DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Off-road

Csirmaz Brúnó: Élmény volt vezetni az autót, legközelebb jobb lesz!

Nem az év rendezését és nem az év versenyét hozta az FIA Közép-Európai Zóna Trófea, valamint a magyar, a cseh és az osztrák nyílt rallycross bajnokság elmúlt hétvégi fordulója, az ausztriai Fuglauban található Nordringen. No, nem a mezőnyre volt panasz, hiszen a SuperNational 25 fős mezőnyében ezúttal is Közép-Európa legjobb rallycross versenytechnikái és pilótái sorakoztak fel.

Ott volt közöttük az M-F Motorsport ifjú tehetsége, Csirmaz Brúnó is, akinek Skoda Fabia Mk1-esébe most először került be annak a versenymotornak a felújított, még erősebb változata, amellyel a csapat másik pilótája, az azóta a Super1600-ban vitézkedő Marton Gergely az előző évben abszolút és géposztály magyar bajnok lett a SuperNational kategóriában.



Brúnó egyből a szabadedzés első köreitől kezdve érezte a különbséget, és nagyon ment alatta az autó, de rutinos csapatfőnöke, Fodor György intelmeit betartva kicsit óvatosabban kezdett, és a fokozatosság elve szerint próbálta felépíteni hétvégéjét. Ezt némileg olykor persze megnehezítik olyan külső körülmények, mint hogy az első előfutamban elmegy a szervo, a második előfutamban hátulról kiforgatják az autót, a harmadik előfutam elmarad, a D-döntőben pedig a rossz rajtoltató rendszernek esik áldozatul a pilóta. Sajnos ezek is mind-mind részei az autósportnak, és együtt kell tudni élni velük, bízva benne, hogy legközelebb jobb lesz. Pozitívumok, biztató jelek mindenesetre most is voltak: az autó jó, Brúnó gyors és tehetséges, a csapat egyre jobban összekovácsolódik, úgyhogy csak idő kérdése lehet, hogy megtérüljön a sok-sok befektetett munka és energia.





A 15 éves pilóta a mostani versenyt abszolútban a 20. helyen zárta, az 1600 alatti géposztályban viszont a 4. helyen végzett, amivel őrzi vezető helyét a magyar nyílt bajnoki összesítésben az osztrák Thomas Strobl és a magyar Gerencsér Dávid előtt.


 
Csirmaz Brúnó
"Jó hangulatban telt számunkra ez a hétvége, de a végére kicsit elromlott a kedvünk, mert elég furán ért véget számunkra ez a verseny. Sajnos a D-döntőben kiugrottam a rajtnál, így a szabályok értelmében rögtön csomagolhattunk is, másodjára már nélkülem rajtolt el a mezőny. Sajnálom, mert tudom, hogy hibáztam, de nagyon furának tartom ezt a rajtoltató rendszert, mivel sehol máshol nincs ilyen. Ez most így alakult, de nem csüggedünk, legközelebb jobb lesz! Most mentem először az új motorral, és hát egyből éreztem is a különbséget, élmény volt vezetni az autót. Sajnos ebbe az élménybe mindkét előfutamomban belerondított egy-egy zavaró jelenség, az első előfutamban a szervóm ment el a második körben, a másodikban pedig a rajt után kiforgattak. Harmadik előfutam meg nem volt, úgyhogy röviden ezzel el is mondtam mindent a mostani versenyünk alakulásáról. Ez most ilyen volt, nem volt szerencsénk, de biztos vagyok benne, hogy innentől sikerül majd jobb eredményeket elérnünk, mert a szervoproblémát leszámítva, minden jó volt, és nagyon jól ment az autó. Nekem is szoknom kell még, hogy ennyivel erősebb lett a motor és ennyire nyomatékos, úgyhogy a következő versenyek erről is fognak szólni. Már alig várom!"


 
Fodor György, csapatfőnök
"Sajnos az osztrák rendezők nem okoztak meglepetést. Kritikán aluli volt ez a rendezvény, és elszomorító, hogy most már több évtizede semmi nem változik ezen a pályán. Mindenki tudja évek óta, hogy rossz itt a rajtoltató rendszer, mégsem változtatnak semmit, és ennek nem egy és nem két versenyző issza meg a levét minden évben. Most épp mi is köztük voltunk, és nagyon bosszantó az eset, mert egy felfokozott idegállapotban mindig benne van egy korai rajt lehetősége, de mi úgy érezzük, hogy ez most inkább volt a rendszer hibája, mint Brúnóé. Egy egész év alatt nincs ennyi korai rajt egész Európában, mint itt egy nap alatt, és ez csak egy negatívum a sok közül, amit el tudok mondani. A pálya a versenyek előtt nincs karbantartva, a rendezők spórolni akarnak, és egy napra zsúfolják be a teljes programot, miközben ép ésszel végiggondolva egyértelműen lehet tudni, hogy ennyi indulóval ennyi futam akkor se fér bele egy napba, ha egy mentés és egy pályakarbantartás sincs egész nap! A másik nonszensz, hogy köztudott, hogy ezen a pályán az osztrák versenyzők azt csinálnak, amit akarnak, büntetlenül kilökhetnek bárkit, és mi most ezt is megtapasztaltuk a saját bőrünkön. Őszintén szólva, erre is számítottunk, azt kaptuk Fuglautól, amit vártunk. Tudomásul kéne venni, hogy a csapatok és a versenyzők nagyon sok időt, pénzt és energiát fektetnek ebbe a sportba, és úgy gondolom, hogy ez minimális elvárás lenne a rendezők részéről is. Idővel talán eljutunk arra a szintre, hogy olyan pályákon rendezzenek csak OB futamokat, ami méltó az OB és a benne érintett csapatok és versenytechnikák színvonalához. Mindenesetre pozitívumok is akadtak a hétvégében, a csapat végig jó munkát végzett, Brúnó teljesítményére most sem lehetett panasz, és nem fogja kedvünket szegni semmi. Ezt a hétvégét most gyorsan el kell felejteni, és építkezni tovább."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: