DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Motor

Aszimmetrikus első gumikkal készül a Bridgestone

A Bridgestone annak ellenére sem hagy fel a fejlesztésekkel, hogy már biztos, hogy elhagyják a MotoGP-t 2015 végén. A királykategóriában évek óta megszokottak az úgynevezett aszimmetrikus hátsó abroncsok, az elsőkkel viszont egészen eddig nem történt ilyen kísérletezés a japán cég részéről.

Azokon a pályákon, ahol az egyik irányban nagyobb terhelést kapnak a versenygépek, már évek óta aszimmetrikus hátsó gumikat használnak a MotoGP-ben. Ez azt jelenti, hogy a guminak az az oldala, amelyik a nagyobb terhelést szenvedi, az keményebb keverékű, mint a kevésbé terhelt oldal. Ezzel a megoldással egyértelműen nőtt a versenyzők biztonsága. Annak ellenére, hogy ez egy nagyon jól bevált recept, a Bridgestone eddig nem bocsátott a sorozat rendelkezésére hasonló felépítésű első gumikat. Ez azonban a hétfői brnói teszten változott.


 
A japán gumigyártó cég minden egyes királykategóriás versenyző számára felajánlotta, hogy próbálják ki az új első gumikat. Bár nem mindenki ragadta meg ezt a lehetőséget, így is igen sok hasznos adatot gyűjthettek a Bridgestone szakemberei. A visszajelzések igen pozitívak lettek, hiszen a cég úgy döntött, Phillip Islanden és Valenciában elérhetőek lesznek az ilyen szerkezetű első abroncsok. Előbbi esetében a bal kanyarokból ugyan kettővel több van, mint jobból, ám az igazi különbség a kanyarok karakterisztikájában van: a balosok sokkal gumigyilkosabbak az ausztrál aszfaltcsíkon. Valenciában is a balosok vannak fölényben, ott viszont számtanilag is igen nagy a differencia, 9 balkanyar mellett 5 jobbkanyar található a Ricardo Tormo pályán.

 

Az alábbi videó jól szemlélteti az aszimmetrikus hátsó gumi működését

 
Az újításról Shinji Aoki, a Bridgestone fejlesztésért felelős részlegének vezetője beszélt a motogp.com-nak. "Hétfőn nagyon jó volt a pálya állapota összehasonlítva a vasárnapival, és sok versenyző képes volt jobb köridőt elérni ugyanazzal a gumikombinációval, amit a versenyen használt. Felajánlottuk minden versenyzőnek az új aszimmetrikus első slickjeinket, hogy kiértékeljék Brnóban, és néhányan megragadták a lehetőséget, hogy teszteljék ezeket és visszajelzéseket adjanak nekünk. Bár a brnói pálya elég kiegyensúlyozott a vonalvezetést tekintve, és nem olyan pálya, hol az aszimmetrikus első slickek ajánlhatóak lennének, azt akartuk, hogy a versenyzők teszteljék az új fejlesztés fékezési stabilitását csak úgy, mint az átmenetet kanyarodáskor" - mondta Aoki.


 
Ezek a bizonyos visszajelzések pozitívak lettek, ezzel folytatta a japán szakember. "összességében, erre a gumira olyanok lettek a reakciók, amik szerint nagyon jól fog működni az olyan pályákon, mint Phillip Island, ahol nagy a különbség a jobb és bal kanyarok számában, szóval elvisszük majd idén ezeket az új első slickeket Phillip Islandre és Valenciába a gumi kiosztásunk részeként, amiről úgy érzünk, hogy még magasabb szintre emeli majd a versenyzők biztonságát" - fejezte be a Bridgestone embere.

 

P1Race.com

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: