DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Egyéb

Varga Viktor győztes emlékekkel tér vissza Fuglauba

Minden versenyző életében vannak olyan versenyhelyszínek, amelyek különösen kedves emlékeket idéznek fel, akárhányszor csak újból odalátogat az illető pilóta. A Bánkuti MotorSport versenyzője, Varga Viktor számára az osztrák Fuglauban található NordRing mindenképp ilyen. A pilóta a 2012-es szezonzárón ezen a pályán szerezte meg élete első abszolút magyar bajnoki futamgyőzelmét.

Azóta mintha csak a sorsuk is egybefonódott volna! Úgy alakult ugyanis, hogy 2013-ban Fuglauban nem rendeztek magyar bajnoki futamot, Varga Viktor pedig az egész évet kihagyni kényszerült anyagi okokból. Idén viszont a pilóta visszatért a Magyar Nyílt Rallycross Bajnokság, azon belül is a Magyar Kupa mezőnyébe, és három forduló után az abszolút 5., géposztálya 3. helyét foglalja el az összesített pontversenyben. És nemcsak Viktor tért vissza a rallycross OB vérkeringésébe, de az előttünk álló hétvégén Fuglaut is újból a magyar bajnoki futamhelyszínek között köszönthetjük, az osztrák ring ad otthont az idei magyar és osztrák nyílt bajnokság negyedik, továbbá a cseh nyílt bajnokság és az FIA Közép-Európai zónabajnokság harmadik versenyének.



Viktor 2012-ben esőben tudott itt nyerni, ezért most is hasonló körülményekben bízik. Nem úgy csapattársa, a SuperNational 29 főt számláló mezőnyében érdekelt Zsipi Róbert, aki inkább egy száraz pályás versenyt remél. Az ok egyszerű: ő most versenyez először Fuglauban, és a pályatanulást nem könnyítenék meg az extrém időjárási körülmények. Zsipinek ez az első teljes szezonja az autósportban, és Fuglauban is elsősorban a tapasztalatszerzés és a folyamatos fejlődés fenntartása lesz a célja. Az eddigi futamokon becsülettel helytállt, hiszen a SuperNational abszolút értékelésében - 26 pontszerző közül - jelenleg a tabella 15. helyét foglalja el 12 pontjával, ami géposztályában jelen pillanatban az 5. helyre elég.



 


 
Varga Viktor (Magyar Kupa, Opel Astra)
"NordRingról nagyon szép emlékeket őrzök, hiszen 2012-ben, amikor utoljára jártunk itt, nyerni tudtam, és ez máig az egyetlen abszolút futamgyőzelmem a Magyar Kupa mezőnyében. Az egy esős futam volt, és ennek köszönhetően kevésbé jött ki Peugeot 306-osom lóerő-hátránya, amivel azóta csapattársam, Zsipi Róbert versenyez a SuperNational kategóriában. Pályafutásom eddigi legjobb versenye volt az akkori, és remélem, most is csupa pozitív élményt tartogat számomra a fuglaui pálya. Most is esőben bízom, hiszen ezen a versenyen is egy bérelt Opel Astrával állok még rajthoz, amely ellenfeleimhez képest elég jelentős erőhátrányban van. Esőben viszont ezek a különbségek jórészt eltűnnek, és én szeretek is esőben versenyezni, úgyhogy ez nagy segítség lenne nekünk most is. Amúgy a fuglaui egy jó lendületes pálya, és ezekkel az autókkal sokat megyünk rajta padlógázon, tehát száraz pályán jobban kijönne az erőhátrányunk, ezért is bízom annyira az esőben. Bár nagyon jó lenne megismételni a két évvel ezelőtti győzelmemet, a reális célkitűzés most a dobogó. Legutóbb, a RabócsiRingen ez már majdnem összejött, hiszen a döntőben dobogós helyen haladtam, amikor egy defekt miatt kiestem. Remélem, most már semmi nem fog közbeszólni, és sikerül megszereznem idei első abszolút dobogós helyezésemet a magyar bajnokságban."



 


 
Zsipi Róbert (SuperNational, Peugeot 306)
"Ezen a hétvégén egy újabb ismeretlen pálya és egy újabb nagyon komoly kihívás vár rám. A slovakiaringi XRace után ez lesz a második külföldi versenyem, az első, ami a magyar bajnokság részét képezi, úgyhogy ilyen szempontból is kíváncsian várom ezt az újszerű tapasztalatot. Azt hallottam, hogy elég gyilkos pályáról van szó, ami komolyan igénybe veszi a technikákat és a pilótákat is, úgyhogy nem számítok könnyű hétvégére, pláne annak fényében, hogy nekem vadidegen lesz a pálya, és teljesen a nulláról kell majd megtanulnom. Addig is próbálok az interneten fellelhető videók alapján készülni a nyomvonalból, de az igazi tanulást és az érdemi munkát mindig csak ott, a helyszínen lehet elkezdeni. Aminek örülök, hogy lényegében vasárnap, egy nap alatt megy le az összes előfutam és a döntő is, így kevés holtidő lesz a futamok között, ami szerintem jó. Elvileg esőért kéne imádkoznom nekem is, ahogy csapattársamnak, Viktornak, de én egyelőre nem szeretnék egy idegen pályán esőben keringeni. Nyirádon ugyan már volt hasonló jellegű tapasztalatom, de azt a pályát már ismertem, és így esőben is egészen jól boldogultam rajta. Egy ismeretlen pályán viszont az első körök a tanulásról kell, hogy szóljanak, és ha esőben kell vezetnem az autót, az a koncentrációm és figyelmem nagyon nagy százalékát leköti, ezért ez nem könnyítené meg a tanulási folyamatot. Szóval én száraz versenyben bízom, és szeretnék erőm szerint minél jobban teljesíteni."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: