DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A Mercedes célja, hogy kimaradjon a szingapúri drámákból

Sötét égbolt, kanyargós pálya, közeli falak és a biztonsági autó gyakori látogatása - így lehetne jellemezni a 2008 óta zajló Szingapúr Nagydíjak történetét. Paddy Lowe, a Mercedes műszaki csapatfőnöke elmondása alapján céljuk az, hogy Nico Rosberg és Lewis Hamilton teljesen kimaradjon a megszokott felfordulásból.

"Csapatként hihetetlenül elégedettek vagyunk a monzai eredménnyel" - mondta Lowe, akinek versenyzői a spái ütközés után a dobogó első és második fokára állhattak fel Olaszországban. "Szingapúr nem is lehetne nagyobb ellentéte a monzai pályának, számos alacsony sebességű kanyarral. Az autót nagyon igénybe veszi fékezés, kanyarodás és a motor szempontjából is."

 

A szakember ezután a pálya másik jellegzetességére vonta a figyelmet. Bár Szingapúr korántsem annyira szűkös helyszín, mint Monaco - ahol egyébként a csapat szintén 1-2-es sikert ért el - rögtön a nyomvonal mellett az esetek többségében így is falak állnak.

 

"Szingapúr mindig is akciódús, incidensekkel megspékelt verseny, ahol a pálya természete és a hőség nagy szerepet játszik a kiesésekben, amelyek technikai és versenyzői hibák egyaránt. A cél, hogy távol tartsuk magunkat mindenféle drámától, és újabb erős eredménnyel kezdjük a szezon utolsó harmadát. Ez ugyancsak egy hosszú verseny, néha csak a kétórás limit vet véget neki, és rendszeresen biztonsági autók jellemzik. Nehéz kezelni, függetlenül attól, hogy milyen pozícióban vagyunk, a szerencse pedig nagy szerepet játszik."

 



"Szingapúr egy olyan futam, amit egészen biztosan a teljes bokszutca vár. Egy igazán egyedi helyszín, és nem csupán az időzítés miatt. Egy elbűvölő esemény fantasztikus atmoszférával - a rajtrácson, ezernyi fényszóró alatt állni olyasmi, mintha a színpadon lennénk, és arra várnánk, hogy a műsor elkezdődjön"

 

Szingapúr, mivel egészen más karakterisztikájú, mint az azt megelőző nagy sebességű Spa és Monza, az a helyszín, ahova a csapatok számos új fejlesztéssel érkeznek. A Mercedes a váltó áttételén fog módosítani, amely csupán egyszer megengedett az egész szezon során, ettől pedig azt várják, hogy az eddigieknél jobban ki tudják majd használni az idén bevezetett nyolcadik sebességfokozatot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: