DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Tereprali (TR)

Szalay harmadik, de az első helyet célozza!

Vérbeli, kőkemény terepralis pályák voltak. Hepehupásak, technikásak, és helyenként egy-egy vizesárok gondoskodott arról, hogy a versenyzőknek még feljebb szökjön az adrenalin-szintjük az országos bajnokság gyulai futamán.

Az élen ráadásul rendkívül kiélezett küzdelem zajlott: a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős végig a dobogós helyezésekért küzdött, s öt szakasz után a harmadik helyről várja a verseny zárónapját.
 
Betudhatóan többek között a pilóta péntek esti választásának.
"Idén először választhat rajtpozíciót a szuperspeciális után a legjobb öt pilóta, s nekem nem volt tapasztalatom ezzel kapcsolatban, nem láttam át a módszert. Most már tudom, ha a második helyet választom, talán másként alakul az egész verseny, de erre mondják, hogy késő bánat. Történt ugyanis, hogy az első és a második szakaszon is utolértük Fazekas Karcsit, és mivel nem működött a sentinelje, szerintem nem is tudta, hogy ott jövünk mögötte, úgyhogy feltartott minket. Ezzel azért egy-két percet biztosan veszítettünk."
 
Az első kör után Szalay azt mondta, a pályának szinte minden részén lehet még gyorsulni, és meg is fogja próbálni. Nos, sikerült. Még úgy is, hogy az utolsó szakasz felénél tönkrement az átbeszélő a pilóta és a navigátor között.
"Kiestem a ritmusból, amikor elment a hangosítás, fogalmam sem volt, mi következik, csak egyik kanyarból estünk be a másikba" - mondta Szalay.


"Üvöltöttem és mutogattam, de nem tudtam, Balázs mit kódol ebből - tette hozzá Bunkoczi. - Nehezítő körülmény ilyenkor, hogy csak az egyik kezét tudja használni az ember, hiszen a másikban ott az itiner, közben pedig még számolnia is kell. A gödörnek és az ároknak is megvan a kódjele, úgyhogy ezzel nem volt gond, de azért így is eléggé kalandos volt."

Az Opel Dakar Team párosa tehát a harmadik helyről várja a folytatást, de aki ismeri Szalay Balázst, az tudja, ő nem elégszik meg ennyivel.

"Minden versenyen úgy állunk rajthoz, hogy nyerni szeretnénk, s ezen nem változtat a jelenlegi helyezésünk sem. A meccs még nincs lefutva, vasárnap támadunk" - mondta Szalay, s ezt veheti bárki ígéretnek is.
 

A csapat másik versenyzője, Apáthy Zoltán egy év kihagyás után ült újra versenyautóban, úgyhogy folyamatosan gyorsult.

 

"Nagyon meleg volt, nagyon elfáradtam - mondta Apáthy. - Hosszú volt a táv, nagyon kellett koncentrálni, de összességében jól sikerült a napunk, érzésre folyamatosan javultunk. Voltak túlcsúszásaink, akadtak kisebb hibáink, de összességében jól éreztük magunkat."
A verseny vasárnap 3 szelektív szakasszal ér véget.  
 
GYULAI VÁRFÜRDŐ-KUPA, AZ OB 3. FUTAMA
Abszolút sorrend 5 szelektív szakasz után: 1. Miroslav Zapletal, Maciej Marton (cseh, Hummer H3) 1:57:24, 2. Fekete, Tóth Gy. (Cargo Racing, Toyota Hilux) 2:56 perc hátrány, 3. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 4:09 p h., "14. Apáthy, Erős (Opel Dakar Team, Nissan Pickup) 26:45 p h.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: