DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Rali

LiveWire Racing Team: Kalandos hétvége...

A MARB Déli régiójának 5. futamán a Forrás Rally Sprinten szerezte meg újabb tapasztalatait a LiveWire Racing Team csapatában induló Ferjáncz András és Földi Niki versenyzőpáros. A szombati prológon jó eredmény elérése után jött a vasárnapi feketeleves, ahol izgalomban nem volt hiány, melynek részleteiről a pilótát, Ferjáncz Andrást kérdeztük.

Hogy éreztétek magatokat a verseny alatt?

Nagyon jól, köszönjük. Továbbra is szuper a hangulat a csapaton belül, kedves és segítőkész mindenki. örülök, hogy a Honda mellett döntöttünk, Farkas Kálmánék maximálisan partnerek mindenben. Niki továbbra is hibátlanul diktál, velem ellentétben az ő teljesítménye 100%, én még nagyon tanulom a kocsit. Remélem lesz alkalmam még az idén a tapasztalatszerzésre.

 

 



Úgy tudom, hogy kicsit szűknek ítélted a prológ pályát. Hogyan értékelnéd a belvárosi helyszínt, illetve hogyan abszolváltátok a szombati megmérettetést?

Szerintem mindig nagy élmény városi prológon részt venni, nem volt ez másképp most sem. A pálya alapvetően pont megfelelő volt, csak sajnos a Hondán a kézifék erő minimális, gyakorlatilag nincs, ezért nehezen tudtunk fordulni a szűk visszafordítókban. Ennek ellenére, úgy vélem az időeredményünk jó volt, hiszen a 8. helyen végeztünk.

 

Értesüléseim szerint pár versenytársnak volt kalandja az erdővel. Számotokra milyen tapasztalatokkal sikerült célba érni?

Kaland volt bőven a számunkra is. Mivel reggel leesett az eső és nekünk nem volt semmilyen vizes gumink, ez sajnos megpecsételte az egész napunkat. Rengeteget csúszkáltunk, több lassítót is elvittünk, valamint voltunk árokban is. Hozzá kell tennem, hogy "fogták a kezünket" fentről, mert gyakorlatilag sérülés nélkül sikerült kijönnünk minden necces szituációból. Az utolsó körre sajnos nem fogadtam meg a csapat jó tanácsát és puha kopott gumikon mentem ki, az új közép kemény abroncsok helyett, ami rossz döntésnek bizonyult, mert már kellően száraz és optimális hőmérsékletű volt az aszfalt.

 

 

Milyen volt maga a verseny, a rendezés?

Hibátlan, pörgős. Markó Tibiék mindig jó versenyt rendeznek, ez most sem volt másként. A városi prológért, pedig jár a piros pont. Két gyorsasági között csokival és üdítővel kínált a rendezőség, ami szintén példa értékű itthon. Egyedül a pálya minősége hagyott némi kívánni valót maga után, de erről a rendezők nem tehetnek.

 

Sikerült értékes versenykilométereket szerezni?

Mindenképpen igen. Már tudjuk, hogy milyen vízen slick gumival kocsizni és azt is megtapasztaltuk, hogy a Honda nem éppen a legalkalmasabb autó a rossz minőségű utakra. Sok mindent át kell ezek után értékelni a fejünkben. Tényleg sokat tanultunk.

 

Hol lesz a következő állomás?

Lesz még egyáltalán verseny Magyarországon..?? Nem tudjuk, még mi legyen a következő, elégé elszomorított, hogy két futamon is szerettem volna indulni, ahogy azt már a megelőző riportban említettem és egyik sem lett/lesz megtartva, így már az sem tudom, mit tervezzek.

 

Köszönöm a riportot és biztos vagyok benne, hogy lesz még alkalmad idén a magyar utakat koptatni!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: