DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Egyéb

Kacér szédítő - Renault Clio GT

Egy igazi pajkos csábító, már az első pillantásra megigézi áldozatát. Gyönyörű, kecsesen légies és dinamikus formák, amelyek mögött igazán sportos vezetési élményt sejt az ember.

A szerelem megvakít. Márpedig az új Renault Clio GT egyértelműen a legszenvedélyesebb emberi érzésre játszik, már-már arcpirító kendőzetlenséggel. A megjelenés a vágy tárgyává teszi ezt a modellt. Olyan, mint a legszebb lány az évfolyamban, aki után minden srác eped, ő pedig ezt pontosan felismerve füllent, kacérkodik, játszik a szédült szerelmesekkel. Mert mondjuk ki, meg kell szédülni ahhoz, hogy elhiggyük és átéljük az új Clio GT sportos vezetési élményét. Tapasztaltabb férfiként hamar átlátunk a szitán, és mi vigyorgunk vissza pajkosan az autóra, hogy "Nem, nem, kicsi lány, ennek mi már nem dőlünk be!" De a játék persze így is működik, ha belemegyünk"

 

 



Tesztautónk legnagyobb vonzereje tehát a külső. Felcsillan a szemünk, amikor meglátjuk, és alig várjuk, hogy vezessük. A sportos ülés és belső tér csak tovább fokozza bennünk a várakozást, a slusszkulcs hiánya és a gombbal való indítás pedig egyenesen versenyautós élményt kölcsönöz a járgánynak.

 

Az első méterektől egy érzéki kalandokkal teli játékos utazásra invitál minket a modell. Először is: alig van hangja a kicsikének, de a gombok között kutatva megtaláljuk az R-Sound Effect alkalmazást, amelynek segítségével kiválaszthatjuk, hogy a Nissan GTR, a Clio V6, a Clio Cup, az Alpine A110 vagy épp az R8 Gordini zúgását akarjuk hallani menet közben saját autónkban. Tudjuk, hogy a fele sem igaz, tudjuk, hogy játékos füllentés az egész, és mégis belemegyünk, hagyjuk megcsalni az érzékeinket, mert mi tagadás: izgalmas a játék, és az élmény a lényeg, nem a kijózanító valóság.

 

 

Az R.S. Drive alkalmazás segítségével választhatunk normál és sport üzemmód között, de utóbbi sem okoz ájulást. A gyorsulás nem az igazi, nem tapadunk az ülésbe, az automata váltó ráadásul sokat elvesz a sportautós élményből. Persze lehet váltani a kormány mögötti fülekkel is, ami bennem kicsit Richard Burns ralis benyomást kelt, sokkal könnyebb kezelhetőséggel és irányíthatósággal, sokkal kisebb tempóval és nagyobb biztonsággal.

 

 

Szédült első szerelmesnek kell lenni ahhoz, hogy valaki igazán élvezni tudja az új Clio GT vezetését. Ezért elsősorban olyan tehetősebb apukák figyelmébe ajánlom, akiknek a fia a szimulátorok világában nőtt fel, és az utcát is hajlamos versenypályának nézni. A kocsi volánja mögött olyan érzése lesz a kölyöknek, mintha egy igazi versenyautót vezetne, a valóságban viszont a legnagyobb biztonságban tudhatjuk, egy normál fogyasztású, városi közlekedésre tökéletesen alkalmas (a dugókban az automata váltó rendkívül kényelmes, ahogy a tolatókamera és az érintőképernyős GPS is nagy segítség lehet kezdő sofőröknek) autó volánjánál.

 

A hatás a lényeg, nem a valóság, az új Clio GT pedig kétségtelenül a leggyönyörűbb illúziók egyike.

 

Műszaki adatok:

Hossz./szél./mag.: 4062/1732/1448 mm

Motor: 1197 cm3, 120 LE, 190 Nm

Gyorsulás (0-100 km/h): 9,4 mp

Ár: 5 145 000 Ft (alapár: 4 750 000 Ft)

Tesztautó: Renault Dél-PestEgy

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: