DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Egyéb

Hatás az érzelmekre - Opel Astra OPC

A modellciklusa vége felé közeledő Opel Astrát sportos külsővel és erős motorral tettük próbára - és bizony elvarázsoltak bennünket a rüsselsheimiek trükkjei.

A tesztautónk két területen hat a szívre. A magyaros szálat a kocsi 170 lóerős szíve képviseli, amely a General Motors ultramodern szentgotthárdi gyárában készül. Az erőmű a ma divatos kis hengerűrtartalmú turbómotor, amely a hajdani kétliteres szívókat váltotta le. A jó hangú négyhengeres előtt le a kalappal, hiszen minden szempontból kiválóan teljesít, az utak királyának érezheti magát vele az ember. Persze hasonlóan elismerésre méltó a sportossá varázsolt karosszéria is, a látványt megkoronázva a 19 colos kerekekkel. Sőt: szinte minden részlet íncsiklandónak tűnik. A konstrukció mindössze egy területen hibádzik: a fogyasztásnál.

 

 



Érdekes, hogy nem a hatsebességes, hagyományos automataváltónak köszönhető a nyolc liter körüli átlag. Az okot máshol kell keresni. Az Astra a kompakt osztály egyik legrégibb versenyzője, amelynél a folyamatos frissítések ellenére (motor, külső) egy dolog nem változott: a kocsi tömege. Ez modell 1403 kilót nyom a mérlegen, a konkurencia az új acélipari vívmányok és a friss padlólemezek miatt 100-150 kilós súly előnyben van. Ha ezt és az automata váltót bekalkuláljuk, akkor már jól fogyaszt az Astra.

 

Az Opel gyári tuningcége (OPC) a külsőt és a belsőt tette sportossá, így kerültek a fülkébe a combtámaszokkal felszerelt első sportülések, amelyek igen kényelmesek. Természetesen minden mai elektronikai vívmány elérhető az Astrában, Sport állásban a futómű karaktere például keményebbre változik, ezen felül a gázpedál reakciója is élénkebbé válik. Az élvezeti faktor nem csak ekkor magas, hála a Flex Ride futóműnek minden beállításban öröm a vezetés. 

 

 

Az automata váltó szerencsére nem a "gondolkodós" fajta, bizonytalanság a fokozat kiválasztásoknál csak alacsony sebességnél fordul elő. Aki elcsábul a sportos külsőnek és a turbó motor párosának, az jó ár/érték arányú, magas felszereltségű, látványos autót kap a pénzéért.       

       

 Hossz/szél./mag.: 4419/1814/1510 mm

Motor: 1598 cm3, 170 LE/ 6000, 260 Nm/ 1650

Gyorsulás (0-100 km/h): 9,2 mp

Ár: 8 1500 000 Ft (Alapár: 5 990 000 Ft)

Tesztautó: Opel Southeast Europe Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: