DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Motor

Espargaro kezdett a leggyorsabban a Sachsenringen

Aleix Espargaro az edzés végén futott körével megnyerte a Német Nagydíj első szabadedzésén. Mögötte Lorenzo és Rossi végeztek. Esésekből sajnos nem volt hiány, Smith kétszer is esett, Lorezno elcsúszott, Marquez pedig idei talán legkomolyabb esését szenvedte el, a képek alapján komoly fájdalmak gyötörték a regnáló világbajnokot.

Péntek délelőtt 10 óra előtt öt perccel kezdődött a királykategória számára a 2014-es szezon kilencedik versenyhétvégéje. Az első szabadedzés előtt mindig nehéz megmondani, kik lehetnek a legjobbak, ez most sem volt másképp. Mindenesetre az időjáráson nem múlott, szép napos idő fogadta a MotoGP mezőnyét, igaz, a levegő és a pálya kissé hűvös volt. Pol Espargaro kezdett a legjobban, de mint tudjuk, ez nem sokat jelent. Az ötödik percben megtörtént az első bukás, a 10-es kanyarban Smith szenvedett el egy high-side esést.


 
Motorja a 11-es kanyar ívén maradt, de Smith sportszerűen jelzett mindenkinek aki arra járt, hogy kerüljenek. Miután vissza tudott ülni, szinte csak gurult, biztosan sajgott mindene, reméljük nem esett komoly baja. A hetedik percben már Bautista vezetett Dovi és P. Espargaro előtt. Még ebben a percben elesett Marquez is a kettes kanyarban. Ő is komolyan megüthette magát, mivel néhány másodpercig a földön maradt, majd a kifelé vezető séta közben afféle leltárt végzett, minden ízülete megfelelően mozog-e. Délután okosabbak leszünk, történt-e komoly baj, addig is reménykedjünk, hogy mindenki ép bőrrel fejezi be az első 45 perces etapot.

 



Marquez talán idei legfájdalmasabb esését szenvedte el az edzés elején

 
Időközben Bradl vette át a vezetést a helyiek nagy örömére, Iannone, Lorenzo, Pedrosa és Rossi voltak még a top 5-ben, de a tabella folyton változott. A tréning egyharmadához érkezve Bradl, Pedrosa, Iannone, Bautista, Lorenzo, Rossi, A. Espargaro, Dovizioso, P. Espargaro és Hayden volt a sorrend az első tízben. Az edzés húszadik percében már Smith és Marquez is újra köröztek, igaz Marquezen látszott, hogy komoly fájdalmakkal ült fel a motorjára. Egy perccel később Lorenzo átvette a vezetést, Rossi pedig feljött a harmadik helyre. Az utolsó harmadba fordulva Lorenzo, Bradl, Rossi, Bautista, Pedrosa, P. Espargaro, Iannone, A. Espargaro, Smith és Marquez voltak a legjobbak, ha a következő edzéseken leesne az eső, ők kerültek volna pillanatnyilag egyenesen a Q2-be.


 
Fájdalom ide, fájdalom oda, Marquez 12 perccel a vége előtt feljött a második helyre. Három perc sem telt el viszont számára azon a helyen, az idősebbik Espargaro megelőzte. Két perccel később Rossi javított, bár Lorenzo idejénél nem ment jobbat, a két gyári Yamaha állt az élen. Az edzés legvégére is jutott egy hiba. Nicky Hayden rontotta el a "Vízesés" utáni féktávot, a kavicságyban nem esett el, dirt trackes múltja biztosan jól jött, amikor a szalagkorlátot kerülte el. Épp, hogy ez lezajlott, Smith második esését is elkönyvelhettük. Közben Bautista feljött a harmadik helyre. Másfél perccel a leintés előtt Lorenzo is elcsúszott. Aleix Espargaro a kockászászló belengetése előtt pár pillanattal átvette a vezetést. A. Espargaro, Lorenzo, Rossi, P. Espargaro, Bautista, Marquez, Bradl, Pedrosa, Iannone és Hernandez lett az első tíz az edzés végén. Folytatás délután 14:05-kor.


 
Az edzés végeredménye:

  Név Csapat Idő Különbség
1

Aleix ESPARGARO

NGM Forward Racing

1:22.170  
2

Jorge LORENZO

Movistar Yamaha MotoGP

1:22.423

0.253 / 0.253

3

Valentino ROSSI

Movistar Yamaha MotoGP

1:22.466

0.296 / 0.043

4

Pol ESPARGARO

Monster Yamaha Tech 3

1:22.599

0.429 / 0.133

5

Alvaro BAUTISTA

GO&FUN Honda Gresini

1:22.631

0.461 / 0.032

6

Marc MARQUEZ

Repsol Honda Team

1:22.767

0.597 / 0.136

7

Stefan BRADL

LCR Honda MotoGP

1:22.802

0.632 / 0.035

8

Dani PEDROSA

Repsol Honda Team

1:22.848

0.678 / 0.046

9

Andrea IANNONE

Pramac Racing

1:22.874

0.704 / 0.026

10

Yonny HERNANDEZ

Energy T.I. Pramac Racing

1:22.896

0.726 / 0.022

11

Andrea DOVIZIOSO

Ducati Team

1:22.908

0.738 / 0.012

12

Bradley SMITH

Monster Yamaha Tech 3

1:23.150

0.980 / 0.242

13

Cal CRUTCHLOW

Ducati Team

1:23.229

1.059 / 0.079

14

Nicky HAYDEN

Drive M7 Aspar

1:23.372

1.202 / 0.143

15

Scott REDDING

GO&FUN Honda Gresini

1:23.420

1.250 / 0.048

16

Hector BARBERA

Avintia Racing

1:23.428

1.258 / 0.008

17

Karel ABRAHAM

Cardion AB Motoracing

1:23.432

1.262 / 0.004

18

Colin EDWARDS

NGM Forward Racing

1:23.699

1.529 / 0.267

19

Hiroshi AOYAMA

Drive M7 Aspar

1:23.825

1.655 / 0.126

20

Michael LAVERTY

Paul Bird Motorsport

1:23.925

1.755 / 0.100

21

Mike DI MEGLIO

Avintia Racing

1:24.131

1.961 / 0.206

22

Broc PARKES

Paul Bird Motorsport

1:24.974

2.804 / 0.843

23

Danilo PETRUCCI

Octo IodaRacing Team

1:25.219

3.049 / 0.245

 

P1Race.com

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: