DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Büntetéscunami várható a hétvégén Szingapúrban?

A hatodik erőforráselemek felhasználása mellett az újonnan bevezetett rádiós korlátozások miatt is büntetések várhatnak az F1-esekre a ma kezdődő szingapúri versenyhétvégén.

A mostantól bevezetett szabályok a legutóbbi módosításokkal együtt is számos különböző rádióüzenetet betiltottak, a csapatoknak részletesen felsorolt témákról az istálló többé nem beszélhet a pilótának a rádióban. A Marussia másodéves versenyzőjét, Max Chiltont elsősorban az aggasztja, hogy előzetes "gyakorlás" nélkül, már az első szabadedzéstől bevezetik a korlátozást, ami szerinte sok büntetéshez vezethet - a kérdés csupán az, hogy pontosan milyen büntetésekhez.



 

"Nagyon érdekel, mi lesz a büntetés ezért" - mondta a Marussia versenyzője a Sky Sports Newsnak. "Mivel szezon közben vezették ezt be különösebb gyakorlási lehetőség nélkül, és mérnökként természetes megszokás lehet, hogy folyton nyomkodod a gombot, és beszélsz a versenyződhöz, biztos vagyok benne, hogy a bokszutcában valaki majd megnyomja a gombot, és kiad egy olyan információt, amit nem lehetne. Azt pedig nem tudjuk, mi lesz a büntetés."



 



 

Egyeseket az aggasztja a legjobban, hogy a versenyzőket a fékek állapotáról sem tájékoztatják, ám Chilton azt nem hiszi, hogy ez veszélyeket rejtene magában: "Korlátozzák, hogy mit mondhatnak nekünk a fékek állapotáról. De ha az autód már olyan komoly probléma küszöbén áll, hogy nem tudod majd megállítani, s ki fogsz esni a versenyből, akkor a csapat büntetéstől függetlenül közbelép, és szól, hogy baj van" - mondta a brit, akkor még nem tudva, hogy a módosítás értelmében ez a tiltás csak a jövő évtől lép életbe.



 

"Nagyon jó lenne minél hamarabb megtudni, hogy mi lesz a büntetés, mert biztos vagyok benne, hogy még ezen a hétvégén sor kerül rá" - mondta Chilton, aki magával a módosítással egyetért, a jövő évtől betiltott technikai jellegű üzenetek listájával viszont nem teljesen: "Azt hiszem, nem a megfelelő dolgokat tiltották be, megengedhetnék, hogy többet mondjanak nekünk az üzemanyagról és a töltöttségről. Eleinte lehet, hogy lesz pár autó, amely a túlzott fogyasztás vagy az alacsony töltöttségi szint miatt célba sem ér."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: