| |
Tóth Imre 9. a provizórikus rajtrácson
2012.05.12, szombat 08:55

Az olasz csizma után máris a szigetországban a Racing Team Toth csapata. A múlt heti monzai futam után ez úttal az angliai Donington Park versenypályán méri össze tudását és technikai erejét a Superport 600 mezőnye. A 81 éve kifejezetten motorversenyzésre épült pálya a 2. világháború idején hadi központként szolgált. Később egy helyi üzletember vásárolta meg és 1977 óta ad újra otthont a kétkerekű versenyeknek. Igen technikás pálya, mely pontos motor- illetve futómű beállításokat igényel, éles kanyarjainak és szintkülönbségeinek köszönhetően.

A délelőtti szabadedzésen nagyon hideg volt, de Tóth Imre dacolva az időjárással a hetedik helyen végzett. „Egész jól ment a szabadedzés már a legelejétől kezdve. Volt ugyan egy pici technikai gondunk, mert a lambda nem működött a CBR-en és összezavarta a kijelzőt is, de ezt a végére sikerült ezt orvosolnunk. A motorom továbbra is nagyon erős. A futóművel is rendben vagyunk, de nagyon hideg van, és emiatt eléggé csúszik a pálya. Ahhoz képest, hogy Donington nem nagy kedvencem, nagyon elégedett vagyok! Ez annak köszönhető, hogy végre összeállt a motorom. Sofuogluval próbáltam menni és nagyjából tudtam is tartani vele az iramot. Tovább kell dolgoznunk és gyorsulnunk. Remélem, hogy marad ez a száraz idő, mert most jó formában vagyunk, jó a ritmus is. Működik minden, úgyhogy várom a következő edzést!” – mondta Imi bizakodóan.

Németh Balázs Hondájában továbbra is a Monzában igencsak betegeskedő szív dobog, hiszen a CBR Monzából egyenesen utazott tovább a csapat kamionjában. Nem volt tehát lehetőség az egyetlen még működőképes blokk felújítására. Ők tehát inkább a beállításokra, mintsem az időeredményre fektették a hangsúlyt délelőtt. „Elég hideg, mindössze 12-13 fok van. Két különböző keverékű abroncsot próbáltam az edzés alatt, amiből az egyik nagyjából bevált, de nem voltam teljesen elégedett. A kvalifikációra a váltóáttételen kell majd változtatnunk, de ezen kívül minden rendben volt a Hondámmal.” – mondta szűkszavúan Balázs.

A délutáni időmérőre sem kúszott feljebb a hőmérő higanyszála 12 foknál, az eső azonban elkerülte a doningtoni aszfaltcsík környékét. Tóth Imi továbbra is hatalmas lendülettel folytatta napját: az egész kvalifikáció alatt az első tízben motorozott, míg végül a 9. helyen intették le. „Rendben ment minden és sikerült tovább gyorsulnunk. A délelőtti időmön 6 tizedet javítottam. Így kell folytatnunk továbbra is! Voltak apróbb hibáim egy-egy pályaszakaszon, ezeket még össze kell rakjam és akkor gyorsulhatok! Több abroncsot is kipróbáltunk, de még nem találtuk meg a megfelelőt, mert a hideg miatt eléggé csúszós a pálya. Ennek ellenére jó úton haladunk, mert szinte mindegyikkel jó köridőket tudtam menni, de még el kell döntenünk melyik mellett tesszük le végleg a voksunkat. Ha jól választunk és a pályaszakaszokon is sikerül összeraknom az időimet, akkor úgy gondolom, meglehet a második sor! Ezért fogunk küzdeni holnap! A Hondám kitűnő állapotban van, egyszóval minden „oké”, várom a holnapot!” – összegezte nevetve Imi.

Németh Balunak nem alakult ilyen jól a mai második edzés. „A motorom gyenge, nincs mit tenni. Ennek ellenére valamennyit gyorsultam a délelőtti időmhöz képest, de ez még így is nagyon kevés. Az elején egy keményebb gumival mentem, de ehhez túl hidegnek bizonyult az aszfalt. Az edzés végére a legpuhább keverékre cseréltünk, de ez meg csak 3-4 körig bírta. Most ennyit sikerült kihoznom ebből a 45 percből. Remélem, hogy holnap az időjárás kegyes lesz hozzánk és nem fog esni, hogy legalább meg tudjak próbálni javítani!” – mondta kissé csalódottan Balázs.

Racing Team Toth


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek