A hollnadiai időjárás ma sem fogadta a kegyei közé a MotoGP mezőnyét. A harmadik szabadedzés száradófélben lévő pályán vette kezdetét, nem állt a víz a pályán, itt-ott foltos volt az aszfalt, a ring egyes részein azonban még tócsák álltak, és az eső is pötyörgött. Ennek következtében a versenyzők nem tolakodtak a pályára jutásért a boxutca nyitásakor, Valentino Rossi például a zöld jelzés érkezésekor még csak a füldugóját nyalogatta.
Tekintettel a körülményekre már nem volt kérdés, hogy ki mikor kap lehetőséget az időmérőn. Azonnal az első, száraz pályán zajló szabadedzésen kialakult sorrend vált érvényessé, hiszen borítékolható volt, hogy azokon az eredeményeken képtelenek lesznek javítani. Akkor Jorge Lorenzo volt a leggyorsabb, de ő sajnos nem tud részt venni a hétvége további eseményein, ugyanis a második szabadedzésen bukott, eltörte a bal kulcscsontját, az elmúlt éjszaka során pedig sikeres műtéten esett át Barcelonában. Mögötte Cal Crutchlow, Marc Marquez, Valentino Rossi, Dani Pedrosa, Aleix Espargaro, Stefan Bradl, Alvaro Bautista, Michele Pirro és Bradley Smith került be a Q1-be.
Ami a harmadik szabadedzés eredményeit illeti, a tréning elején sokáig Nicky Hayden állt az élen, Marquez tegnapi vizes pályán elért körénél valamivel máris gyorsabb volt, majd Andrea Dovizioso és Cal Crutchlow is jobb kört repesztett az amerikainál. Félidőnél Marc Marquez állt az élre 1"™46.761-gyel, míg a tegnapi legjobbja esőben 1"™47.617 volt. Sajnos a versenyzők rengeteg időt töltöttek a garázsban, így kevés akció történt a pályán. A foltos aszfalton senki sem akart úgy járni, mint Jorge Lorenzo.
Negyed óra volt vissza, amikor már kezdett alakulni az ideális ív, de még mindig nem lehetett feltenni a slickeket, a pálya elrendezéséből adódóan ugyanis még mindig voltak olyan szakaszok, ahol elkélt a mintázott abroncs. Az viszont a száraz részeken nagyon hamar tönkrement, így gyakorlatilag a munkamenetnek ez a szakasza ment is a levesbe.
Az első fecskék, Aleix Espargaro, Alvaro Bautista és Marc Marquez, tíz perccel a leintés előtt döntöttek úgy, hogy felrakatják a slickeket. Bautista először nem is futott vele gyors kört, a repülő körének végén behajtott a boxba. Marquez viszont túlerőltette a dolgot, és bukott. Hatalmasat! Az újonc spanyol megint csúnyán megégette magát, a pálya gyors részén tört ki alóla a vas hátulja, a levegőbe katapultált, a földre érkezésnél pedig csúnyán megütötte magát, a motorja elejével a hátán csúszott ki a kavicságyba, ott pedig még megforgott párszor. Marc a saját lábán hagyta el az incidens helyszínét, visszavitték robogóval a boxba, de amint leült, hogy megbeszélje a történteket a csapatával, várt pár másodpercet, és fájdalmas arccal elbicegett. Vélhetően a Mobil Klinika felé vette az irányt.
Az utolsó percekben Alvaro Bautista, Randy de Puniet és Michele Pirro próbálkoztak slickeken, közülük a spanyol futotta a leggyorsabb kört, az edzésen de Puniet lett a második, Pirro pedig a harmadik. Mögöttük a Hiroshi Aoyamát helyettesítő Ivan Silva, Marc Marquez, Cal Crutchlow, Andrea Dovizioso, Nicky Hayden, Dani Pedrosa és Karel Abraham végeztek a top10-ben, míg Valentino Rossi neve mellett csak a tizenkettedik legjobb idő állt.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
1 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | 1:40.029 |
2 | Randy DE PUNIET | FRA | Power Electronics Aspar | 1:40.223 |
3 | Michele PIRRO | ITA | Ignite Pramac Racing | 1:45.601 |
4 | Ivan SILVA | SPA | Avintia Blusens | 1:46.724 |
5 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | 1:46.761 |
6 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | 1:46.981 |
7 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | 1:47.014 |
8 | Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | 1:47.027 |
Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | 1:47.055 |
Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | 1:47.782 |
Yonny HERNANDEZ | COL | Paul Bird Motorsport | 1:48.067 |
Valentino ROSSI | ITA | Yamaha Factory Racing | 1:48.167 |
Andrea IANNONE | ITA | Energy T.I. Pramac Racing | 1:48.396 |
Claudio CORTI | ITA | NGM Mobile Forward Racing | 1:48.495 |
Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | 1:48.822 |
Aleix ESPARGARO | SPA | Power Electronics Aspar | 1:48.976 |
Danilo PETRUCCI | ITA | Came IodaRacing Project | 1:49.066 |
Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | 1:49.259 |
Hector BARBERA | SPA | Avintia Blusens | 1:49.312 |
Bryan STARING | AUS | GO&FUN Honda Gresini | 1:49.637 |
Lukas PESEK | CZE | Came IodaRacing Project | 1:50.501 |
Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | 1:50.830 |
Colin EDWARDS | USA | NGM Mobile Forward Racing | 1:52.118 |