évad első sprintversenye lesz.

A megmérettésre 14 egység nevezett a T1-es géposztályban, amire sprintfutamon - ezt a formátumot tavaly támasztották fel - még nem volt példa. Ha ehhez hozzáadjuk, hogy több külföldi versenyző is érkezik, ráadásul lesz három résztvevő a TH-csoportban, három pedig a motor-quad kategóriában is, már akkor is érdemes lesz kilátogatni a Domony környékén kialakított pályákra, ha esetleg az égi áldás a verseny napján is megtiszteli a térséget.

 

Izgalmakban biztosan nem lesz hiány, amire a bajnoki ponttáblázat jelenleg állása is garancia: az abszolút értékelést 80 pontjával a Cargo Racing versenyzőpárosa, Fekete Antal és Tóth György vezeti, akik tavaly épp a domonyi sprinten szerezték meg első futamgyőzelmüket, így kellemes emlékekkel térnek vissza. - Kár lenne tagadni, hogy mennyire élénken él bennem a tavalyi verseny emléke, hiszen sikerült megnyerni a debütáló idényünk zárófutamát. Akkor egy esős időszak után, sáros pályákon csatáztunk, és az előrejelzések szerint elképzelhető, hogy ezúttal is hasonló körülményekre számíthatunk, ami ránk nézve akár még kedvező is lehet - fogalmazott az éllovas egység pilótája.

 

A Toyota Hilux Overdrive-val versenyző duó mögött minden korábbinál nagyobb a tülekedés a tabellán: a mezőny egyetlen T3-as versenygépével, a Klement Mosquitóval induló Hangodi Zoltán 48 egységgel áll a 2. helyen, de csak az előkelőbb futameredményeknek köszönhetően előzi meg a "jobbegyből" az idei évre a volán mögé átülő cseh Hummer-pilótát, a szintén 48 pontos Tomas Ouredniceket, aki erre a viadalra is leadta a nevezését. Hangó számára több szempont miatt is fontos a jó szereplés: - A környéket ismerem, mert sokat quadoztam régebben arrafelé, a sprint pedig kimondottan fekszik nekem. Rövid, pörgős, könnyen tanulhatók a pályák, álltam már nagyon közel az első helyhez, és remélem, hogy most sikerül megszerezni is. Sok múlik ezen a versenyen, mert győzelem esetén a Hungarian Baján már prioritással indulhatnék, ami sokat számít a rajtszámok kiosztásánál - mondta a HQ Racing színeit képviselő versenyző.

 

A ponttáblázat 4-5-6. helyén három 40 pontos egység áll: közülük csak a lengyel Lukasz Komornyicki nem nevezett, az "erős negyvenes" triumvirátus másik két tagja viszont indul, ráadásul olyan egységekről van szó, akik komoly győzelmi esélyekkel szállnak csatába. Miroslav Zapletal, a csehek Hummer-legendája az idei pontjait egyetlen futamon, legutóbb Gyulán, az elsőség megszerzésével gyűjtötte, így aligha lehet kétséges, hogy hasonló eredményre pályázik ezúttal is. Ugyanilyen terveket szövöget a magyar bajnoki címvédő páros, Fodor Imre és Csató Attila is, akik tavaly épp Domonyban koronázták meg, de nem csak a kellemes emlékektől remélhetnek lendületet: a bajnokpáros a Toyotát az idei évre egy másik csúcstechnikára, egy Ford Ranger Dakarra cserélte, amellyel a gyulai ismerkedőfutam rövidre sikeredett ugyan, ezúttal viszont építkezhetnek az ottani versenykilométerek során szerzett tapasztalatokra.

 

Sprint-debütánsként áll a rajtkapuhoz az LP-Garzone Racing egysége, Lónyai Pál és Garamvölgyi Zoltán: a rutinos, rendkívül gyors duó számára a viadal egyfajta bemelegítés lesz a Világkupa-sorozat spanyolországi fordulójára. Míg Zaragoza térségében a BMW X5-tel indulnak majd, addig a domonyi fordulóban a gárda másik versenygépét, az idei évre megizmosított, kifinomított Nissan Pickupot állítják csatasorba.

 

Többen vannak a mezőnyben, akiknek elszámolnivalójuk akad ezzel-azzal. A ponttáblázat 7. helyén álló Korda Eriknek például a sprinttel, mint formátummal, a Nissan Qasqait vezető pilótának ugyanis tavaly egy hatalmas borulással zárult az első ilyen jellegű kalandja. A 9. pozícióban állomásozó Nissan-pilóta, Varga Imre a technika ördögével szeretne leszámolni, a tavalyi bajnoki ezüstérmesnek ugyanis még egyetlen tiszta, problémáktól mentes futama sem volt idén: - Igyekeztünk megoldani minden nyavalyát, ami az autóval kapcsolatos, így nagyon remélem, hogy ezúttal jobban alakulnak a dolgaink - mondta a Varga Racing Team versenyzője, akinek talán a legintenzívebb lesz a hétvégéje: az Adrienn-Gombi Kupa leintése után a tervek szerint azonnal Veszprém felé veszi az irányt, ahol csapata Subaru Impreza WRC-jével előfutóként szerepel majd a rali-ob ottani futamának gyorsasági szakaszain.

 

Gondoktól mentes futamot szeretne Sólyom Olivér is, akinek szintén számos problémája akadt a korábbi versenyeken az idén használatba vett Nissan King Cabbel. - A gyulai versenyen nem értettük, miért tilt le 3500-nál a motor. Három hétig ezzel küszködtünk, egy csomó mindent lecseréltünk, amit gyanúsnak gondoltunk, szakemberek jöttek-mentek. Végül támadt egy gondolatunk: ha minden más rendben van, talán maga a fordulatszámmérő rossz. Miután megcsináltuk, láss csodát, rögtön a valós értéket mutatta. öröm az ürömben, hogy emiatt egy halom új alkatrész került az autóba, teljesen új kipufogórendszert kapott, a gátlókat is megcsináltattuk, voltunk tesztelni, szóval abszolút felkészülten várjuk a domonyi száguldás - fogalmazott a Sólyom Team pilótája.

 

Komoly tervekkel érkezik Domonyba a dízel-géposztály éllovasa, a GTA Motorsport párosa, Kaposi Zoltán és Szőke Nikolett is, akik számára a tavalyi futam egy keserű pirulával ért fel, ugyanis ígéretes teljesítményük ellenére - már dízelesek bajnokaként - nem jutottak el a célig: - Nem az volt az első eset, hogy kiestünk, de azóta is úgy érzem, hogy egyetlen malőr sem fájt annyira, mint az ott, akkor, Domonyban. Utólag visszagondolva a tapasztalatgyűjtés és a fejlődés szempontjából jó lecke volt az a verseny, sokat tanultunk belőle, ráadásul Niki számára és számomra is motivációs tényező, mert alig várjuk, hogy újra ott legyünk és mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy ezúttal gondok nélkül, jó eredménnyel végezzünk - mondta a pilóta.

 

Egyfutamos kihagyás után száll újra harcba a verseny házigazdája, az Adrienn-Gombi SE párosa, Horváth "Gombi" Béla és Nagy Szabolcs: a legutóbbi, gyulai fordulóra a csapat nem készült el a jellegzetes zöld Dodge Dakotával, így az egység minden korábbinál nagyobb vehemenciával veti majd bele magát a küzdelmekbe. Akik ismerik, tudják jól, hogy Gombinál jobb házigazda nem sok van Magyarországon és a pilóta a szakmai berkekben terjengő, többszörösen is megerősített hírek szerint ezt igyekszik újfent demonstrálni: a futam után minden versenyzőt bográcsos estebéddel kíván megvendégelni a szervizparkban.

 

Akik kilátogatnak a pályák mellé, láthatják az idei Dakar-rali egyetlen magyar autós egységét, a T2-es Toyota Land Cruiserrel versenyző Sebestyén Sándort és Bognár Józsefet is. A sivatagi veteránok közül a navigátor, Bognár József helyezte a nagyobb hangsúlyt a felkészülésre: a másodpilóta néhány nappal a verseny előtt egy hosszú távú kerékpárversenyen vett részt.

 

A TH-csoportban folytatódik Gyabronka István és Lovász György vetélkedése, ráadásul a két pilóta egy cseh ellenfelet is kap Petr Vaculik személyében, míg a motor-quad kategóriában az érdeklődők szintén izgalmas csatát várhatnak a két motorostól, Horváth "Laller" Lajostól és Hodola Richárdtól, valamint a quadosokat egyedül képviselő Marczinek Zsolttól.

 

Az egynapos futam össztávja 141 kilométer lesz és a versenyzőkre két pálya vár: a rövidebb, 18 kilométeres menetet három ízben kell teljesíteni, míg a hosszabb, 24 kilométeres pályán kétszer száguld majd végig. Az első szelektív szakaszon 11 órakor rajtolnak el az indulók, míg az időterv szerint az utolsó szakasszal 15 órára végeznek: a díjkiosztót 16 órától tartják a verseny központjául szolgáló Huszárik Zoltán Művelődési Háznál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: