A Formula-1-ben jelenleg motorbefagyasztás van érvényben, ami valójában nem is az: a szezonok közötti időszakban bizonyos mértékű fejlesztés megengedett, a motorok egyes elemei változtathatók: 2015-re például az erőforrás 48 %-a módosítható. Hogy azonban elkerüljék az idei helyzet megismétlődését - egyik motorszállító jelentős előnybe kerül a többiekhez képest -, egyeztetések folynak arról, hogy kedvezményeket kaphassanak, akik túlságosan le vannak maradva.
Ãgy vélekedik a Ferrari-motort használó és idén látványosan szenvedő Sauber főnöke. "A motorok természetesen szerepet játszanak, de a különbségnek nem szabadna ilyen nagynak lennie" - mondta Monisha Kaltenborn, és sajtóértesülések szerint a nem Mercedes motort használó alakulatok főnökeinek többsége osztja véleményét.
A Mercedes csapatai azonban - érthető okokból - ellene vannak a javaslatnak. "Nem!" - válaszolt a kérdésre nyomatékosan Claire Williams, a grove-i istálló csapatfőnök-helyettese. "Van egy versenyautód, amikor a szezon elkezdődik, és ha nem végeztél jó munkát, akkor minek változtassanak a szabályokon?"
"A motorok további fejlesztése teljes nonszensz" - vélekedett Toto Wolff a gyári Mercedestől. "Ha nem sikerül rendbe tenni a motorod a február 28-i homologizációig, akkor miért lenne más három hónappal később?"
Wolff véleménye azért is érdekes, mert néhány héttel korábban - sportszerűségről és szabad versengésről beszélve - épp az ellentétes véleményen volt. "A mi részünkről állnánk a kihívás és a versenyszellem felélénkítése elé. Itt az idő, hogy változtassunk a szabályokon? Talán" - mondta akkor az osztrák üzletember.