DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Rali

Egy perc és nyersz...

Az elmúlt hétvégén Kurtos Róbert és Bagó László is beállt a 40. Kassa Rallyn a pontokért harcolók viadalába. Náluk jobban talán senki nem tudja, hogy mekkora jelentősége is lehet egy futam alatt egy percnek. A verseny, a pontok, és a kupa múlt rajta. A pilótával, Robival beszélgettem.

Eseménydús hétvégén vagytok túl. Mikor érezted azt a legjobban, hogy rezeg a léc?

- Már az első gyors előtt kaptunk a jóból. Az ALS úgy lebutította rajt előtt az autót, hogy alig bírtunk menni vele. Nagyon gyenge volt, de aztán helyrejött. Kicsit óvatos voltam a második gyorson, mert nem tudtam hol lesz felhordásos. Annyira szűk szakaszok voltak, hogy eszméletlen nehéz volt helyenként befordulni. A harmadik gyorson is minden szuper volt, ahol ugye még egy kis murvás rész is akad itt-ott. Ezekkel a nehezítésekkel én mindig szimpatizálok. A negyedik gyorstól folyamatosan csúszott a kuplung, és ez a verseny alatt így is maradt sajnos, és nem találtuk az okát. Az első napunk így telt el.

 

Vasárnap reggel kis híján kifutottatok az időből, egy incidens miatt, ami a "helyi közeggel" zajlott le a 7. gyors előtt. Mi történt?

- Hogy mi történt? Siettünk, mert sokáig tankoltunk. Nem nagyon, csak kicsit. A probléma nem az volt, hogy nem ismertem el, hogy hibáztunk, hanem az, hogy kevés euró volt nálam a büntetésre, és addig nem mehettünk tovább a dolgunkra. Kisegítettek a rugalmas szervizeseink, és egy percen múlott a kikésésünk, ami kizárással járt volna. Az a gyors így el is úszott azzal a lendülettel, de legalább tudtuk folytatni a versenyt.

 

Ezzel vége lett a futam második napján a megpróbáltatásoknak?

- Dehogyis. Jó lett volna, de jöttek az újabb kellemetlenségek. A 8. gyorson csak a kuplunggal harcoltam, de egy mondhatni tiszta gyorsot mentünk. Na de aztán a 9. gyorson kijutott ismét a jóból. Az egyik visszafordítóban, ahogy nyomtam a gázt, kihagyott"majd felbőgött a motor, rázott a kormány, gondoltam van egy első féltengelytörésünk. De nem a féltengely tört el, hanem ennek a kihajtása, aminek nehezebb volt a cseréje, mint a komplett féltengelyé. Ekkor volt a második egy perces sztori, mert ennyi időnk maradt ismét a szerviz időnkből, de újból elég volt a folytatáshoz.

 

Tavaly a 3. helyről estetek ki Kassán. A célba érés, és a dobogó egyik foka volt a terv. A 2. hely kielégítő?

- Elégedettek vagyunk, de azért hozzá teszem, hogy 3-4 másodperc választott el minket, hogy megnyerjük a kategóriát. Mindent összegezve kifogástalan futamon vagyunk túl, és derűlátóan várjuk a következő megmérettetést a Budapest Rallyn, ahol további feltett szándékunk a versenykilométerek és a pontok gyűjtése.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: