DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Tereprali (TR)

Zapletalra nem volt ellenszer a III. Gyulai Várfürdő Kupán

Nem volt ellenszer Miroslav Zapletal ellen a III. Gyulai Várfürdő Kupa zárónapján sem: Fekete Antal a Toyota Hilux Overdrive volánja mögött űzte, hajtotta a cseh Hummer-pilótát, aki azonban megőrizte a vezető pozíciót és 2012 után ismét diadalmaskodott a Viharsarokban. A hazai bajnokság harmadik fordulójaként rendezett összecsapáson egy spanyol egység végzett a bronzérmes pozícióban.

Zapletal 2 perc 56 másodpercnyi előnnyel vágott neki a zárónapnak, amelynek délelőttjén a hosszabb, Sarkad és Doboz térségében felvázolt szakasz várt a versenyzőkre egyszer, míg délután a kötegyáni rövidebb szelektívet teljesítették két ízben. A rutinos és szélvészgyors cseh klasszis nem torpant meg az előző napihoz képest is nyomasztó, csapat- és honfitársát, Zdenek Porizeket egy kisebb rosszullét okán a verseny feladására késztető hőségben, így maga mögött tudta tartani a Fekete Antal-Tóth György egységet, akik az utolsó menet során már inkább a biztonságos célba érkezésre helyezték a hangsúlyt.



 

"Nagyon boldog vagyok" - mondta a futamgyőztes Hummer-nagyágyú. "Imádom Gyulát, a helyet, a pályákat és az itteni lelkes közönséget is, így tényleg nagyon büszke vagyok arra, hogy zsinórban másodszor is sikerült győznöm itt. Különleges ez a siker annak fényében is, hogy ez a Hummer a legújabb konstrukciónk és most először tudtunk magyar futamot nyerni vele. Őszintén szólva picit tartottam attól, hogy ebben a világszinten is borzalmasan erős, Toyotát, Fordot és BMW-ket is felvonultató mezőnyben mennyire lesz jó az autó, de szerencsére bizonyított. Plusz elégedettség, hogy már 5 ezer versenykilométer van benne és a kötelező szerviz-beavatkozásokon túl még semmit nem kellett szerelnünk rajta. Remek, hogy megbízható és nem csak a sivatagban, hanem ilyen pályákon is versenyképes."



 



 

Fekete hátránya a biztonságosra szabott zárómenet után 5 perc 42 másodperc volt, de a Cargo Racing pilótájának így sem volt oka az elégedetlenkedésre: "Izgalmas volt az utolsó nap és úgy általában az egész hétvége. Szerintem nagyon jó pályákon vívtunk remek csatákat. A délelőtti, sarkadi szakaszon közel egy percet sikerült gyorsulnunk az előző napi eredményünkhöz képest, ám Zapletal tényleg borzalmasan gyors volt, egyetlen apró hibát sem vétett. Kiváló mérce volt, hogy ellene csatázhattunk, sok tapasztalattal lettünk gazdagabbak!"



 

Nem csak a Fekete-Tóth egység hajtott a biztonságos befutóra az utolsó szakaszon, hanem szinte mindenki más is, aminek nyomós oka volt. Míg szombaton Fodor Imre könyvelhette el a nap bukfencét a Ford Ranger Dakarral, addig vasárnap Fazekas Károly és Simon Péter élt át sokkoló pillanatokat az utolsó előtti szelektíven: a hétvége korábbi részében a BMW futóművével bajlódó egységet egy bukkanó úgy megdobta, hogy végül egy mocsárban landoltak, ahonnan többórás munkával sikerült kimenekíteni a csúnyán összetört versenyautót. A korábbi kétszeres magyar bajnok és másodpilótája sérülések nélkül úszta meg a hajmeresztő esetet, amely szakmai berkekben valószínűleg még sokáig téma lesz.



 

A Schlesser Original SP01-essel induló Joan Roca Vila nem fogta vissza magát az utolsó menet során, ami az első részsikert eredményezte a spanyol versenyző számára, aki az abszolút értékelésben is a dobogón végzett, Zapletal és Fekete mögött. "Imádtam ezt a futamot, s bár a terepviszonyok teljesen eltérőek lesznek, kiváló felkészülés volt ez számunkra a közelgő Baja Aragon Világkupa-futamra" - lelkendezett a hispán, aki profitált abból is, hogy a zárónapot a 3. pozícióból indító Szalay Balázs, Bunkoczi László egységnek a délelőtti menet során keresztbe tett egy defekt. Emiatt sok időt veszítettek: a gumimizéria után a két sivatagi veterán visszacsúszott és végül a 6. helyen fejezték be idei egyetlen hazai összecsapásukat.



 

A dobogósok mögé Hangodi Zoltán iratkozott fel a Klement Mosquitóval: az autós kategória egyetlen magányos harcosának sikerült úrrá lennie a szombati allergiás tüneteken és a zárónap reggelén nagy kedvvel támadott: "Délelőtt összehoztam egy 2. helyet, amivel nagyon elégedett voltam, a délutáni első kör végén azonban hallottam, hogy mi történt Fazekas Karcsiékkal, így kénytelen voltam visszafogni magam. Roca Vilával kiváló, emlékezetes meccset vívtunk egymással. Gratulálok neki, remek fickó!" - fogalmazott a mezőny egyetlen T3-as versenygépével induló pilóta.



 



 

Hangodi mögött, Szalayék előtt Lónyai Pál és Garamvölgyi Zoltán zárt az X5-ös BMW-vel: "Azt ígértük, hogy ma begyújtjuk a rakétákat és ezt meg is tettük, aminek előbb egy 2., majd egy 3. időt lett az eredménye, Karcsiék esete után viszont úgy döntöttünk, hogy nincs értelme a további hajszának. Ahhoz képest, hogy gondokkal indult számunkra ez a futam, jó eredményt értünk el és biztató nagyon, hogy az autó erős, versenyképes" - értékelt Lónyai Pál.



 

Tomas Ourednicek révén egy Hummer végzett a 7. pozícióban, akit a hosszú idő után először rajthoz álló Liszi László követett az eredménylistán Mitsubishi Pajerójával. A legjobb tíz közé befért a tavalyi bajnoki ezüstérmes Varga Imre - Szegedi Ferenc egység a Nissan King Cabbel, valamint egy másik Nissan, az Opel Dakar Team által indított egység, Apáthy Zoltán és Erős Gábor is. Őket a mezőny egyetlen T2-es versenygépével, egy Toyota Land Cruiserrel a Sebestyén Sándor és Bognár József páros követte, míg a Dakar-veterán egység mögé a Nissan Qashqaijal induló Korda Erik, a mitsubishis Megyeri Ákos, valamint a Sólyom Team Nissanjával versenyző Sólyom Olivér követte.



 

Kaposi Zoltánt és Szőke Nikolettet a 15., egyben utolsó helyre rangsorolták, miután a békéscsabai székhelyű GTA Motorsport párosa az utolsó szelektívet kénytelen volt dobni: a délutáni első szakaszon kitört a Nissan bal első futóműve, s a kocsit előbb a szervizparkba juttatták, onnan pedig - az előírásokat szem előtt tartva - egyenesen a parc fermébe., hogy értékelve legyen az eredményük.



 

A TH-csoportban Gyabronka István diadalmaskodott Lovász György előtt, míg a mezőny egyetlen versenykamionja, a Qualisport Scania V8-as monstruma Kovács Miklós pilótával, Czeglédi Péter navigátorral és Ács László főszerelővel a fedélzetén - kategóriaellenfél híján - ismét arra törekedett, hogy időeredmények tekintetében összemérje magát az autósokkal. Az első két szakaszon olyan eredményt produkáltak, amivel az autós mezőny felső házának alsó régiójához közelítettek, az utolsó menetet viszont meg sem kezdték, hogy Fazekasék segítségére siethessenek.



 

Aligha lehet kétséges, hogy a verseny hősét a motoros-quados összevont kategória adta, mégpedig Polgár Gergely személyében. A gyulai motoros mindennemű terepralis tapasztalat nélkül, szimpla motormegszállottságból állt rajthoz és szerezte meg a kategória első helyét: "A navigációs berendezésem hamar megadta magát, így mentem, ahogyan tudtam. Nagyon elégedett vagyok" - mondta a Yamaha WR 450 F-fel induló Polgár, akit a kategóriában a KTM-es Horváth Laller és a Yamaha quaddal versenyző Marczinek Zsolt követett az eredménylistán.



 

A III. Gyulai Várfürdő Kupa eredeményei élőben



 

A Terep-rallye Nyílt Országos Bajnokság következő fordulója az Adrienn-Gombi Kupa elnevezésű sprintfutam lesz, amelyet Domony térségében tartanak július 12-én.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: