DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Szingapúrban kritikus lehet az üzemanyag-fogyasztás

A Renault-nál a futamok előtti esélylatolgatás rendszerint Remi Taffin feladata, aki ezúttal is megosztotta a rajongókkal, mi várható a futamon: mindenekelőtt hatalmas fogyasztás.

A 2014-es szezon előtt beharangozott óriási üzemanyag-spórolás mindeddig elmaradt, a versenyzőknek egyszer sem kellett tömegesen visszavenni a tempót, hogy ezzel üzemanyagot takarítsanak meg. Most viszont sor kerülhet erre, legalábbis Remi Taffin, a Renault vezető pályamérnöke szerint, aki a versenyhétvége előtt szokás szerint elmondta, hogy szerinte mi várható. A francia szakember elmagyarázta, hogy miért várható a szokásosnál magasabb fogyasztás Marina Bay-ben, s a pálya más jellegzetességeire is kitért.



 

"Szingapúr éles ellentétben áll a korábban meglátogatott nagy sebességű pályákkal" - mondta Taffin. "Huszonhárom kanyarból áll, ez több, mint bármelyik másik pálya a naptárban, s van néhány kemény fékezési pont a kör során. Ezek a tényezők 170 kilométer per óra környékére csökkentik az átlagsebességet, s csak a kör 45 százaléka padlógázas. A belső égésű motor és a turbó dolga így viszonylag könnyű ezen a pályán" - mondta Taffin, hozzátéve, hogy a kinetikus energia-visszanyerő rendszerre, s így az energiacellára is nagy szerep hárul:



 



 

"Minden féktáv hosszú és kemény, különösen a lelátókon átvezető "hotel"-szakasz körül, ahol az MGU-K annyi energiát termel vissza, hogy az egész kör során magas szinten tudja tartani a töltöttséget. Az MGU-H-t ezzel szemben kicsit kevesebbet használjuk, hiszen a kanyarok közti rövid egyenesek nem adnak elég időt a kipufogónak" - írja a francia, aki szerint a fogyasztás itt lesz a legmagasabb az egész szezonban.



 

"E rövid szakaszokon fontos a nyomaték és a vezethetőség, de emellett a fogyasztást is alaposan megemelik. Tulajdonképpen itt lesz a legmagasabb a szezonban, a megengedett 100 kilogramm határán leszünk. Hogy ezt kontextusba helyezzük, tavaly itt 150 kilogrammot használtunk, szóval itt látszik a legjobban, mit értünk el hatékonyság terén."



 

Taffin bízik a jó eredményben, szerinte a Renault erős lehet Szingapúrban: "Jobban feküdhet nekünk a pálya, mint az előző kettő. Komoly előrelépéseket tettünk az energia-visszanyerés, illetve annak menedzselése terén, ez jelenti itt a siker kulcsát. Tudjuk, hogy a riválisok továbbra is előnyben vannak, de várakozásaim szerint közelebb leszünk itt, mint Monzában voltunk. Egy jó hely az időmérőn, amire lehetőségünk is van, megadná az alaphangot a versenynek. Szóval arra koncentrálunk, hogy maximalizáljuk az egykörös tempót, és a lehető legelőrébbről rajtoljunk."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: