DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Rali

László Racing : 6x6 teljesítve

László Racing egyesületében, a LiveWire Rally Team csapatábanállt rajthoz Erdélyi György - DredánGyörgy párosa hétvégi Steelvent Miskolc Rally-n. A 6 km-es szakasz 6 gyorsaságiját teljesítve fejezték be a versenyt. A reggeli szakadó esőt hőség és napsütés váltotta a második gyorsasági szakasz után.

Az élményekről és friss tapasztalatokról a duó pilótája Erdélyi György számolt be.

 

Voltál már valaha salakos pályán? Hogy tetszett a szombati prológ?

 

Még nem voltam salakos pályán, így ez a hétvége tele volt újdonsággal. Nagyon élveztük Gyurkával a prológot, folyamatosan mondta, hogy nyomjad neki és végére kicsit sok is volt, mert megforogtunk, de a nézők ezt várják, főleg, ha egy Ladával indul a versenyző.

 

 



Az előző versenyen motorproblémával küzdöttetek. Hogy vált be Katona Kornél motorja?

 

A motor az elvárásainknak megfelelően teljesített. Biztos voltam benne, hogy nem lesz probléma, tökéletesen működött. Sajnos most más hibákkal kellett szembenéznünk. Az első két gyorsasági után lecseréltük a kereket slickekre, az eső miatt, nagyon csúszós volt a pálya, az út szélein folyt a víz, így többszörös veszélyeket rejtett magába reggeli pár óra. A 3.-4. gyorsaságin a váltó miatt aggódhattunk. Ezen a felül a főtengely szimeringis megadta magát és folyt a kuplungra az olaj, a sperrdifi sem úgy működött, ahogy kellett volna, és gumik sem voltak már 100%-osak, mindennek ellenéreMátrához hasonlóan, itt is végig tudtunk menni a 36 km-en!

 

Hogy tetszett a pálya, a verseny? Hogy éreztétek magatokat?

 

Gyurkával minden közös munka buli, ahogy ez is az volt, nagyon jól éreztük magunkat. Sajnos nekem rövid volt a pálya, ezzel szemben sokat kellett várni, míg újra beülhettünk a kb. 3-4 perces körre. Ez az, ami miatt annyira nem kedvelem a sprinteket, de nem ez volt az utolsó, ahol indultam.

 

Gondolom az is kihívás volt az ismeretlen pálya mellett, hogy esőben kezdtetek,de utána napsütésben, melegben ért véget a nap.

 

 

Igen, sokkal jobb, könnyebb végigmenni a versenyen, ha hasonlóak az útviszonyok. Itt az első kettőnél csúszott a pálya.Miután feltettük a slick gumikat természetesen elállt az esőés csak fenyegettek a felhők, így szikrázó napsütés lett a végére.

 

Sikerült teljesíteni a terveket?

 

Igen, hiszen végigértünk!!!Abszolút értékelésben a 23. helyen, kategóriában a 11. helyen végeztünk. Egészen jó eredménynek tartom, a már említett váltó és szimering hibák ellenére.

 

Említetted, hogy aggódsz a Weber-esek miatt, most így visszagondolva valóban olyan nagy ellenfelek voltak?

Nem értem, hogy indulhattunk mi egy kategóriában a Weber-esekkel, hiszen az ő autójuk 150 lóerős, a miénk csak 110, könnyebb is egy VFTS, mint a miénk, így már alapból nagyobb esélyeik voltak.

 

Mi lesz a következő állomás?

 

Terveimben szerepelt, hogy a következő egy újabb sprintverseny a MARB 6. futama, Borsodnádasd - Balaton szakaszon, de ha lehetőség nyílik rá, akkor szeretnénk az AMTOSZ versenyén a Salgó rally-n indulni. Ahogy már említettem, jobban kedvelem azokat a megmérettetéseket, ahol hosszabb a versenypálya, vagy akár több szakasz is van és kevesebb az állás, várakozás.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: