Különösen az időmérő volt szoros az ázsiai városállam utcáin. Már a szabadedzéseken is látszott, hogy a Mercedes ezúttal nem tud dominálni, majd a kvalifikáción csak 1-2 tizeddel maradtak el az első sort végül kibérelő Ezüst Nyilak mögött a Red Bull autói és Fernando Alonso. A futamon aztán Lewis Hamilton kényelmesen tudott nyerni, ám a címvédők ezúttal közelebb tudtak hozzájuk maradni, mint a korábbi versenyeken.
"Szingapúr egy különleges pálya, ahol a gumik túlmelegedése talán a legjelentősebb volt azon helyszínek közül, ahol még a szuperlágy abroncsokat használjuk" - magyarázta Nico Rosberg, akinek a versenye hamar véget ért. "Az egyenesekben egyébként mindig van lehetőség lehűteni őket, ám itt folyamatosan kanyarok következtek egymás után, ami csak fokozta a túlhevülést."
"Ha ilyenkor valaki olyan autóval rendelkezik, amelyiken kicsit kevésbé melegszenek fel a gumik, azonnal nagy különbségeket láthatunk. Ez is egy ok lehet - talán a mi autónk kicsit rosszabbul bánt az abroncsokkal."
Az istálló ügyvezetője, Toto Wolff szerint több tényező is közrejátszott abban, hogy autóik veszítettek előnyükből.
"Szingapúrban az időkülönbségek hagyományosan közelebb vannak egymáshoz, bár most még annál is szorosabb volt a helyzet, mint arra számítottunk. Talán azért, mert nem a motorerő volt a döntő ezen a pályán? Vagy óvatosabban kellett volna bánnunk az abroncsokkal? Nem hiszem, hogy ez egyetlen tényezőre lenne visszavezethető. Mindenesetre nem voltunk hozzászokva ilyen stresszes időmérőkhöz, a végeredmény sokkal szorosabb lett, mint vártuk" - hangsúlyozta.
A csapatnál azonban úgy hiszik, a Szingapúrban látott viszonylagos gyenge formájuk csak egyszeri eset volt. "Szerintem még mindig jól állunk, és remélhetőleg a következő pályák jobban fognak illeni az autónkhoz, aminek köszönhetően jobban elhúzhatunk a többiektől" - mondta Rosberg, aki az eddigi 14 verseny felén pole-pozíciót szerzett.