| |
A Lángi lovagok krónikája
2012.05.02, szerda 20:26

Lángi Attila 20 év kihagyást követően tért vissza a rally pályákra, az április második hétvégéjén megrendezett kazári rallysprint futamon. A debütáló verseny cseppet sem volt izgalommentes, ám a legnagyobb kalandok nem a gyorsasági szakaszon, hanem a szervizparkban adódtak.

A történet egy 325-ös e36-os BMW-vel kezdődött, amely tréningautónak indult, ám a végeredmény egy ízig-vérig versenytechnika lett. A sikerhez azonban nem csak egy ütőképes autó, de egy jó navigátor is elengedhetetlen. Lángi Attila e tekintetben is remekül választott, hiszen Toma József, vagy ahogy autósport berkekben ismerik és becézik Csimpi közel tíz éve diktálja az itinert különböző rally és sprint bajnokságokban. Az újdonsült trió, azaz Lángi Attila, Toma József és a BMW 325i első megmérettetésére az SRT Rallysprint Bajnokság idei második fordulóján, a Vizslást és Kazárt összekötő gyorsasági szakaszon került sor.

Azzal a céllal álltunk rajthoz, hogy Attila újra próbára tegye magát a volán mögött, emellett pedig a jó hangulatra is nagy hangsúlyt fektettünk.” – szögezte le a páros navigátora, Toma József – „Mivel a sport rengeteget változott az elmúlt két évtized alatt, ezért Attilának számos újdonsággal kellett megismerkednie. Számára ismeretlenek voltak slick gumik és a manapság használatos itiner is, ám ennek ellenére sikerült végig jó ritmusban és kiegyensúlyozottan autóznunk. Remek hétvégét zártunk Kazáron.”

A BMW legénységének a szeszélyes időjárás is feladta a leckét, ugyanis kezdetben száraz volt a pálya, de később hol a szakasz egyik végén, hol pedig a másikon kezdett el esni az eső. A Lángi – Toma kettős azonban sikerrel vette az akadályokat és kategóriájuk 4. valamint a BMW kupa 3. helyén értek célba. A hétvége legemlékezetesebb pillanata viszont nem a versenyzőpároshoz, hanem szervizcsapatukhoz köthető.

Szervizeseink szerették volna megtankolni az aggregátort, csakhogy előtte elfelejtették leállítani azt.” – mesélte Csimpi – „A kicsöppenő üzemanyag természetesen azonnal lángra kapott az aggregátor kipufogóján, majd a kanna is tűzbe borult egyik szervizesünk kezével együtt. Az oltásra tett első kísérlet nem volt túlzottan sikeres, mert a legközelebbi poroltó üres volt. Szerencsére a szervizbuszban volt egy teli palack, amivel rögtön ott bent tartottak is egy főpróbát. Miután sikerült kifesteni a busz belsejét és eloltani a tüzet, jött Percze Nándi és látva, hogy még van némi parázs, segítő szándékkal arrébb rúgta a kannát. Ám a kannában még 10 liter benzin volt, ami újra lángra lobbantott mindent. Végül úrrá lettek a problémán, így szerencsére mindenki megúszta sérülés nélkül a katasztrófát. Ezt az esetet követően kapta csapatunk, Bedő Ákos, Dodi, Csiki és Gaga a Lángi lovagok címet. Akiknek ezúton is szeretnénk megköszönni áldozatos munkájukat, hiszen nélkülük nem állhattunk volna rajthoz!”

Ilyen élmények után garantált a folytatás, a Lángi – Toma duó legközelebb Kiskunlacházán az FRT Kupa keretein belül állítja újra csatasorba a BMW-t.

Csáki Richard
További csatolt képek


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek