DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Nem népszerű a rádiós korlátozás

Miután kétnapos tapasztalatot szerezhettek róla élesben, az F1 bennfentesei nem elégedettek az új rádiós szabállyal. A legtöbb zavart az okozza, hogy bizonyos üzenetek megengedettek, mások nem. Nico Rosberg, David Coulthard, Mika Salo és Pat Symonds meglátása.

Bernie Ecclestone beismerte, hogy az ő ötlete volt a kommunikáció megregulázása: az FIA utolsó pillanatban történő döntése alapján azonban bizonyos üzenetek már Szingapúrtól, mások viszont csak jövőre válnak tabuvá. Paul Weaver, a Guardian lap újságírója találóan úgy fogalmazott: "A Formula-1 hírneve, hogy megszabályozzon valami egyszerűt, és egy sokkal bonyolultabbal helyettesítse, nagyszerű egészségnek örvend."

 

Emiatt történhetett meg, hogy Nico Rosberg egy alkalommal félénken megkérdezte csapatától: "Szabad közölnötök velem a csapattársam köridejét?" Máskor a bokszutcából voltak kénytelenek kitérő választ adni a versenyző péntektől már túl kíváncsinak számító kérdésére. "Csak nyomd tovább, rendben leszel" - mondta mérnöke Jean-Eric Vergne-nek, mikor ő arról érdeklődött, tudtak-e javítani a riválisok.

 



Az ilyen, ellenfelekre és autó vezetésére vonatkozó rádiózás már tiltólistán van, de azt még maga Nico Rosberg is elismerte, hogy a csapatok kódolt üzenetekkel próbálják majd kijátszani az őket ellenőrzők figyelmét - nyolc személyét, amint Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója korábbi nyilatkozatából kiderült. "Természeten a csapatok majd megpróbálnak rejtett üzeneteket küldeni" - csúszott ki a száján, miközben az Express lapnak beszélt.

 

Szinte szó szerint ugyanezt mondta David Coulthard - "A csapatok megtalálják majd a módját, hogyan adjanak át bizonyos üzeneteket a versenyzőknek" -, és még egykori riválisa, Mika Salo is "egészen furcsának" nevezte az elmúlt napok történéseit. "Azt hiszem, teljesen be kelleni tiltani, vagy pedig egyáltalán nem. A csapatok kódokat fognak mondani és egyebeket, ezeket pedig a stewardoknak kell megvizsgálniuk" - beszélt a finn versenyző a hazai MTV3-nak: és Salo épp a bírák dolgát fogja segíteni Suzukában. "Ez egy különös szabály, amit nehéz ellenőrizni."

 

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds úgy vélekedik, a rádiókorlátozás a lehető legrosszabb időpontban fogant meg a szabályhozók fejében. Az idén bevezetett, relatív újnak számító hibrid autók esetében már csak biztonsági szempontból is fontos, hogy a versenyzők segítséget kapjanak a bokszból. "Sajnos a Formula-1 nem kérdezi meg a közönséget, hogy mi tetszik neki, ami nagy kár. Ez egy út menti pihenő. Szerintem gyakorlatias. Hogy jó ötlet-e vagy nem, az vita tárgya" - idézi a szakember szavait a Telegraph.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: