Péntek délután 14:05-kor kezdődött a MotoGP második szabadedzése a Sachsenringen. A rövid, ám annál trükkösebb pálya az első etap alkalmával több versenyzőn is kifogott. A legfájdalmasabb talán Marc Marqueznek volt, aki egy csúnya high-side-ot mutatott be a 2-es és 3-as kanyar között. Bradley Smith pedig kétszer is elesett, szerencsére mindketten folytatták. Az időjárásra ezúttal sem lehetett különösebb panasz, már a hőmérséklet is ideálisnak volt mondható a pályán.
Ezt a tréninget Rossi kezdte a legjobban, Bradl, Lorenzo, A. Espargaro és Hernandez követték. Ez a sorrend nyilván csak egy kör erejéig volt érvényes, mint mindig, az edzés elején most is dinamikusan változott a tabella. öt perc elteltével már Marquez vezetett Pedrosa és Lorenzo előtt. Ez az etap sem telt el bukás nélkül, egy újabb Repsol Honda tört össze, ezúttal Pedrosa hibázott nagy sebességnél az utolsó előtti kanyarban. Dani az esés után a csuklóját fájlalta a képek alapján. Eközben csapattársa tovább gyorsult, a kilencedik percben megfutotta a hétvége addigi legjobb körét.
Lorenzo sokkal jobb formát mutat, mint az előző versenyen
Pedrosa a box helyett saját kamionjába sietett az esés után, ami sajnos nem jó jel. Negyedóra lepergése után Marquez, Pedrosa, Lorenzo, Rossi, Bautista, Iannone, A. Espargaro, P. Espargaro, Bradl és Smith voltak a legjobb tízben. Két perccel később Dovi feljött a hatodik helyre. A Pedrosa fanatikusok kicsit megnyugodhattak, mikor épp 26 perc volt még hátra, kedvencük ismét pályára gurult. Az tréning felére átrendeződött az élmezőny, az első tízet Marquez, Lorenzo, Pedrosa, P. Espargaro, Rossi, A. Espargaro, Bautista, Iannone, Bradl és Dovizioso alkotta, ők egy másodpercen belül voltak. Néhány pillanattal ezután előkerült az esőt jelző zászló, mindenki besietett a csapatához, Smith és Parks kivételével.
Nem érkezett komoly eső, a zászló lengetése után 5-6 perccel már a Nap is elő-előbújt. Ezzel együtt a királykategória tagjai is egyre többen kimerészkedtek a német aszfaltra. Negyedórán belülre érve Michael Laverty ment egy fantasztikus kört, amivel rövid ideig a tízedik helyet foglalta el. Nem csak ő gyorsult, a hajrához közeledve elkezdtek pörögni az események a pályán, Marquez idejét viszont senki sem veszélyeztette. Az imént említett Laverty-vel sajnos a világ pörgött sokat, a 36. percben elesett. Épp, hogy véget ért az edzésidő, Aleix Espargaro ismét az élre ugrott, de Marquez is nagyon jó körön volt, a harmadik szektorban viszont sokat veszített. Maradt Espargaro az élen, Marquez lett a második, Lorenzo a harmadik. Rajtuk kívül Bradl, Bautista, Iannone, P. Espargaro, Dovizioso, Pedrosa és Rossi fértek be a top 10-be.
Az edzés végeredménye:
Név | Csapat | Idő | Különbség | |
1 |
Aleix ESPARGARO |
NGM Forward Racing |
1:22.041 | |
2 |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
1:22.158 |
0.117 / 0.117 |
3 |
Jorge LORENZO |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:22.368 |
0.327 / 0.210 |
4 |
Stefan BRADL |
LCR Honda MotoGP |
1:22.430 |
0.389 / 0.062 |
5 |
Alvaro BAUTISTA |
GO&FUN Honda Gresini |
1:22.440 |
0.399 / 0.010 |
6 |
Andrea IANNONE |
Pramac Racing |
1:22.565 |
0.524 / 0.125 |
7 |
Pol ESPARGARO |
Monster Yamaha Tech 3 |
1:22.569 |
0.528 / 0.004 |
8 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
1:22.576 |
0.535 / 0.007 |
9 |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
1:22.589 |
0.548 / 0.013 |
10 |
Valentino ROSSI |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:22.619 |
0.578 / 0.030 |
11 |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
1:22.719 |
0.678 / 0.100 |
12 |
Yonny HERNANDEZ |
Energy T.I. Pramac Racing |
1:22.724 |
0.683 / 0.005 |
13 |
Cal CRUTCHLOW |
Ducati Team |
1:22.757 |
0.716 / 0.033 |
14 |
Michael LAVERTY |
Paul Bird Motorsport |
1:22.928 |
0.887 / 0.171 |
15 |
Scott REDDING |
GO&FUN Honda Gresini |
1:22.933 |
0.892 / 0.005 |
16 |
Hiroshi AOYAMA |
Drive M7 Aspar |
1:22.961 |
0.920 / 0.028 |
17 |
Karel ABRAHAM |
Cardion AB Motoracing |
1:23.049 |
1.008 / 0.088 |
18 |
Nicky HAYDEN |
Drive M7 Aspar |
1:23.204 |
1.163 / 0.155 |
19 |
Colin EDWARDS |
NGM Forward Racing |
1:23.327 |
1.286 / 0.123 |
20 |
Hector BARBERA |
Avintia Racing |
1:23.393 |
1.352 / 0.066 |
21 |
Mike DI MEGLIO |
Avintia Racing |
1:23.858 |
1.817 / 0.465 |
22 |
Danilo PETRUCCI |
Octo IodaRacing Team |
1:23.912 |
1.871 / 0.054 |
23 |
Broc PARKES |
Paul Bird Motorsport |
1:24.158 |
2.117 / 0.246 |