DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Toro Rosso: Szingapúr jó esély számunkra

A Szingapúri Nagydíj a bajnokság 14. versenye és egy nagyon mozgalmas néhány hét kezdetét jelzi, a hátralévő hét versenyen eldől a világbajnoki cím. Minden csapat, így a Scuderia Toro Rosso is messze utazik európai bázisától, először Keletre, majd Nyugatra és vissza a Közel-Keletre.

Az elmúlt hat évben, mióta 2008-ban a versenynaptárba került, a Marina Bay különleges helyet foglal el a szezonban, az eddigi egyetlen éjszakai verseny után az idei évben Bahrein is éjszaka rendezhetett futamot, így ebben a szezonban két versenyt rendeznek naplemente után. Azonban ez a leglátványosabb helyszín. Utcai pályaként néhány közös pont van a sokkal híresebb Monacóval, az autók nagy leszorítóerejű konfigurációval mennek, a verseny megközelíti a kétórás időlimitet, a korlátok közel vannak a pályához, az öt kilométeres hosszúság és a 23 kanyar a legkisebb hibát is bünteti. A szokásos stop-start természetű utcai pálya az ERS kezelést is próbára teszi és magas üzemanyag-fogyasztásra lehet számítani, habár a biztonsági autó érkezése (amely eddig egy Szingapúri Nagydíjról sem hiányzott), azt jelenti, a pilóták sok üzemanyagot tudnak spórolni.

A fékek számára is nagyon keménye z a pálya, nemcsak a trópusi magas hőmérséklet miatt, hanem azért is, mert kevés a jelentősebb egyenese a fékrendszer hűtésére.

"Szingapúr talán a legnehezebb verseny a pilóta számára, hosszú a futam egy trükkös pályán, meleg időjárási körülmények között" - mondta el Vergne. "A felszín egészen huplis és megterhelő a pilóta számára, de ez teszi kihívássá, ezért szeretem a pályát. Erre a versenyre néhány teljesítményt érintő fejlesztésünk lesz, remélem ez azt jelenti, előrelépést és jó eredményt tudunk elérni. Az a tény, hogy éjszakai a verseny, nem befolyásoló tényező, mivel a látási viszonyok jók, mivel a lámpák nagyon fényesen világítanak, ezért nem a tiszta sisakrostélyt, hanem a közepesen sötétítettet kell használni. Érdekes éjszaka versenyezni, jó reggel ötkor lefeküdni és délután kettőkor ébredni, francia időbeosztás szerint élni. A fizikális felkészülés fontos, mivel a verseny meleg, így az európai forró nyárban kell edzeni erre és nem számítok semmilyen problémára."




"2010-ben már vezethettem a szingapúri pályán" - tette hozzá Kvjat. "A Formula BMW sorozattal jártam itt, de természetesen akkor csak 140 lóerővel rendelkeztem, az idei évben most sokkal több lesz. Ennek következtében most nagyon más érzés lesz, de már várom. Nagyon szeretem ezt a pályát, mert habár utcai, sokkal gyorsabb, mint például Monaco. Legutóbb szimulátoron mentem rajta és jó érzéseim voltak. Habár a falak nagyon közel vannak, a pálya maga egészen széles. Élvezem az éjszakai versenyzést és valójában, az idei Bahreini Nagydíj után azt mondtam, szeretnénk több éjszakai versenyt, mert a hangulat nagyon jó. Biztos vagyok benne, fizikálisan kemény lesz, de felkészültem rá. Ami a teljesítményt illeti, itt nem az erő a legfontosabb része a csomagnak, ezért arra számítunk az STR9 sokkal versenyképesebb lesz itt, mint például a monzai hosszú egyenesekben. Majd meglátjuk, de papíron sokkal ígéretesebb a helyzet, bár Olaszországban is tudtunk harcolni."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: