| |
Team Tóth - Donginton: Mindkét magyar a sóderágyban landolt
2012.05.13, vasárnap 08:45

Továbbra is hűvös, ámde száraz időjárás jellemezte a doningtoni versenypálya környékét, ahol az idei szezon ötödik futamára sorakozott fel a Supersport 600 kategória mezőnye.

Továbbra is hűvös, ámde száraz időjárás jellemezte a doningtoni versenypálya környékét, ahol az idei szezon ötödik futamára sorakozott fel a Supersport 600 kategória mezőnye. Németh Balázs a már Monzában is gyengélkedő motorblokkal vágott neki a hétvégének, hiszen Olaszországból egyenesen érkezett Angliába a magyar istálló felszerelése. Ebből adódóan már az első edzésnapon számos technikai gond nehezítette a dolgát. Ma sem volt ez másként, sőt a technika ördöge mellett még két bukást is elszenvedett a pilóta. Szerencsére sérülés nélkül úszta meg mindkettőt, ám Hondájának állapotát kétség kívül tovább rontotta.

„Már a szabadedzés sem sikerült túl jól. A második körömben fekete zászlóval intettek ki a pályáról, mert nagyon füstölt a motorom. A boxkiállás után sikerült javítanom az időmön, de az egyenesben Sofuoglu megérkezett mellém és féktávon kívülről akart előzni. Emiatt én már nem tudtam befordulni és sajnos elestem. Az időmérőn sem alakultak túl jól a dolgok. Már az első körben ki kellett jönnöm, mert az előző esés következményeként a Hondámból folyt az olaj. Ezt negyed óra alatt sikerült orvosolnunk, de ennek ellenére elég nehezen engedtek vissza a sportbírók a pályára. Miután visszaálltam, egy kör után újra fekete zászlóval intettek ki. A célegyenes végén félreálltam, de a kormány egy kicsit megszorult, így eldőltem. A kvalifikáció itt véget is ért a számomra, nem sikerült tehát javítanom.” – összegezte Balázs a ma történteket.

Tóth Iminek jól indult a napja, további tizedeket javított tegnapi legjobbján. Ám az időmérőn ő is elsokallt és idei első kicsúszását élte át. Öröm az ürömben, hogy bár a bukás miatt nem tudott javítani, de sem neki, sem Hondájának nem esett komolyabb baja. „A szabadedzésen minden jól ment. Egy újfajta kuplungot próbáltunk, ami jól működött. Tulajdonképpen ezt az edzést erre tettük fel, és a tapasztalatok alapján nagy valószínűséggel át fogunk térni ennek a használatára. De egyetlen edzés kevés, hogy igazán megismerjük, ezért ezen a futamon még nem ez lesz a CBR-ben. Remélem, hogy a következő egy hónapos szünetben, vagy Misano után el tudunk menni tesztelni, és ott majd kiderül, hogy beválik-e az újítás. Az edzés második felére visszacseréltük a régi kuplungot, ami miatt némi időt veszítettem a boxban.”

„Az utolsó 14 percre tudtam visszamenni és sikerült javítanom is. Végig használt gumival mentem és ennek ellenére nagyon jó volt a tempónk. Az időmérőn viszont nem úgy alakultak a dolgok, ahogy reméltük. Hiába javítottam meg már a negyedik körömben a tegnapi legjobb időeredményem, utána valahogy nem jött ki túl jól a lépés. Az edzés végére feltettük a puha keverékű abroncsot, amivel talán túlságosan is akartam javítani. Az első gyors körömben voltam, amikor az egyik kanyarban túlléptem a határt, elment a motor eleje és elestem. Ez benne van a pakliban és idén ez volt az első bukásom, amit szerencsére sérülés nélkül úsztam meg. Persze azért bosszant, mert így eléggé visszacsúsztam a rajtsorrendben. Idén eddig ez a legrosszabb rajtpozícióm. Ettől eltekintve a holnapi futamra koncentrálok, mert a tempónk megvan és egy jó starttal ott tudunk lenni a mezőny elejében. Úgy gondolom, hogy fel fogok tudni jönni, bár az elején egy kicsit nehezebb dolgom lesz. Várom a futamot és remélem, hogy nem fog esni az eső!” – vélekedett Imi bizakodva a mai napról.

Racing Team Toth


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek