DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Gyorsasági (Gy)

Ausztriai lidércnyomás

Valóságos horrort hozott a Swift Cup Europe harmadik, a Salzburgringen tartott fordulója a Cargo Racing két pilótája, Bernula István és Fekete Balázs számára. Mindketten nagy reményekkel készültek az ausztriai bevetésre, ám jórészt a technikai ördögének köszönhetően a kitűzött célokat nem sikerült elérniük.

A Hungaroringen és a Slovakiaringen szerzett biztató tapasztalatok után a Cargo Racing pilótái - akik a GFS Oxxo Energy Team kötelékében hajtanak a Swift Cup Europe bajnokságban - jó szereplés reményében érkeztek az osztrák pályára, amelyről még nem rendelkeztek tapasztalatokkal. Bernula és Fekete egyaránt hamar ráérzett a tempós aszfaltcsíkra, ami a legelső gyakorláson elért előkelő helyezések formájában is megmutatkozott.



 

Bernula István számára a jó kezdés után szabályos rémálommá fajult a folytatás: az első tréning után a szervizcsapat cserélte a fékbetéteket a Swift Sportban, s a fékrendszer attól kezdve - bármivel is próbálkoztak a hétvége hátralevő részében - rejtélyes módon nem akart magához térni. A versenyző nagy árat fizetett a műszaki kiszolgálást biztosító stáb által mindhiába vadászott problémáért.



 



 

"Egyszerűen rémes hétvége volt" - sommázott Bernula. "Tökéletesen felkészített autóval vágtam neki a hétvégének, ami az első tréningen ennek megfelelően működött, de később a csapat kicserélte a fékbetéteket és attól kezdve akármit csináltunk, akárhogyan variáltunk, az autóm fékjei egyáltalán nem, vagy csak részben működtek. Emiatt az időmérőt csak a magyar-osztrák közös értékelés 12. helyén zártam, ebből kellett megpróbálnom kihozni a legtöbbet. Az első futam rajtja után több pozíciót sikerült javítanom, de a második körben képtelen voltam lassítani, a fékek megszűntek létezni, így nagy sebességnél kicsúsztam és oldalára borult autóval a kavicságyban fejeztem be a versenyt. A Burkus Egonék által kidolgozott remek bukócsöveknek köszönhetően a hajam szála sem görbült. Másnap a kiesésem miatt a mezőny végéről kellett rajtolnom, s bár sikerült előretörnöm a 13. helyre, ami a magyar értékelésben az 5. helyet jelentette, rendkívül csalódottan zártam a hétvégét. Ez volt a szezon leggyorsabb pályája, 200-210-es csúcssebességeket is mentünk, de így, jól működő fékek nélkül inkább egy lidércnyomásra emlékeztetett az egész."



 

Fekete Balázs hétvégéje sem úgy alakult, ahogyan arra a rendkívül fiatal pilóta számított. A 13 esztendős versenyző az előző két fordulóban folyamatosan gyorsult és gyűjtötte a tapasztalatokat, amelyeket hasznosítani akart a Salzburgringen: ez csak részben jött össze, ugyanis az első futamot a magyar-osztrák közös értékelés 18. helyén fejezte be - ez a hazai bajnokságban a 7. pozíciót érte -, a második viadalon azonban számára is egy hatalmas bukással ért véget az ausztriai kaland. Balázs a 12. körben, a hajsza hevében túl nagy sebességgel ostromolta meg a célegyenes végi sikánt, ahol a rázókő megdobta a Swift Sportot, így az autó a levegőbe emelkedett, többször átfordult önmagán és végül a szalagkorlátra csapódva állt meg. A fiatal tehetségnek az incidens után orvosi ellenőrzésen kellett átesnie, de szerencsére nem esett baja.



 

"Azt nem mondhatom, hogy megijedtem, mert az egész baleset egy szempillantás alatt történt, nem volt időm ilyesmire" - mondta mosolyogva az ifjú tehetség. "Az évad kezdete óta mindig, minden versenyen azon vagyok, hogy gyorsuljak és minél inkább kitoljam a határokat. Ez egy roppant gyors pálya, ahol rendkívül élvezetes a száguldás, de sajnos ez magában hordozza az ilyen hibák lehetőségét is. Sokat tanultam belőle, az biztos. Ezen a hétvégén semmi nem úgy alakult, ahogyan szerettük volna, ezért a következő futamon megpróbálunk javítani."



 

A betli a bajnokság szempontjából egyik Cargo Racing-pilótának sem jött jól. Bernula a Swift Cup Europe abszolút értékelésében a 2. helyről visszacsúszott a 4. pozícióba és veszített egy helyet a magyar bajnokság 1,6-os géposztályának ranglétráján is, ahol jelenleg a 4. helyet foglalja el. Fekete a magyar bajnokságban két pozíciót veszítve jelenleg a 7. helyen állomásozik, míg a Junior-kupában a 3. helyet foglalja el.



 

A Cargo Racing pályaautós versenyzőinek június 20-22-én, a Pannóniaringen lesz lehetősége a javításra, előtte azonban több élményautózáson is részt vesznek: május 31-én Békéscsabán, a Körös Volán Zrt. által szervezett családi napon tartanak bemutatót, egy héttel később pedig a tereprali-ob következő futamán, a Cargo Racing által szervezett III. Gyulai Várfürdő Kupa nyitónapján mutatják meg magukat az érdeklődőnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: