DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Rosberg esete rámutat a rádiós tilalom veszélyeire

A Mercedes szerint a Szingapúri Nagydíjon történtek remekül példázzák, mennyire lehetetlen kérés lenne az FIA részéről, hogy a csapatok az autó technikai paramétereiről se osszanak meg részleteket a pilótákkal.

Az eredeti terv szerint ez már az elmúlt hétvégén életbe lépett volna, hiszen nem csak a versenyzői teljesítménnyel, hanem az autó rendszereivel kapcsolatos rádióüzeneteket is betiltották, ám a csapatok érvelése után utóbbiból engedett Charlie Whiting, így a mérnökök továbbra is segédkezhettek például a hajtáslánc beállításaival kapcsolatban, mialatt a pilóta a pályán köröz.

 

A technikai részletekre vonatkozó tilalmat a következő szezon kezdetétől szeretnék bevezetni, ám a Mercedes ügyvezetője, Toto Wolff szerint kétszer is át kellene gondolni ezt a lépést, hiszen Nico Rosberg vasárnapi technikai gondjai mellett tehetetlen lett volna, ha semmilyen útmutatást nem kap a beállításokkal kapcsolatban.

 

Amikor megkérdezték Wolffot, a rádiós segítség nélkül milyen lett volna az így is sokat küszködő német versenye, így válaszolt: "Rémálom! El tudják képzelni, milyen lenne, ha ezekben az esetekben semmilyen üzenetet nem adhatnánk a versenyzőnek? Mindez pedig biztonsági aggodalmakat is ébreszt. Nem létezik, hogy ne akarjunk kommunikálni egy pilótával, aki a kormányról semmit nem tud leolvasni. Remélhetőleg a szingapúri versenyen történtek hatással lesznek majd arra, hogy a jövőben milyen döntés születik a rádióüzenetekkel kapcsolatban."

 



Wolff véleményét osztja a Red Bull csapatvezetője, Christian Horner is, aki szerint szintén meggondolatlan lépés lenne tovább korlátozni a rádióforgalmat.

 

"Ezek az autók borzasztóan összetettek és rengeteg folyamat megy végbe bennük. Azt teljes mértékben támogattam, hogy szabaduljunk meg a pilótáknak adott vezetési tanácsoktól, hiszen nem a mérnökök dolga, hogy megmondják nekik, hol fékezzenek" - nyilatkozta.

 

"Ami viszont a hajtáslánc kezelését illeti, az annyira komplikált rendszer, hogy megbízhatósági és biztonsági okokból is fontos a csapat segítsége. Szerintem a show szempontjából is hasznos, hogy a mérnök beszéljen a pilótával. Legalább figyelmeztethetjük őt olyan dolgokra, mint a fékek túlmelegedése, és ilyenkor tudni fogja, hogy ki kell mozdulnia a szélárnyékból."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: