DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Marko: jövőre visszatérünk az élre

A Red Bull tanácsadója hosszabb távon gondolkodik a jövőt illetően, és 2015 közepére jósolja, hogy csapata ismét fel tudjva venni a küzdelmet a Mercedessel az F1-es világbajnoki címért.

Az éles bírálatairól elhíresült, de az utóbbi időben kicsit háttérbe szoruló Helmut Marko a 2015-ös szezon európai nyitányát tűzte ki arra, hogy csapata a Renault-tal együttműködve olyan versenyképes csomagot tudjon előállítni, amely visszahelyezi a Red Bullt az őt megillető helyére. A Renault év eleji problémái hangos publicitást kaptak, de mostanra sikerült odáig elérniük, hogy a milton keynes-iek stabilan tartják második helyüket a Mercedes mögött. A tervek között szerepel egy motorfejlesztő-osztály kialakítása a gyárban, amit Marko is kihangsúlyozott nyilatkozatában. "Ez lesz a legjobb szezonunk, mert sokkal nagyobb teljesítményre leszünk képesek. Nemrég volt egy technikai megbeszélésünk, ahol a soron következő újítások teljes végrehajtása 2015 júliusára várható. Így az európai szezon kezdetére versenyképes csomagunk lehet."



 

Arra a kérdésre, hogy ezzel leírták-e a szezon első négy, tengerentúli versenyét, Marko így válaszolt: "Ebben a szezonban már bizonyítottuk, hogy egy rosszabb autóval is képesek vagyunk jó teljesítményre, így nem szenvedhetünk nagyon a következő évben, még az első négy versenyt ideértve sem."



 



 

Annak ellenére, hogy a Renault négy Red Bull vb-címhez járult hozzá motorjaival, néha előfordult, hogy korábban a gyári csapatként működő Lotus volt a rombuszos márka titkos kedvence. Most viszont, hogy az enstone-i székhelyű csapat Mercedes erőforrásokra váltott, csak a Toro Rosso és a Caterham maradt partnerként, így ha vb-esélyekre terelődik a szó, teljes mellszélességgel a Red Bull mellé állnának. "Ha egy erőforráson múlik a siker, akkor a legígéretesebb opciót kell választanod" - véli Marko. "Csak emlékeztetőül: ebben a szezonban négyféle motorkonfigurációt használtunk a kasztnihoz. A következő évben csak és kizárólag egy lesz - amit a Red Bull és a Renault közösen fejleszt - a többi csapat pedig majd egyenként fogja ezt megoldani. Ez a leghatékonyabb megoldás. A Mercedes és a Ferrari is így csinálja, és nekik beválik ez a módszer" - tette hozzá.



 

A csapat és a motorszállító közötti viszony nyár közepén elmérgesedni látszott, amikor az Osztrák Nagydíjat követően Christian Horner elfogadhatatlannak nevezte az erőforrásokat. Még ugyanezen a hétvégén dobott Marko a média sűrűjébe egy elszólást, miszerint minden alternatívát figyelembe vesznek egy hosszútávú partneri szerződés érdekében 2016-tól. De azóta a csapat két versenyt nyert, és a Mercedes nyakában lohol, így a szakember pozitívan látja a jövőt: "Az együttműködés megerősítésén dolgozunk, ami lehetővé teszi azt, hogy a Mercedessel harcoljunk jövőre."



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: