DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Motor

Marquezt a kaotikus Holland TT-n sem lehetett legyőzni

Amennyire zűrzavarosan kezdődött (az eső miatt többször is csúsztatni kellett a rajtot, s a gumiválasztás kapcsán is voltak kavarodások), annyira fölényes Marquez-győzelmet hozott a MotoGP 2014-es szezonjának nyolcadik versenye, amellyel a spanyol vb-éllovas tovább őrzi idei veretlenségét. Mögötte Dovizioso lett a második a Ducatival, míg a harmadik helyet Pedrosa szerezte meg.

Még el sem rajtolt a verseny, az események máris megkezdődtek a MotoGP asseni futamán: egyrészt eleve késéssel indult volna a futam a Moto2-es viadal előtti eső miatt, aztán Stefan Bradl bukott a rajtrácsra kivezető körén, majd pedig mivel újra megérkezett az eső, további csúszást iktattak be az illetékesek. A motorosok megtehettek egy ismerkedő kört, amely után néhányan visszagurultak a bokszba, hogy motort cseréljenek - így tett például Valentino Rossi, aki ezt követően már slick gumikon jött ki, míg Dani Pedrosa maradt az esős abroncsokon, de Marc Marquez eleve kint is maradt a pályán. A versenyigazgató mindenesetre esős versenynek minősítette a viadalt, így a futam során a pilóták legfeljebb motorcserével válthattak majd gumit, a piros zászló emiatt nem fog előkerülni.

 

 14:20-kor végre megkezdődhetett maga a verseny is, amelynek Rossi mellett Pol Espargaro akart nekivágni slick abroncsokon, ám a "Doktor" a felvezető kör végén mégis behajtott a bokszba, hogy átváltson az esős gumikkal felszerelt motorjára. A mezőny közben elrajtolt: a pályafutása első pole pozícióját szerző Aleix Espargarót többen is lehagyták, így például a vezetést átvevő Marc Marquez és a zseniális startot fogó Andrea Dovizioso. Az Open kategória legjobbja a harmadik helyet azért visszaszerezte az első kör végére, megelőzve Pedrosát és Iannonét. A bokszból induló Rossi felzárkózása beigazolta, hogy az esős gumik voltak a megfelelően erre a pályára: az olasz ugyanis már a második körben utolérte a száraz abroncsokon küszködő Pol Espargarót.

 

A verseny első szakaszában Dovizioso meglepően jól tartotta magát Marquez mögött, miközben csapattársa, Crutchlow Lorenzót és Iannonét maga mögé utasítva jött fel az ötödik helyre Iannone mögé - három Ducatit találhattunk ekkor az első hatban! öt kör elteltével aztán a bokszban is felpezsdült az élet: a szerelők folyamatosan készítették elő a slick gumikkal ellátott motorokat. Marquez és Dovizioso például egyszerre jöttek be cserélni, ahogy Aleix Espargaro és Pedrosa is, így ideiglenesen Lorenzo vette át az első helyet a produkciós Hondákkal versenyző Hayden és Aoyama előtt! Marquez ráadásul a hideg gumikon el is vétette az egyik kanyart, amelynek köszönhetően Dovizioso megelőzte, így amikor Lorenzóék és a kiengedéskor majdnem ütköző Abraham és Smith is kiálltak cserélni, Dovizioso került az élre.

 

A kérdés innentől kezdve az volt, hogy a vb-éllovas mennyi idő alatt tudja ledolgozni négy másodperces hátrányát a futamot vezető olasszal szemben. Ugyanakkor a harmadik pozícióért is nagy csata ment Espargaro és Pedrosa között, míg mögöttük Bautista következett a sorban, majd jött Crutchlow és a meglepetésember Parkes, aki az előkelő hetedik helyen motorozott az első harmadot követően - persze ahogy az várható volt, folyamatosan bedarálták az ausztrált a többiek, így például Iannone és a rossz taktika ellenére is nyolcadikként haladó Rossi. Lorenzo ugyanakkor - vélhetően a bokszkiállás rossz ütemezésének köszönhetően - szörnyen visszaesett a középmezőny végére: a spanyol mindössze a 17. helyen haladt a futam feléhez közeledve.

 



 

Rossi nagyon eltaktikázta magát a rajt előtti gumiválasztással, így óriási felzárkózást kellett bemutatnia az ötödik helyért

 

Ekkor azonban következni látszott az újabb fordulat, Assenben ugyanis újra elkezdett szemerkélni az eső: az első fecske Edwards volt, aki újra nedves abroncsokra váltott, de a többiek boksza elé is újfent kigurították a második számú motorokat. Az élmenők azonban egyelőre kint maradtak a pályán: Marquez közben gyakorlatilag utolérte Doviziosót, Espargaro és Pedrosa továbbra is keményen küzdött egymással, míg az ötödik helyen már a Iannonét megelőző Rossi neve tűnt fel! Egy körrel később aztán az utolsó kanyarban az első helyért is bemutattak egy előzést, Marquez ugyanis tíz körrel a vége előtt újra az élre állt, majd nem sokkal később a harmadik helyen is helycsere történt, miután Pedrosa a célegyenes végén kifékezte Aleix Espargarót.

 

A futam utolsó szakaszában Marquez már vissza sem nézett, s mivel az eső mégsem érkezett meg a Holland Nagydíj helyszínére, a regnáló világbajnok végül magabiztos fölénnyel őrizte meg idei veretlenségét, zsinórban nyolcadik futamgyőzelmét aratva. Dovizioso révén Austin újra dobogós helyezésnek örülhetett a Ducati, míg a harmadik pozíciót az összetettben a toronymagasan vezető Marquez mögött második helyen álló Rossit utolérő Pedrosa szerezte meg. Az ötödikként záró kilencszeres vb-győztes előtt Aleix Espargaro lett a negyedik, majd Iannone következett mögöttük, a top10-et pedig Bautista, Smith, Crutchlow és Bradl zárta. Lorenzo végül a 13. helyet kaparintotta meg Parkes és Redding mögött. A világbajnokság két hét múlva a sachsenringi Német Nagydíjjal folytatódik.

 

A futam végeredménye:

 

1. Marc MARQUEZ SPA Honda 43:29.954
2. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati +6.714
3. Dani PEDROSA SPA Honda +10.791
4. Aleix ESPARGARO SPA Forward Yamaha +19.199
5. Valentino ROSSI ITA Yamaha +25.813
6. Andrea IANNONE ITA Ducati +29.003
7. Alvaro BAUTISTA SPA Honda +30.882
8. Bradley SMITH GBR Yamaha +30.985
9. Cal CRUTCHLOW GBR Ducati +44.031
10. Stefan BRADL GER Honda +48.662
11. Broc PARKES AUS PBM +51.863
12. Scott REDDING GBR Honda +1:00.329
13. Jorge LORENZO SPA Yamaha +1:04.641
14. Karel ABRAHAM CZE Honda +1:05.980
15. Danilo PETRUCCI ITA ART +1:17.611
16. Hiroshi AOYAMA JPN Honda +1:19.753
17. Nicky HAYDEN USA Honda +1:27.630
18. Hector BARBERA SPA Avintia +1:28.142
19. Yonny HERNANDEZ COL Ducati 1 kör
20. Mike DI MEGLIO FRA Avintia 1 kör
21. Michael LAVERTY GBR PBM 1 kör
22. Colin EDWARDS USA Forward Yamaha 3 kör
Kiesett:        
  Pol ESPARGARO SPA Yamaha  

 

P1Race.com

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: