DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A Mercedes nem hajlik a motorszabály enyhítésére

Toto Wolff szerint az F1-nek nem szabad letérnie a korábban kijelölt útról, ezért nem támogatja azt a kezdeményezést, hogy a tervezettnél több fejlesztést engedélyezzenek a hajtáslánc elemein a jövőben.

Az idéntől bevezetett új motorformulára is érvényes bizonyos szintű fejlesztési korlát - a csapatok úgy állapodtak meg, hogy a szezon közben egyáltalán nem lehet hozzájuk nyúlni a teljesítmény javítása érdekében, a téli szünetekben pedig évről évre egyre csökkenő mértékű módosítást lehet véghezvinni. A Ferrarinál azt szorgalmazzák, hogy enyhítsenek ezen a korláton, és akár évközben is lehessen változtatni az erőforrás specifikációján. Az olaszok hátrányban vannak idén a motorok terén, de hangsúlyozzák, nem a saját érdekükben hajlanak erre a lépésre.

 

Érdekes módon az új szabályokra legjobban felkészülő Mercedesnél is ezzel védekeznek, csak Wolff éppen azt mondja, nem lenne szabad változtatni a motorokra vonatkozó előzetes terven.

 



"Nehéz helyzet ez, mert én viszont abban hiszek, hogy stabilitásra van szükségünk a szabályokban. Személy szerint nem igazán hajlanék az enyhítésre, mert az csak további költségeket eredményezne. Emellett pedig mégis hogyan tudnánk biztosítani, hogy mindenki ugyanazt a specifikációt használja?" - tette fel a kérdést a Mercedes ügyvezetője.

 

"Rengeteg nem várt következménnyel járna és elszabadulna a káosz. Próbálunk produktívak lenni, ez pedig akkor valósulhat meg, ha nem felejtjük el, hogy milyen célokat tűztünk ki magunk elé, és mindent úgy teszünk, hogy az a Formula-1 hasznára váljon."

 

Bizonyára ez is egy olyan téma marad, amelyben soha nem fog eldőlni, hogy melyik is a járhatóbb út a sport számára. Az elismert újságíró, Joe Saward is a befagyasztás enyhítése mellett kardoskodik, hiszen szerinte a jelenlegi rendszer elbátortalanítja az új márkákat az F1-hez való csatlakozástól. "A fejlesztési potenciál visszafogása értéktelenebbé teszi az F1-et, amely így kevésbé lesz vonzó az eladásaikat növelni szándékozó autóvállalatok számára" - írja Saward.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: