| |
Tóth Imre a leggyorsabb magyar a misanoi időmérőn
2012.06.09, szombat 19:48

A tegnapi időeredményével Tóth Imi zárta a legjobb magyarként a mai napot, megszerezve ezzel a 18. rajtkockát. A Team Tóth versenyzőjének csapattársa, Németh Balázs, a 24. rajtkockából vághat majd neki a holnapi futamnak.

A mai napon már kissé szeszélyesebbre fordult az időjárás a San Marino-i aszfaltcsík felett. A szabadedzés és a második időmérő közötti időszakban verőfényes napsütés és heves záporok váltották egymást. Ennek ellenére a Supersport mezőnyének mindkét edzése száraz időben zajlott. A szabadedzésen főként a beállításokra fektették a hangsúlyt a magyar istálló versenyzői, míg az időmérőn mindkettőjük célja a minél jobb rajtpozíció elérése volt. Ezt azonban sajnos egyik pilótának sem sikerült megvalósítania, de tegnapi időeredményével Tóth Imi zárta a legjobb magyarként a napot. Végül Imre a 18, Németh Balázs a 24. helyről rajtolhat a holnapi futamon.

A reggeli edzésen a Honda beállítása kapta a főszerepet. „Ugyan az időmön nem tudtam javítani, de a tempónk elég gyors. Nagyon hasznos volt ez az edzés, mert több dolgot is ki tudtunk próbálni. Tegnap nem volt túl jó a tapadásom és ennek a problémának a megoldása érdekében 3-4 drasztikusan eltérő beállítást is teszteltem. A tapasztalataink és a telemetria együttes elemzése alapján fogjuk felkészíteni a Hondámat az időmérőre. Az abroncsok kopását is teszteltük és pozitív eredmény, hogy erősen használttal futottam a legjobb körömet. Motorikusan most nagyon jók vagyunk, ezért minél jobban próbáltuk behangolni a csillapítást is, hogy a kvalifikáción igazán ütőképesek lehessünk. Azért fogok küzdeni, hogy előrébb kerülhessek a rajtsorrendben!” – mondta Imi felvértezve. Az időmérőn aztán mégsem úgy alakultak a dolgok, ahogy remélte.

„Nem igazán jött össze az, amit szerettünk volna. A futóművet nem sikerült eltalálni, küzdöttem a körökben. Látható, hogy szinte azonos időket futottam, de egyszerűen képtelen voltam elmozdulni onnan. Bármit változtattunk, nem tudtam letornázni az 1.41.3 körüli teljesítményemet. Egyetlen megoldásként azt gondoljuk, hogy vissza kell mennünk ahhoz a beállításhoz, amit az első edzésen használtam, mert akkor volt a legkomfortosabb a Hondám. Hiába tűnik a telemetria szerint jobbnak a ’szetting’, érzésre negatív irányban változott. Úgy gondolom, hogy most a ’feelingre’ kell inkább alapoznunk, mert akkor könnyedén és nem görcsösen fogok tudni motorozni. Jobb helyről szerettem volna indulni, de egy jó rajttal – amivel mostanában szerencsére nem volt gond – egyből be lehet kerülni a pontszerző helyekre. A motorom erős, és ha sikerül belőnünk a csillapítást, akkor biztosan tudom majd tartani a többiekkel az iramot. Nem számítok a monzaihoz hasonló szereplésre, de reális esélyünk van egy jó futamra! És remélem, hogy nem lesz eső holnap!” – mondta bizakodva Imi az időmérő után.

Balázsék is a CBR ’aszfaltra tapasztására’ fókuszáltak az első edzésen. „A tegnap nehézségeket okozó első futómű beállítása sikeresnek bizonyult. Azt nem mondom, hogy tökéletes lett, de mindenképpen jobb és nem lassít olyan mértékben, mint az első kvalifikáción. Viszont a pénteken használt blokkom erősebbnek bizonyult, mint a mai, ezért ezt visszacseréljük az időmérőre. Még a hátsó futóművön is szeretnénk finomítani. Remélem már az edzés elején összeáll minden és sikerül majd gyorsulnom!” – mondta Balázs. A várt javítás azonban itt is elmaradt. „Az időmön nem sikerült javítanom a pénteki kvalifikációhoz képest. Az első futóművön próbáltunk még állítani. A pályán lévő szervizbe is elvittük, de nem éreztem biztosabbnak. Most megint át fogjuk beszélni a történteket és a warm up-ra átalakítjuk. Remélem, hogy jobb lesz, mert a motorom erős, így esélyünk lehetne a pontszerzésre. Jó lenne végre kimozdulnom a pech-szériából!” – nyilatkozta Balázs szűkszavúan.

Racing Team toth


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek