DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Rali

Skoda Rally Team: Fordulatokkal teli kezdés

Ha egy mondattal szeretnénk összefoglalni a SKODA Rally Team Hungaria csapatának szezonkezdetét, talán ez lenne a legmegfelelőbb: Fordulatokkal teli kezdés az SRTH háza táján. Miért? Mert ezen a hétvégén a csapat - rendhagyó módon - műszaki hibával küszködött.

A hétvége fordulatairól a csapat vezetőjét, Kajcsa Zsoltot kérdeztük.

 

"Először is le kell szögeznünk, hogy amióta a Baumschlager csapattal dolgozunk együtt, még egyetlen műszaki hibánk sem volt. Ez a hétvége mindannyiunk számára rendhagyó volt.

 

Egy nagyon kellemes teszt után, a verseny jól indult számunkra.

 

Az első versenynapon már a 2. gyorsasági szakasz után átvettük a vezetést, majd a 3. szakasztól leszállt az éj. Ennek mindig külön örülünk, mert a pilótánknak, Herczig Norbinak ez az egyik kedvenc környezeti tényezője. Így tehát a várakozásoknak megfelelően, a srácok hozták is a formájukat: az éj leple alatt szakaszgyőzelmeket autóztak.

Az első nap utolsó gyorsasági szakaszának 2 km-nél aztán teljesen váratlanul a SKODA négy hengeréből egy leállt és a motor ezáltal gyengébb lett.

 

Ennek a "problémának" eredményeként így az SRTH versenyzőpárosa a nap végére elvesztette előnyét.

 

Szerencsére Norbiék azzal a tudattal tértek nyugovóra, hogy profi szerviz csapat áll mögöttünk, akik a reggeli nagyszerviz idején feltárják és orvosolni fogják a hibát.

 

Ez így is történt. Szerviz csapatunk megtalálta a hibát és ennek kiküszöbölésére komplett benzin befecskendező-sort cseréltek.

 

A 2. versenynapot tehát ismét teljes készültségben kezdhettük meg, és Norbi - Igor tökéletes összhangjának köszönhetően, az első két szakasz után ismét az élre állhattunk.

 

Az örömünk azonban nagyon rövidke lehetett. A 8. gyorsasági szakasz rajtja után 1 km-rel ismét előjött a "3" hengerezős hiba", amikor ráadásul a 20 km-es gyorsasági szakaszból még 19 km hátra volt.

 

Ezzel a szakasz végére ismét visszaestünk az 5. helyre.

Mondanom sem kell, ismét szervizpark, ismét befecskendező szelep, illetve most még néhány kábel is lecserélésre került és a hiba ismét megszűnt.

Ekkor még úgy gondoltuk, van esélyünk a felzárkózásra, hiszen még 3 gyorsasági szakasz várt ránk és tudtuk, ha nem jön vissza a hiba, visszajuthatunk a dobogóra.

 

A 9. szakaszon el is kezdtük a felzárkózást, de hiába, a probléma újra előjött, és végül az utolsó 2 gyorsasági szakaszt 3 hengerrel teljesítettük.

 

Ezután már csak hab volt a tornán - hogy egy hasonlattal éljek -, hogy az utolsó szakasz előtti etap útvonalon újabb probléma adódott, ugyanis egyszer csak megállt az autó.

 

Így a semmi közepén, az út szélén álldogálva, több lehetőség híján a fiúk - mint utólag elmesélték nevetgélve és dalra fakadva -, tartalék kábelt cseréltek.

 

Az utolsó gyorsról tehát 3 percet kikéstek, ezért 3x10 mp büntetést kaptak, végül 3 hengerrel teljesítve a végső megmérettetést is, a 4. helyre kormányozták be a SKODÁT.

 

A hétvége után azt gondolom, hogy eddig el voltunk kényeztetve.

Az elmúlt 2 évben, amióta a BRR Teammel dolgozunk, egyetlen egy műszaki hibánk sem volt.

 

Talán éppen itt volt az ideje egy "kis" galibának, hogy minden másodpercet értékelni tudjunk.

A Miskolc Rallye után most egy feladatunk van: megtalálni a hiba forrását, amiben a BRR csapatának és a SKODA versenymotorok gyártójának (Oreca) az együttműködése biztosíték a számunkra.

 

A galibák ellenére, azt gondolom, új tapasztalatokkal, hasznos információkkal teletűzdelt hétvégén vagyunk túl. A hétvége jó és rosszabb pillanatai tökéletesen megmutatták, hová illik besorolni versenyautónk és versenyzőpárosunk tudását, illetve sikerült reális képet alkotnunk a saját csapatunk és vetélytársaink erőviszonyait illetően.

 

Most a BRR Teamé a főszerep, velünk pedig két hónap múlva Székesfehérváron találkozhattok."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: