DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Egyéb

Párizsban debütál az új Skoda Fabia

Felgördül a függöny a Skoda Fabia számára: a Párizsi Autókiállításon (2014. október 2. és 19. között) a teljesen új fejlesztésű Mladá Boleslav-i kisautó egyből kettős világpremiert ünnepel - az ötajtós ferhehátúét és a Combiét.

Modern, dinamikus és érzelemdús az autóipari kifutóra guruló új Skoda Fabia, s egyúttal a harmadik nemzedék a nagyobb méretkategóriákból származó innovatív biztonsági-, kényelmi- és infotainment-rendszereket kap, ráadásul minden korábbinál kíméletesebb környezetéhez. A ferdehátú csomagterének 330 literes befogadóképessége csúcsérték a kategóriában. Az új Skoda Fabia már novemberben piacra kerül Európában, és 2015 elején követi majd a Skoda Fabia Combi. Ezzel a kettős csapással a cseh autógyártó erőteljesen folytatja tovább történelmének legnagyobb modelloffenzíváját.



 

Az 1999 óta eladott összesen 3,5 millió példánnyal a Skoda Fabia a Skoda Octavia után a legnagyobb darabszámban értékesített Skoda típus, és kiemelkedő erényeinek köszönhetően kategóriája egyik legnépszerűbb járműve. A teljesen új, immár harmadik generációval a friss kisautó ismét új mércéket állít fel. "Az új Skoda Fabia minden tekintetben többet nyújt, egyenlő mértékben kínál innovatív technikát és érzelemdús dizájnt" - mondja Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke. "Igazán remek, az értelmet és az érzelmeket is rabul ejtő autó, amely a jelenkor modern, városi közlekedéséhez ideális. Egészen biztosak vagyunk benne, hogy új Fabia is folytatja majd a típus sikertörténetét, új ügyfélcsoportokat hódit meg, és a növekedési stratégiánk fontos sarokköveként tovább erősíti majd a márka megítélését a nemzetközi piacokon" - tette hozzá Prof. Dr. Vahland.



 

 



 

Az új Skoda Fabia a Skoda sorozatgyártású típusai közül elsőként mutatja meg a márka formanyelvezetének egy új, kifejezőbb és érzelemdúsabb dizájn jellemezte evolúcióját. Első ízben ültetik át a Skoda formatervezői a látványos Skoda VisionC tanulmányautó formai elemeit sorozatgyártásba. Egyúttal a Skoda Motorsport versenyautóiról ismerős formai jegyeket is felismerhetjük az újdonságon. A ferdehátú és a Combi változatok még markánsabb fellépése kristályszerű formákra, éles vonalakra és a legmagasabb fokú precizitásra épül. Kiegyensúlyozott, feszes arányok jellemzik a Fabia és Fabia Combi típusváltozatokat - az újdonságok elődeiknél kilenc centiméterrel szélesebbek és három centiméterrel alacsonyabbak. Ezenkívül az új nemzedék sokoldalúan személyre szabható kívül és belül egyaránt.



 

Kisautó - nagy technika. A Skoda márkánál első ízben az új Fabiában lehetséges a járművet és az okostelefont egyszerűen a MirrorLinkâ„¢-szabvány segítségével összekapcsolni, valamint az járművet intelligens hálózatba kapcsolni az új SmartGate funkció jóvoltából. Ezzel a Skoda az okostelefonok képességeit egyszerűen és olcsón integrálja az autóba. Az új motoroknak (négy benzines és három dízel erőforrás), a célzott tömegcsökkentésnek (980 kg a legkisebb saját tömeg), valamint a javított légellenállási jellemzőknek köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkenése az új Skoda Fabia esetében akár a 17 százalékot is elérheti. A legtakarékosabb Skoda Fabia a 2015-ben érkező, 55 kilowatt (75 lóerő) teljesítményű 1.4 TDI motorral szerelt Skoda Fabia GreenLine, amelynek átlagos fogyasztása mindössze 3,1 l/100 km, ez 82 g/km szén-dixoxid-kibocsátásnak felel meg.



 

Ezenfelül az új Skoda Fabia olyan innovatív biztonsági és kényelmi rendszereket is kínál, amelyekkel korábban csak a nagyobb méretkategóriákban találkozhattunk. A Fabia kínálatában első alkalommal most jelenik meg a városi vészfunkcióval is rendelkező Front Assistant és a másodlagos ütközésvédelem. A Front Assistant radar segítségével figyeli folyamatosan az elöl haladó járművekhez képest mért követési távolságot, és túl kicsi térköz esetén a baleset elkerülése érdekében különböző mértékben avatkozik közbe - a látható és hallható jelzéstől az egyszeri rövid fékezésen át egészen az automatikus vészfékezésig. A másodlagos ütközésvédelem a másodlagos ütközések kockázatát csökkenti egy már bekövetkezett baleset után, a rendszer automatikusan aktiválódik az elsődleges ütközés felismerésekor.



 

A Fabia számára elérhető további biztonsági rendszerek között szerepel a fáradtságérzékelő, a sebességhatároló, a visszagurulás-gátló és az elektronikus gumiabroncsnyomás-ellenőrzés. Kívánságra még nagyobb kényelmet biztosít többek között a KESSY kulcs nélküli ajtónyitási rendszer, az első és hátsó parkolóradar, az új elektromechanikus szervokormány, valamint a nagy panoráma-üvegtető. Egyúttal a Fabia olyan érvekkel csábítja még az ügyfeleket, mint a bőséges térkínálat, a még tovább fokozott funkcionalitás és a 19 "Simply Clever" megoldás.



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: