DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Pirelli: Két-három kerékcsere várható Suzukában

A F1 szezon végi, Európán kívüli szakaszának következő állomása Suzuka, Japán, ahol a két legkeményebb gumikeverék lesz terítéken: a P Zero Narancs (kemény) és a P Zero Fehér (közepes), ezt a kombinációt legutóbb Monzában használhatták a pilóták.

Miközben a két pálya ellentétes karakterű, Suzuka némi hasonlóságot mutat Spával: egy másik jól ismert, a pilóták képességeit megmutató pálya, gyors kanyarokkal, de magas oldalirányú terhelésekkel. Ennek eredményekén a suzukai gumikiosztás egy lépcsővel keményebb, mint Spában: a kemény és a közepes keverék kap szerepet a közepes és lágy helyett.

Ez nem könnyíti meg azonban a helyzetet. A pálya felszíne relatíve durva, ezért a kopás és a szemcsésedés magas lesz. Az előrejelzések szerint hűvös idő várható, amely szokatlan Japánban az év ezen szakaszában.

"Japán az év egyik csúcspontja, nemcsak nekünk, de az egész Formula-1-nek" - mondta el Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatója. "A rajongók briliánsak, nagyon elkötelezettek és ismerik a sportot, amely szinte példátlan a világ más táján. Suzuka valódi pilóta pálya és a gumik számára is komoly kihívást jelent, az év során itt kapják a legnagyobb oldalirányú terhelést. Ennek eredményeként talán reális a két-három kerékcsere, a gumikezelés pedig kulcsfontosságú lesz a versenyen. Azonban nyilvánvalóan a szabadedzés után többet tudunk. Ezen a pályán gyakran több erőhatás éri egyszer az abroncsot és a megnövekedett forgatónyomaték, de a lecsökkent leszorítóerő miatt az idei autókon itt a legfontosabb a mechanikai tapadás. Ha a gumi jól teljesít Suzukában, akkor szinte bárhol jól tud működni."





"Suzuka csodálatos pálya a pilóták számára" - tette hozzá Jean Alesi, a Pirelli tanácsadója. "Nagyon technikás, a pálya minden része eltér a többitől. Azt mondhatom, a 130R az egyik legmegterhelőbb kanyar az egész évben, amely jó beállítást és autót igényel. Az S kanyarok szintén megterhelők: ha egy hibát vétesz, az kihatással van az egész kombinációra és sok időt veszítesz. Többször versenyeztem már Suzukában esőben: ilyen helyzetekben a látási viszonyok nagyon alacsonyak. A hétvége során a pálya sokat javul. Szóval egy durva és csúszós aszfalttal kezdünk, de a pilótának sok figyelmet kell arra fordítania, hogy a helyzet mennyit változik a hétvége során és hogyan van ez kihatással az abroncsokra."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: