DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Motor

Dovizioso és Iannone a GP14.2-vel állnak rajthoz Aragónban

Minden jel arra utal, hogy sikeres volt a Ducati tegnapi mugellói tesztje, ahol Andrea Dovizioso és Andrea Iannone a Desmosedici GP14 egy továbbfejlesztett verzióját próbálta ki, ugyanis a két olasz már a hétvégi aragóni futamon is ezzel száll harcba a világbajnoki pontokért.

A Ducati tegnap, azaz az aragóni hétvégét megelőző kedden egy egynapos tesztet bonyolított le az olaszországi Mugellóban, ahol egyik gyári versenyzőjük, Andrea Dovizioso, valamint az idén még a szatellit csapatuknál, a Pramac Racingnél motorozó Andrea Iannone kipróbálhatta az idei gép legújabb evolúcióját. A GP14.2 névre hallgató fejlesztés a jelek szerint bevált, hiszen a két olasz már pár nap múlva, Spanyolországban is ezzel áll rajthoz - ellentétben az alakulattól a szezon végén távozó Cal Crutchlow-val.

 



Iannone is a legújabb verziót viszi pályára Aragónban

 
A bolognai gyártó idei fejlődése amúgy is megkérdőjelezhetetlen, hiszen legutóbb Misanóban Dovizioso például gyakorlatilag a leintésig versenyben volt az utolsó dobogós helyezésért a repsolos Dani Pedrosával. Mindenképp a mostani forduló egyik legnagyobb kérdése lesz, hogy vajon a Ducati a fejlesztéseknek köszönhetően még inkább közelebb tud-e kerülni a Hondához és a Yamahához. Mindenesetre a két gyári pilóta, Dovizioso és Crutchlow is bizakodóan nyilatkozott a hivatalos előzetes sajtóanyagukban:

 


Andrea Dovizioso
"Az aragóni egy különös pálya, nem tartozik a kedvenceim közé, de nagyon jól teljesítettünk az előző néhány idei versenyen, ráadásul különböző karakterisztikájú aszfaltcsíkokon. Szóval arra számítok, hogy jók leszünk Aragónban is, ahogy voltunk Silverstone-ban és mindenek előtt Misanóban, amely egy igazán különleges futam volt. Egyre versenyképesebbek leszünk jelenleg, s nagyon elégedett vagyok a fejlődésünkkel."

 


Cal Crutchlow
"Magammal hozhatok néhány pozitívumot Misanóból, ahol a hétvége során végre ismét sikerült jól motoroznom. A vezetési stílusom tekintetében nagyon szeretem az aragóni pályát, volt pár emlékezetes csatám itt a múltban, s az eredményeim sem voltak túl rosszak. Úgy vélem, a tempósabb kanyarok, amelyek a pályát jellemzik, jobban fekszenek a stílusomnak, s tudjuk, hogy a Ducati jól működik a fékezési zónákban, szóval remélhetőleg előnyt tudunk kovácsolni ezeken a területeken."

 

P1Race.com

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: