DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Egyéb

Volkswagen Passat világpremier

A potsdami Volkswagen Design Center szolgált tegnap este a globális ""bestseller", az új Volkswagen Passat világpremierjének stílusos színhelyéül. A legsikeresebb európai cégautó új motorokkal, mérsékelt saját tömeggel és nem utolsósorban a legújabb kényelmi, infotainment- és vezetői segédrendszerekkel mutatkozott be, egyre inkább eltüntetve az egyes járműkategóriák közötti éles határokat.

"A Passat e generációja új korszak kezdetét is jelenti, formavilága és alapvető arányai, motortechnikája és hajtásrendszere, infotainment- és vezetői segédrendszerei, valamint biztonsága, kényelme és a vezetés élvezetes élménye terén egyaránt" - emelte ki az este mintegy ötszáz vendége előtt Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke. A vállalatcsoport vezetője így folytatta: "Az új Passat optimális válasz korunk autós trendjeire. Számomra e Passat igazi prémium típus, ám nem prémium költségszinten. Mindez kiválóan illik Európa legsikeresebb cégautójához, amely akár 20 százalékkal takarékosabbá, akár 85 kilogrammal könnyebbé vált, s különösen gazdaságos benzin- és dízelmotorokkal érkezik a piacra, de egy hálózatról tölthető (plug-in) hibridváltozatban is megjelenik majd."



A Passat minden változatában a világ legsikeresebb középkategóriájú autói közé tartozik, éves szinten mintegy 1,1 millió (2013) példányával pedig a Volkswagen Csoport legnagyobb darabszámban értékesített típusa is egyben. Annak érdekében pedig, hogy szintén Limousine és Variant változatában bemutatkozó nyolcadik generációja is folytathassa e sikertörténetet, az új Passat innovatív fejlesztések egész sorát vonultatja fel. Korszerű konstrukciójának köszönhetően alapvető arányait jóval dinamikusabban (többek között alacsonyabb karosszéria, hosszabb tengelytáv, nagyobb kerekek) alakíthatták ki a tervezők. Emellett a legkorszerűbb fejlesztések is megjelennek palettáján, például az Active Info Display (teljes egészében digitális kombinált műszeregység) és a műszerfalból kiemelkedő Head-up kijelző formájában, de említhetnénk az alkalmazásokra épülő, táblagépes hátsó szórakoztató berendezést (Rear Seat Entertainment), a gyalogos-felismeréssel működő városi vészfék-funkcióval kiegészített Front Assist plus rendszert, valamint három további világújdonságot: az Emergency Assist (a jármű lefékezése vészhelyzetben), a Trailer Assist (a vontatmánnyal tolatást segítő rendszer) és a közlekedési torlódás asszisztens technikáit.

Az új Passat összesen tíz, egyaránt közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű benzines, illetve dízelmotor választékával érkezik, amelyek a 88 kW/120 LE és a 206 kW/280 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel. A korszerű erőforrások akár 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással üzemelnek, s megfelelnek az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak. Minden motorváltozat tartalmazza az automatikus motorleállítás és - indítás (Start-Stop System), valamint a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereit. Első ízben készül majd a Passat hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtással (115 kW teljesítményű TSI Otto-motor és egy 80 kilowattos elektromos motor, illetve kívülről tölthető akkumulátor). E modell 155 kW/211 LE rendszerteljesítményével a Volkswagen eddigi legerősebb plug-in hibridjeként mutatkozik be, amely akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos, azaz nulla károsanyag-kibocsátású üzemben.

 

*Passat (110 kW, 176 kW) - E modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban. Mivel nem rendelkezik üzembe helyezési engedéllyel, így nem felel meg az 1999/94/EG előírásainak. A jelenleg rendelkezésre álló előzetes értékek: üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,4 - 4,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 140 - 108

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: