Bottas sokáig a 6. helyen haladt a Szingapúri Nagydíjon, azok közé tartozva, akik a biztonsági autó miatt extrahosszú utolsó etapot teljesítettek a lágy gumikon. A finn abroncsai azonban az utolsó két körre teljesen elvesztették a tapadásukat, így többen megelőzték őt és végül a pontszerző helyekről is lecsúszott.
Egyedül számára végződött ilyen drámaian ez a merész gumitaktika, ezért a Williams arra kezdett gyanakodni, hogy valami nem volt rendben az autójával, ami miatt az a kelleténél jobban koptatta a gumikat. Noha az okokra még mindig nem jöttek rá, azt gyanítják, hogy az autó által kifejtett nyomaték mértéke volt túl nagy, és a probléma orvoslásának reményében a Japán Nagydíj előtt kicserélték a kormányösszekötőt Bottas FW36-ösában.
Azt viszont a finn is elismeri, hogy a szingapúri szélsőséges körülmények miatt még sötétben tapogatóznak a probléma eredetével kapcsolatban. "Nem, még nem sikerült megfejteni. Ennek az lehet az oka, hogy nem tudtuk előidézni ugyanazokat a körülményeket, amiket Szingapúrban tapasztaltunk. Lehet, hogy a hőmérséklethez van köze. Ãtlagos hőmérséklet mellett már mindent leteszteltünk, de még le kell ellenőriznünk, hogy magasabb értékek mellett változik-e valami. A hagyományos eljárás mellett semmi szokatlant nem találtunk, ám biztos vagyok benne, hogy valami nem volt rendben" - nyilatkozta a finn.
Bottas az elmúlt futamon még csak idei második pontnélküli futamát zárta, hiszen a Williams eddig minden pályán képes volt következetes teljesítményre.
"Jó volt látni, hogy milyen erősen szerepeltünk a szingapúri időmérőn, és közelebb kerültünk a pole-hoz, mint vártuk. Ez csak tovább növeli a magabiztosságom az év hátralévő részére. Bármelyik pályán jók lehetünk. Holnapra van néhány fejlesztésünk, amelyek ha beválnak, akkor a további versenyekre is előnyt adnak számunkra" - mutatott rá.