DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Rali

Kazár: Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal

Fülig érő szájjal érkeztek, pezsgőben úszva távoztak... Kazár Mikit és Szőke Tomit ünnepelték a miskolci Városház-téren, miután majd háromnegyed perces előnnyel megnyerték a 20. Vredestein Miskolc Rallyt.

A Maximmun Racing Team kettőse borzasztóan értékes győzelmet aratott egy olyan futamon, ahol hat páros is képes volt szakaszt nyerni. Mikiék még - saját bevallásuk szerint is - tanulják az új R5-ös Ford Fiesta vezetését, most viszont a pontok mellett töménytelen mennyiségű tapasztalatot is szereztek.



 



 

- Nagyon király volt az egész hétvége. Végre ez egy olyan versenyen vettünk részt, aminek óriási a sportértéke. Tizedeket és másodperceket adtunk és kaptunk egymástól, kemény csatában sikerült nyernünk - mondta mosolyogva Kazár Miki. - Nekem a tavalyi év egy kicsit a visszaesésről szólt, hiába lettünk bajnokok. Akkor egy nagyszerű technikával győztünk, most viszont az autók tudása kiegyenlített, ezért az emberi tényezők sokkal inkább az előtérbe kerülnek.

A vezetés szempontjából tavaly a Citroent, most pedig a Fordot kell megtanulnia Mikiéknek, ezért egy kicsit óvatosabban kezdték az esztendő első futamát. A Bükkben a kezdeti tapasztalatok után odaléptek, így az első nap után csak két tizedmásodperc volt a hátrányuk.

- Méregettük magunkat, méregettük a technikát. Az első körben talán, ha hatvan százalékot adtunk ki magunkból, utána viszont mindig többet és többet akartunk kihozni az autóból - folytatta a bajnok. - Nagyon messze vannak még az R5-ös határai, ezt éreztem is. A végsebességbeli különbség nagy hátrány volt számunkra, amit a kanyarokban kellett visszahozni. Jó pozícióból vártuk a másnapi folytatást, ezért nyugodtan pihentünk le. Lyukóbányán meg is lett az első részsikerünk, innentől kezdve pedig abszolútban is átvettük a vezetést.

Kánó nagy kihívás volt számukra, hiszen versenyzőként Miki még soha nem ment ezen a pályán. Legutóbb 2008-ban navigátorként járt erre, ezért óvatosabban kezdtek. Ráadásul azt is tudták, hogy Sátán, - amely az R4-es pályája - vissza kell hozni a bennmaradt másodperceket.

- Sokszor szinte hihetetlen volt, hogy még ezt is, meg azt is meg lehet csinálni a Fiestával. Ne feledjük: nekünk ez egy teljesen új autó, de vannak olyan ellenfelek, akik évek óta ugyanazzal a technikával versenyeznek. Óriási volt a hangulat, minden stimmelt, pláne azután hogy ismét megnyertük Lyukót és kis híján Kánót is a második körben. Az utolsó gyorson Jani és Spici egymással vívott, de tudtam, hogy nekem is nyomni kell, mert szükségünk van a bónusz pontokra. Négyet meg is szereztünk, így tökéletes volt ez a hétvége számunkra. Naná, persze, hogy boldogok vagyunk. Azért meg pláne, hogy a többiek is szívből gratuláltak nekünk. Igazi verseny volt, és remélem így lesz ez egész évben. Ebből pedig a magyar rally sport csak profitálhat.

Szőke Tomi szerint fokozatosan építették föl ezt a 20. Vredestein Miskolc Rallyt, a magyar bajnokság idei első futamát.

- Valóban nem tudtuk, hogy mire leszünk jók, ezért most óriási az öröm - tette hozzá Szőke Tomi. - Voltak olyan pályák, amit Miki nagyon jól ismer, de például Kánó pilótaként számára is ismeretlen volt. Sokat dolgoztunk ezért a hétvégéért, és egy nagyszerűen felkészített autóval sikerült a tőlünk telhető legtöbbet kihozni .... Nyertünk !



 

Kazár Miki úgy véli: a tavalyi komfortzóna után, idén egy nagyon munkás, igazán versenyzős idény vár rájuk és az élmezőny többi tagjára is.

- Nincs itt vita, ilyen ellenfelekkel és ilyen körülmények között jó rallyzni. - szögezte le a címvédő. - Ennek van értelme, ennek van értéke. Miskolc előtt volt bennünk egy kis bizonytalanság, nem magunk, hanem az új technika miatt. Most viszont már teljesen nyugodtak vagyunk. Nagyon sok tartalék van a bennünk és a Fiestaban, azon leszünk, hogy folyamatosan ráhangolódjunk az R5-ösre. Egy defekt mentes, majdnem száz százalékos versenyt tudhatunk magunk mögött. A következő futamoknak már óriási önbizalommal vágunk neki, mert Miskolcon megmutattuk, hogy képesek vagyunk kiváló eredményre, még akkor is, ha tanulni kell az autót. Így kell folytatnunk, és akkor talán sikerül megismételnünk a tavalyi sikereinket.



 

A 20. Vredestein Miskolc Rally végeredménye:

1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta R5) 1:14:31,7

2. Spitzmüller Csaba, Laczkó László (Mitsubishi Lancer EVO X R4) +43,8

3. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza WRC R4) +1:08,0

4. Herczig Norbert, Igor Bacigal (Skoda Fabia S2000) +1:38,5

5. Grzyb Grzegorz, Hundla Robert (Skoda Fabia S2000) +1:46,1

6. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:33,6

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: