DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Motor

Lucio Cecchinello interjú

Csupán néhány nap telt el azóta, hogy hivatalossá vált, Cal Crutchlow veszi át Stefan Bradl helyét Lucio Cecchinello csapatában. A mostantól CWM-LCR Honda néven futó csapat vezetője a motogp.com-nak adott interjújában azt is elárulta, a Crutchlow Factory Hondája mellett egy Open motort is szeretne indítani majd.

Már hivatalos, hogy az LCR Honda jövőre teljesen új felállásban vág neki a MotoGP küzdelmeinek. Mostani egyetlen versenyzőjüket, Stefan Bradlt Cal Crutchlow váltja majd, mellette pedig szerepet kaphat majd egy Open kategóriás masina is. További jó hír a csapatnak, hogy már megtalálták névadó szponzorukat, nevezetesen a CWM-et, amely egy londoni központú pénzügyi cég. A cég már az idei szezon hátralévő részében is ellátja ezt a szerepkört. A csapat vezetőjét, Lucio Cecchinellót a motogp.com kérdezte.



- Mikor döntötte el, hogy Crutchlow-ra fókuszál, és hogyan alakultak a tárgyalások?


- Mindig is az volt a célunk, hogy ambiciózus programot készítsünk a jövő évre, amely álom valósággá válik az új brit szponzorunknak köszönhetően, a CWM-nek, amely vezető a pénzügyi szektorban. Július végén írtuk alá a szerződést, onnantól kezdve tudtuk, hogy megvan az esélyünk két motor indítására. A szponzor megerősítette, hogy Stefan Bradllel szeretnének versenyezni, akinek július végén ajánlatot is tettünk. Ő azt mondta, több időre van szüksége, hogy kiértékelje az összes ajánlatát, amit kapott. Észrevettem, hogy habozni kezdett, és nem akartam, hogy az új szponzor elveszítse érdeklődését. Szóval a piacon lévő top versenyzőkre fordítottuk tekintetünket, feltérképezve az összes lehetőséget. Köztük volt Cal Crutchlow is, és már kapcsolatban voltunk a menedzserével, Bob Moore-ral július eleje óta. Aztán folytattuk a tárgyalásokat, és mindenki nagyon hamar egyetértett, néhány napon belül.

 




- Mi volt az, ami meggyőzözte, hogy Crutchlow legyen az a motoros, akivel menjen?


- 2013-ban Cal-nak nagyszerű szezonja volt négy dobogós helyezéssel és két pole pozícióval, szóval hittem benne, hogy életképes alternatívája Stefannak, annak ellenére, hogy jelenleg nehéz szezonon megy keresztül a Ducatival, és nem érzi magát olyan jól a motoron, mint a Yamahán. Hiszem, hogy vele a csapatunk képes visszatérni a legmagasabb szintre, és az a szándékunk, hogy ott legyünk a legjobbak között.



- Hány szezont fed le Crutchlow új szerződése? Valamint hoz bárkit is a technikai személyzetéből?


- A szerződés a 2015-ös szezonra lett aláírva, aztán az oldalunkon van lehetőség 2016-ra is, főként az eredményekre alapozva, és természetesen a HRC oldaláról is. Ami a technikai személyzetet illeti, Indianapolistól kezdve tárgyaljuk meg ezt.



- Meg tudja mondani most, hogy hány motort indít majd 2015-ben?


- Egy Factory motort szeretnénk indítani, aztán másodikként egy Open specifikációjút, mindazonáltal az utóbbit még jóvá kell hagynunk, mind a programot, mind a versenyzőt. Mindenesetre a prioritásunk az volt, hogy legyen egy Factory motorunk és egy versenyképes motorosunk, ahogyan azt a szponzor kívánta.

 


- Néhány paddock pletyka továbbra is együtt emlegeti a jelenleg Moto3-at vezető Jack Millert egy LCR motorral"

 

- Jack Millert minden bizonnyal megkörnyékezte a Honda, de nem vagyok tisztában a tárgyalások állásával. Amint a program kész lesz, a HRC-n múlik majd, hogy elhelyezze őt a lehetséges helyek egyikén. Az LCR lehet az egyik lehetőség, de ez a döntés az érintett embereken múlik majd.



- Mindez azt jelenti, három szezon után befejezi a munkakapcsolatot Stefan Bradllel. Hogyan értékelné?


- Az LCR 1996 óta létezik, és kétség kívül Stefan az a versenyző, akivel a legjobban dolgoztunk. Nagyon komoly, precíz és érzékeny srác, aki megmutatta, képes egy motort fejleszteni, és állandó eredményeket mutatott. Sok alkalommal hozott haza számunkra értékes pontokat, nem pedig elesett és nem hozott semmit. Sok érzelmet hozott számomra, remélem még sokat tapasztalok ebből az év vége előtt. Olyan versenyző, aki mindig közel marad a szívünkhöz.

 

P1Race

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: