Péntek délelőtt 10 óra előtt öt perccel kezdődött a királykategória számára a 2014-es szezon kilencedik versenyhétvégéje. Az első szabadedzés előtt mindig nehéz megmondani, kik lehetnek a legjobbak, ez most sem volt másképp. Mindenesetre az időjáráson nem múlott, szép napos idő fogadta a MotoGP mezőnyét, igaz, a levegő és a pálya kissé hűvös volt. Pol Espargaro kezdett a legjobban, de mint tudjuk, ez nem sokat jelent. Az ötödik percben megtörtént az első bukás, a 10-es kanyarban Smith szenvedett el egy high-side esést.
Motorja a 11-es kanyar ívén maradt, de Smith sportszerűen jelzett mindenkinek aki arra járt, hogy kerüljenek. Miután vissza tudott ülni, szinte csak gurult, biztosan sajgott mindene, reméljük nem esett komoly baja. A hetedik percben már Bautista vezetett Dovi és P. Espargaro előtt. Még ebben a percben elesett Marquez is a kettes kanyarban. Ő is komolyan megüthette magát, mivel néhány másodpercig a földön maradt, majd a kifelé vezető séta közben afféle leltárt végzett, minden ízülete megfelelően mozog-e. Délután okosabbak leszünk, történt-e komoly baj, addig is reménykedjünk, hogy mindenki ép bőrrel fejezi be az első 45 perces etapot.
Marquez talán idei legfájdalmasabb esését szenvedte el az edzés elején
Időközben Bradl vette át a vezetést a helyiek nagy örömére, Iannone, Lorenzo, Pedrosa és Rossi voltak még a top 5-ben, de a tabella folyton változott. A tréning egyharmadához érkezve Bradl, Pedrosa, Iannone, Bautista, Lorenzo, Rossi, A. Espargaro, Dovizioso, P. Espargaro és Hayden volt a sorrend az első tízben. Az edzés húszadik percében már Smith és Marquez is újra köröztek, igaz Marquezen látszott, hogy komoly fájdalmakkal ült fel a motorjára. Egy perccel később Lorenzo átvette a vezetést, Rossi pedig feljött a harmadik helyre. Az utolsó harmadba fordulva Lorenzo, Bradl, Rossi, Bautista, Pedrosa, P. Espargaro, Iannone, A. Espargaro, Smith és Marquez voltak a legjobbak, ha a következő edzéseken leesne az eső, ők kerültek volna pillanatnyilag egyenesen a Q2-be.
Fájdalom ide, fájdalom oda, Marquez 12 perccel a vége előtt feljött a második helyre. Három perc sem telt el viszont számára azon a helyen, az idősebbik Espargaro megelőzte. Két perccel később Rossi javított, bár Lorenzo idejénél nem ment jobbat, a két gyári Yamaha állt az élen. Az edzés legvégére is jutott egy hiba. Nicky Hayden rontotta el a "Vízesés" utáni féktávot, a kavicságyban nem esett el, dirt trackes múltja biztosan jól jött, amikor a szalagkorlátot kerülte el. Épp, hogy ez lezajlott, Smith második esését is elkönyvelhettük. Közben Bautista feljött a harmadik helyre. Másfél perccel a leintés előtt Lorenzo is elcsúszott. Aleix Espargaro a kockászászló belengetése előtt pár pillanattal átvette a vezetést. A. Espargaro, Lorenzo, Rossi, P. Espargaro, Bautista, Marquez, Bradl, Pedrosa, Iannone és Hernandez lett az első tíz az edzés végén. Folytatás délután 14:05-kor.
Az edzés végeredménye:
Név | Csapat | Idő | Különbség | |
1 |
Aleix ESPARGARO |
NGM Forward Racing |
1:22.170 | |
2 |
Jorge LORENZO |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:22.423 |
0.253 / 0.253 |
3 |
Valentino ROSSI |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:22.466 |
0.296 / 0.043 |
4 |
Pol ESPARGARO |
Monster Yamaha Tech 3 |
1:22.599 |
0.429 / 0.133 |
5 |
Alvaro BAUTISTA |
GO&FUN Honda Gresini |
1:22.631 |
0.461 / 0.032 |
6 |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
1:22.767 |
0.597 / 0.136 |
7 |
Stefan BRADL |
LCR Honda MotoGP |
1:22.802 |
0.632 / 0.035 |
8 |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
1:22.848 |
0.678 / 0.046 |
9 |
Andrea IANNONE |
Pramac Racing |
1:22.874 |
0.704 / 0.026 |
10 |
Yonny HERNANDEZ |
Energy T.I. Pramac Racing |
1:22.896 |
0.726 / 0.022 |
11 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
1:22.908 |
0.738 / 0.012 |
12 |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
1:23.150 |
0.980 / 0.242 |
13 |
Cal CRUTCHLOW |
Ducati Team |
1:23.229 |
1.059 / 0.079 |
14 |
Nicky HAYDEN |
Drive M7 Aspar |
1:23.372 |
1.202 / 0.143 |
15 |
Scott REDDING |
GO&FUN Honda Gresini |
1:23.420 |
1.250 / 0.048 |
16 |
Hector BARBERA |
Avintia Racing |
1:23.428 |
1.258 / 0.008 |
17 |
Karel ABRAHAM |
Cardion AB Motoracing |
1:23.432 |
1.262 / 0.004 |
18 |
Colin EDWARDS |
NGM Forward Racing |
1:23.699 |
1.529 / 0.267 |
19 |
Hiroshi AOYAMA |
Drive M7 Aspar |
1:23.825 |
1.655 / 0.126 |
20 |
Michael LAVERTY |
Paul Bird Motorsport |
1:23.925 |
1.755 / 0.100 |
21 |
Mike DI MEGLIO |
Avintia Racing |
1:24.131 |
1.961 / 0.206 |
22 |
Broc PARKES |
Paul Bird Motorsport |
1:24.974 |
2.804 / 0.843 |
23 |
Danilo PETRUCCI |
Octo IodaRacing Team |
1:25.219 |
3.049 / 0.245 |