Az egy szezonban felhasználható motorokra vonatkozó szabály idén már alkotóelemenként kezeli az erőforrásokat, mindegyik elemből összesen ötöt használhat el egy-egy versenyző. Ha valamiből be kell építeni a hatodikat, tízhelyes rajtbüntetést kap a pilóta, míg egy újabb hatodik elemért már csak öthelyest, az első "hetedikért" viszont megint tízet.
Rajtbüntetést még senki nem kapott ebből az okból, de többen igen közel állnak hozzá. A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel autójában már az ötödik belső égésű motor dolgozik, s a német pilóta maga is beismerte, hogy aligha ússza meg az évet ilyen büntetés nélkül. A Lotus és a Toro Rosso versenyzői már mindannyian legalább egy elemet tekintve elérték az ötös határt, így a Renault-motoros csapatok közül egyedül a Caterham az, ahol még egyik autó sem érte el a kritikus számot.
A 14 nem Renault-motoros versenyzők közül egyedül Jules Bianchi érte el ezt a számot, Marussiájába már több egységből is be kellett szerelni az ötödiket.
ICE | TC | MGU-K | MGU-H | ES | CE | ||
Vettel | Red Bull | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |
Ricciardo | Red Bull | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Hamilton | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Rosberg | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Alonso | Ferrari | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Raikkönen | Ferrari | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Grosjean | Lotus | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Maldonado | Lotus | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 |
Button | McLaren | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Magnussen | McLaren | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Hülkenberg | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Perez | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Sutil | Sauber | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Gutierrez | Sauber | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Vergne | Toro Rosso | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Kvjat | Toro Rosso | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 |
Massa | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Bottas | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Bianchi | Marussia | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Chilton | Marussia | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Kobayashi | Caterham | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Ericsson | Caterham | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 |
A rövidítések feloldásaICE = belsőégésű motor
TC = turbófeltöltő
MGU-K = kinetikus energiavisszanyerő-rendszer
MGU-H = hőenergiavisszanyerő-rendszer
ES = energiacella
CE = vezérlő elektronika