DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Egy kábelköteg okozta Rosberg vesztét

Felemás versenynapja volt a Mercedes F1-es csapatának. Míg Lewis Hamilton fényes győzelmet aratott, Nico Rosbergnek a bokszutcából kellett indulnia, és később kiállt a futamból. A csapat vezetői, Toto Wolff és Paddy Lowe mindkét versenyzőről beszéltek.

"Hihetetlen volt Lewis versenye. Miután a biztonsági autó bejött, kvalifikációs körökre volt szüksége, hogy előnyt építsen ki, és ezt hibátlanul teljesítette. Ezek azok a napok, amikor a Lewishoz hasonlók megmutatják, mi a különbség a sztárversenyzők és a szupersztár versenyzők között. Elismerésem neki" - méltatta először a futamgyőztest Wolff, a csapat üzleti ügyeinek és rendszerint kommunikációjának felelőse. Hamilton a futamon átvette a világbajnokság vezetését Rosbergtől.

 

Az eddigi éllovas mizériája a rajtnál elkezdődött, a bokszutcából kellett elindulnia. A kormányán levő funkciók már ekkor nem működtek. Látványosan lassúnak bizonyult, még Marcus Ericsson Caterhamjét sem tudta megelőzni. Első kiállásánál nem tudta használni a sebességszabályzót és a kuplungot sem - végül elindulni sem tudott, versenye itt ért véget.

 

"A másik oldalon viszont keserű délután volt ez Nico számára." Wolff elárulta azt is, mi okozta a problémát: "Úgy tűnik, egy kábelköteg romlott el a kormányoszlopban, és ez volt a bajok gyökere. Amikor visszatért a garázsba, bocsánatot kértem tőle, hogy cserbenhagytuk. És az egész helyzetet valódi profiként kezelte."

 



Paddy Lowe a csapat műszaki ügyvezető igazgatója, ebből fakadóan részletesen beszélt arról, milyen technikai gondok hátráltatták versenyzőjét, és ezeket hogyan próbálták megoldani. "Már a rajtrácsra vezető körök során bajt észleltünk, ezért kicseréltük a kormányt a felvezető kör előtt, abban reménykedve, hogy ez megoldja a gondot. De amint a verseny elkezdődött, kiderült, hogy csak a sebességváltó fülek működnek. Ez azt jelentette, hogy nem tudta használni a kuplungot, se egyéb funkciókat, amelyek a kormányon találhatók."

 

"Egyebek mellett jelentősen lecsökkent az energiaellátása, ezért még a lassabb autókat sem tudta megelőzni. A kiállásnál a kocsi üresben ragadt, és úgy döntöttünk, kiállunk, mert az újraindítási procedúra túl veszélyes lett volna. Csak együttérzésemet és bocsánatomat ajánlhatom Nicónak" - mondta a Formula-1-es guru.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: