DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Rali

Amikor egy kicsi hiányzik

Második állomásához érkezett az Országos Rallye Bajnokság. A Székesfehérvár Rallye-n vegyes talajon, először murván, majd másnap aszfalton teljesített a mezőny, összesen 6 pályán 12 gyorsaságit, valamint egy városi SuperSpecial szakaszt.

A péntek esti rajtceremóniát követően szombat reggel a murvás pályákon kezdték meg a versenyzést, ám Balogh Janiék nem hozták azt az eredményt, amit remélni lehetett tőlük.

 



 

Balogh Jani: "Az első gyorson nem voltam összhangban a kocsival. Tudom, ha van egy kis ritmusbeli problémánk, akkor már semmi sem akar klappolni. Talán a rossz gumiválasztás is szerepet játszott ebben, a kocsin is állítottam, a pályán is sok volt a feltöltés, nagyon száraz is volt, és sok volt a folyópor" de nem akarom ezekre fogni, mindenesetre keveselltem a tapadást, és a kulcsfontosságú kanyarokban nem tudtam úgy támadni, ahogy szerettem volna. A hosszú gyorsaságin az előttünk haladók által gerjesztett por miatt korlátozottá váltak a látási viszonyaink, többször (por)falak vártak, a tempónk emiatt lényegesen csökkent. A harmadik gyorson már kiegyensúlyozottabban mentünk, de a pálya rövidsége miatt nagyot villantani nem tudtunk."

 

Balogh Jani: "A második kör első gyorsaságiján már úgy éreztem, hogy más ritmusban, sokkal lendületesebben megyünk, belülről sokkal jobbnak tűnt, de kívülről - az időeredmény tekintetében - még mindig megvolt a különbség. Talán a második kör második - azaz a hosszú - gyorsasági szakasza volt az, ami már egy picit mutatta, hogy gyorsulunk, de igazából csak csökkenteni tudtuk a hátrányt, előrébb lépni nem."

 

 

A nap folyamán a Balogh-Holczer páros még egy 40 másodperces büntetést is összeszedett, így szombaton a 8. helyen zártak, innét várták a másnapi folytatást.

 

Balogh Jani: "Sajnos az aszfalton sem tudtunk úgy teljesíteni, ahogy szerettünk volna, és ez egy picit már jobban zavar. Az előző - miskolci - futamon nyújtott teljesítményünknek még az árnyékát sem tudtuk produkálni ezúttal. Az első pár kilométeren nem jött meg az a komfort, amit vártam, hiányzott egy pici ahhoz, hogy meglegyen a kellő biztonságérzet, és mivel nem működtek a miskolci dolgaink ezen az aszfalton, így inkább egy biztonságosabb tempót igyekeztem választani, és abból építgetni."

 

A második körben önmagukhoz képest már javultak, de a pozíción nem tudtak változtatni.  

 

Balogh Jani: "Utólag is úgy látom, hogy jobb döntés volt így menni, mint görcsösen, feszülten, aminek akár egy hatalmas "takaró" is lehetett volna a vége. Bükfürdőn sem úgy szálltunk ki a kocsiból, ahogy terveztük. Volt egy műszaki problémánk, de ez nem azt jelentette, hogy most ne lett volna bizalmam a kocsival szemben, csak épp meglegyintett annak a szele, hogy igen, hamarabb is véget érhet egy verseny a tervezettnél, ráadásul úgy, hogy a műszaki hiba nem egyszerűen csak megállít, hanem még annak következtében össze is törtjük magunkat. Nyilván ez is zavart egy picit, a helyszín is új volt, ismeretlen, így nem volt meg az a biztonságérzet, ami kellett volna. Tanultunk ebből is, és természetesen mindenkinek nagyon gratulálunk, jó verseny volt!"

 

A csapat célul tűzte ki, hogy vissza kell lépniük a régi kerékvágásba, harciasabban, tüzesebben kell támadni. Csak előre néznek és már most a következő - veszprémi - futamra koncentrálnak, felhasználva az eddigi tapasztalatokat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: