| |
Akropolisz: A versenyek versenye
2012.05.22, kedd 06:12

Az Argentin Rali után egy kicsit megpihenhettek a csapatok, hiszen egy hónap elteltével, ezen a hétvégén kell ismét versenybe szállniuk. Azonban nem akármilyen verseny következik.

Az Akropolisz Rali a legkeményebb ralik egyike, ami nehézségével kitűnik a többi rali sorából. Jellemző a nagy meleg, a töredezett, nehézkes utak és a por, valamint a gyorsasági szakaszokon elérhető gyors tempó.

A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz Rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is.

Az európai nyárkezdetre eső Akropolisz Rali Athén környéki poros, murvás útjai hírhedten forróak embernek, gépnek egyaránt. Az úton heverő nagy kövek durván felsérthetik az abroncsokat még akkor is, ha mára már néhány út simább lett. A gyorsasági szakaszok továbbra is nehezek, és a pilóták számára nagy kihívást jelentenek. Az évnek ebben a szakában jellemző igen meleg éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira, az áttétekre és a felfüggesztésekre.

„Némelyik gyorsasági szakasz puha és gyors utakon zajlik. Mások azonban kövekkel vannak teleszórva, ami nem tesz igazán jót a felfüggesztésnek. A forróság fontos szerepet játszhat, hiszen az ehhez igazított gumiválasztás eldöntheti a végeredményt. Elég gyakori, hogy egy-egy gyorsasági szakaszon elért időeredmény nem olyan jelentős. Az egész napi eredményt kell nézni ahhoz, hogy bármilyen következtetést le lehessen vonni. A célom a győzelem lesz. Meg volt a potenciál a győzelemhez 2011-ben és eltökélt vagyok, hogy idén sikerüljön is.” – szögezte le magabiztosan Sebastien Loeb, akit a verseny abszolút esélyesének tartanak. Loeb nyerte meg a legutóbbi Argentin Ralit, zsinórban hetedszerre, s tavaly csapattársa, Sebastien Ogier mögött második lett Görögországban. Mikko Hirvonen, aki nemkülönben jó formában vezet idén lett a 2011-es Akropolisz Rali bronzérmes helyezettje. Prognosztizálható a francia gyártó ismételt sikere ezen a nehéz ralin is.

A pilótáknak volt ideje rápihenni a hétvégi megmérettetésre, hiszen a két verseny közötti egy hónap sok idő. A nagy nevek közül kiemelhetjük Daniel Sordót és Sebastien Loeböt, akik nem pihenéssel, hanem versenyzéssel ütötték el az időt. Sordo az IRC bajnokságon belüli Korzika Ralit nyerte meg. Bár a spanyol versenyző kakukktojás, hiszen Görögországban ő és a Prodrive nem áll rajthoz. Ellenben Sebastien Loeb, aki saját csapatával, a Sebastien Loeb Racinggel állt rajthoz a francia Porsche Carrera Kupában a franciaországi Pauban. Hírnevéhez méltóan mindkétszer nyert a Citroen klasszisa.

Jari-Matti Latvalának különösen jól jött a hosszú szünet, hiszen így teljes gőzzel készülhetett síbalesetét követően a visszatérésre, s reményei szerint a hétvégén rajthoz is áll az Akropolisz Ralin. Fizikoterapeuta dolgozott vele és Szardínián is tesztelte karja teherbírását vezetés közben.

A rali

A 2012-es Akropolisz Rali három napon át tart, s a 22 gyorsasági szakasz 409,47 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1661,39 km. A rali főhadiszállását ismét Athéntól nyugatra, Loutrakiban rendezik be. A televízióban is közvetített Power Stage, idén is a vasárnapi utolsó gyorsasági szakasz, a 3,97 km hosszú New Loutraki lesz.

Az elmúlt évek Akropolisz Rali győztesei:

2011                S Ogier (Citroën)

2009                M Hirvonen (Ford)

2008                S Loeb (Citroën)

2007                M Grönholm (Ford)

2006                M Grönholm (Ford)

2005                S Loeb (Citroën)

2004                P Solberg (Subaru)

2003                M Märtin (Ford)

2002                C McRae (Ford)

2001                C McRae (Ford)

2000                C McRae (Ford)

1999                R Burns (Subaru)

1998                C McRae (Subaru)

1997                C Sainz (Ford)

1996                C McRae (Subaru)

1995                Vovos (Lancia)

1994                C Sainz (Subaru)

1993                Biasion (Lancia)

1992                D Auriol (Lancia)

1991                J Kankkunen (Lancia)

A világbajnokság állása az Argentin Rali után:

Pilóták

1. S Loeb 91 pont

2. P Solberg  73 pont

3. M Hirvonen 70 pont

4. M Östberg  68 pont

5. J Novikov 43 pont

6. J-M Latvala 28 pont

7. M Prokop  26 pont

8. N Al-Attiyah 23 pont

9. D Sordo  21 pont

10. O Tanak 16 pont

11. S Ogier 16 pont

Gyártók

1. Citroën 151 pont

2. Ford WRT 106 pont

3. M-Sport Ford 81 pont

4. Qatar WRT 37 pont

5. Citroen Junior WRT 30 pont

6. Adapta WRT 27 pont

7. Mini WRC 26 pont

8. Brazil WRT 10 pont

Amber PR


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek