DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Lágy és a szuperlágy abroncsok Szingapúrban

Miután Monzában a Pirelli két legkeményebb keverékét használták a csapatok, Szingapúban a két leglágyabb keverék használható: a P Zero Fehér (lágy) és a P Zero Piros (szuperlágy).

Szingapúr utcai pálya, de eléggé szokatlan. A versenyt éjszaka futják a csapatok, ezért a pálya és a hőmérséklet megváltozása teljesen eltér a többi versenyhétvégétől. Ennek ellenére a levegő hőmérséklete magas és ez a verseny a legmegterhelőbb a pilóták számára.

A Marina Bay utcai pályán a kigyorsítás és a fékezés kulcsfontosságú, mivel huplis a felszín, ezért a folyamatos kigyorsítás még nehezebb. A gumik számára tovább problémát jelentenek a közútra festett fehér vonalak és a csatornafedelek. Szingapúrban található a Formula-1-es pályák közül a legtöbb kanyar, amely további feladatot hárít a gumikra.

"Mindig örömteli számunkra Szingapúrba utazni, amely folyamatosan bebizonyította, ez az egyik leglátványosabb verseny az évben" - mondta el Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatója. "Lámpafénynél versenyezni ebben a vibráló városban csodálatos hangulatot eredményez, amely a Formula-1 számára nagyon jó. Mivel a versenyt éjszaka rendezik, ez kihatással van az abroncsokra és a két leglágyabb keveréket választottuk, amelyek gyorsan felmelegednek és magas mechanikai tapadást biztosítanak: fontos karakter ez az utcai pályán. Valójában ez a választás eggyel lágyabb, mint tavaly, amikor a közepes és szuperlágy abroncsokat választottuk, most érdekes stratégiákat láthatunk majd, hiszen a csapatok próbálnak minden teljesítménybeli előnyt kihasználni. Nagy esély van a biztonsági autóra, így minden stratégiának rugalmasnak kell lennie. Mivel a világbajnokság a végéhez közeledik, minden jel arra mutat, hogy izgalmas és megjósolhatatlan versenyre számíthatunk."





"Soha nem versenyeztem Szingapúrban, de véleményem szerint hasonlít kicsit Monacóhoz, egy egyszerű hiba komoly katasztrófához vezethet, mivel nagyon kicsi itt a bukótér" - folytatta a vállalat tanácsadója, Jean Alesi. "Ehhez még a magas levegőhőmérséklet és páratartalom is hozzájuk, valamint az a tény, hogy éjszaka kell versenyezni, miközben európai időszámítás szerint kell élni. Ez a verseny a pilóták számára fizikálisan kimerítő. Műszaki szempontból a legfontosabb, hogy az autó a lehető legjobb kigyorsítást tudja elérni. Ennek következményeként fontos a hátsó abroncsokra figyelni, máskülönben sok időt veszítesz a kanyarokat elhagyva. Ha nem vagy óvatos, akkor az komolyan befolyásolja versenyed."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: