Miután a múlt héten bejelentették, hogy azonnali hatállyal megtiltják a kommunikáció bizonyos típusait a bokszutca és a pilóta közt, Charlie Whiting egy részletes leírásban egyértelműsítette, hogy mit szabad és mit nem. A dokumentumból az is kiderül, hogy ezeket az információkat nemcsak a rádión, hanem a versenyzőknek belógatott információs táblákon sem szabad közölni. Szintén fontos, hogy a tiltás minden olyan esetre vonatkozik, amikor az autó elhagyja a garázst, s kimondottan tilos kódolt üzeneteket használni. A tiltások egyes része, így a kerekekre és a fékekre vonatkozó üzenetekről szóló rész csak a Japán Nagydíjtól lép életbe.
Tiltott üzenetek:
- Egy versenytárs szektoridői, hol gyorsabb, illetve lassabb.
- Az erőforrásegység beállításai.- A sebességváltó beállításai.
- Információ a sebességváltó fokozatairól (csak Japántól kezdve).
- A töltöttségi szint kiegyensúlyozása, illetve a teljesítményhez igazítása.
- Információ az üzemanyag-áramlásról (kivéve, ha a versenyigazgatás kéri).
- Információ a megspórolandó üzemanyag mennyiségéről.
- Információ a keréknyomásról és a hőmérsékletről (csak Japántól kezdve).
- Információ a differenciálmű beállításairól.
- A kuplung állása induláskor a rajtnál és a kiállásoknál.
- A kuplung állására és beállítására vonatkozó információk.
- A kerék kipörgésére vonatkozó üzenetek a rajt előtt.
- A fékegyensúlyra és a brake-by-wire beállításaira vonatkozó üzenetek.
- Figyelmeztetés a fékek állapotára vagy hőmérsékletére (csak Japántól kezdve).
- Alapvető beállítások (kivéve, ha felmerül egy egyértelműen azonosított probléma az autóval).
- A versenyzők közvetlen kérdéseinek megválaszolása (pl. "Megfelelő a nyomaték használata?")
- Bármilyen kódolt üzenet.
Legalább ilyen érdekes kérdés az, hogy mit lehet továbbra is mondani a rádióban - ebből kiderül, hogy a változás tulajdonképpen nem is lesz akkora, mint ahogy sokan tartottak tőle:
Engedélyezett üzenetek:
- Visszajelzés, hogy a boksz hallotta az üzenetet.
- Kör- és szektoridő.
- Egy versenytárs körideje.
- Távolság a versenytársakhoz képest.
- "Nyomd keményen"; "Most nyomd"; "XY-nal versenyzel!" és hasonlók.
- Figyelmeztetés a forgalomra.
- A távolságok közlése időmérő edzésen, hogy minél tisztább kört futhasson a pilóta.
- Defektre való figyelmeztetés.
- Gumiválasztás.
- Ki hány kört teljesített az adott keveréken?
- Adott versenytárs milyen keveréken van?
- Esetleges probléma egy versenytárs autójával.
- Információ a versenytársak valószínűsíthető taktikájáról.
- Sárga zászló, kék zászló, safety car és egyéb zászlók.
- Safety car-ablak.
- Saját maga vagy más által elkövetett kihágások.
- A DRS engedélyezése, illetve tiltása.
- A DRS hibája.
- Az első szárny állítása kiálláskor.
- Olaj.
- Nedves, csúszós pálya, illetve törmelék.
- "Boksz, boksz, boksz"
- Emlékeztetés a fehér vonalra, a bójákra, a fényekre a bokszban.
- Emlékeztetés a pálya határaira.
- A versenyirányítás üzenetei.
- Az autó esetleges sérülése.
- Hátralévő körök.
- Csapatutasítás.
- A szabadedzéseken tesztjellegű információk.
- Időjárás.
- A verseny feladására vonatkozó információ, illetve utasítás.