DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Rali

Herczigék nyerték a Fehérvár Ralit

A Skodát vezető Herczeg Norbert és Igor Bacigal kettősének vasárnap három erős szakasz után sikerült átvennie a vezetést a Krózser Menyhért-Papp György párostól, így 26 másodpecedes előnnyel megnyerték a Fehérvár Ralit. A harmadik helyet Kazár Miklósék szerezték meg.
A szombati murvás szakaszok után vasárnap hat aszfaltos pályával folytatódott az Országos Rally Bajnokság talpon maradt mezőnye számára a Székesfehérvár Rallye. A futamgyőzelemért elsősorban a napot az élen kezdő Krózser Menya és a közvetlenül mögötte rajtoló Herczig Norbert vívott csatát, ennek szellemében is vette kezdetét a rali befejező napja.

A napi nyitó szakaszon Herczigék nekifogtak hátrányuk ledolgozásának, Krózser azonban nehezen szabadult az első helytől, a Skodás duett szakaszgyőzelmével is csak kevesebb mint egy másodpercet tudott közelebb kerülni az első helyhez. A helyezet pedig ezt követően sem változott számottevően, a következő pályán a Turán Fricivel a negyedik helyen harcban lévő Botka Dávid száguldott át a legjobb idővel, Herczig pedig 3 tizedet vert a továbbra is élen álló Menyára. A kör zárásaként Herczig tovább növelte szakaszgyőzelmei számát és a verseny utolsó körére 3,2 másodpercre zárkózott az első helyre.

 



Herczigék a nap második felének is ugyanazzal az elánnal vágtak neki, mint tették azt délelőtt így Csákberényben ismét övék volt a legjobb idő és mivel Menyánál becsúszott egy apró hiba, Herczig átvette a vezetést és rögtön már-már tetemesnek tekinthető, közel 10 másodperces előnyre is szert tett az élen. Ezzel gyakorlatilag el is dőlt a dobogós helyek sorsa, a Herczig/Bacigál kettős előnyét tovább növelte a célig és begyűjtötte a futamgyőzelmet, Krózser Menyhért és Papp György beérte a második hellyel, Kazár Miklós és Szőke Tamás pedig a dobogó harmadik fokán debütált a Fiesta RRC-vel.

 

Izgalom azonban maradt még az utolsó két gyorsaságira is, az bszolút negyedik helyért még Turán Frici és Botka Dávid vívott csatát. Két szakasszal a rali vége előtt Turánék valamivel több mint 6 másodperces előnnyel álltak a negyedik helyen, Botka azonban mindent egy lapra feltéve támadásba lendült és megnyerte az utolsó előtti szakaszt amivel fél másodpercre apasztotta hátrányát az R5-ös Peugeot mögött. Botka a záró szakaszon rátett még egy lapáttal és megnyerte az extra pontokat adó gyorsaságit is és Turánékat megelőzve a negyedik helyen érkezett célba.

 

A Rallye2-ben a Hevesi/Bottyán páros ünnepelhetett futamgyőzelmet, másodikként Gyarmati/Németh duó érkezett célba, őket a Schweizer/Vadász duó követte harmadikként.

 

A Historic küzdelmeit a Lada VFTS-sel száguldó Szabó Laci és Illés Péter nyerte egy másik Ladás párost, a Stepán "Taxis" Árpád/Bán Viktor 2101-esét megelőzve, a dobogó harmadik fokára Váradi György és Laboncz László állhatott fel egy Mercedes 124-essel. 

 

A Fehérvár Rali végeredménye:

 

1. Herczig Norbert-Igor Bacigal, Skoda Fabia S2000, 1:17:06,4
2. Krózser Menyhért-Papp György, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +26,7
3. Kazár Miklós-Szőke Tamás, Ford Fiesta RRC, +40,4
4. Botka Dávid-Mihalik Péter, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +48,5
5. Turán Frigyes-Zsiros Gábor, Peugeot 208 T16 R5, +53,6
6. Ollé Sándor-Tóth Zsolt, Ford Fiesta S2000, +1:47,2
7. Lukács Kornél-Mesterházi Márk, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +2:44,1
8. Balogh János-Holczer Dániel, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +2:59,2
9. Kovács Antal-Istovics Gergő, Mitsubishi Lancer Evo 6/9, +3:14,5
10. Spitzmüller-Szigeti, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +3:21,0, stb.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: